Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ottaa 8v siskonpoikani kanssani naisten puolelle uimahallissa?

Vierailija
30.11.2024 |

Siskon lapset ovat viikonlopun kylässä ja lapset halusivat mennä uimaan. Mietin vain mikä "raja" on sille, minkä ikäisen vastakkaisen sukupuolen edustajan voi ottaa mukaan pesutiloihin. Pojalla on adhd enkä ehkä uskaltaisi päästää häntä yksin. En tiedä kuinka hyvin hän malttaa tehdä yksin pesut ja eniten jännittää, että jos ja kun hän menee yksin edeltä allasosastolle enkä tietenkään silloin pysty häntä valvomaan. Olen itse lapseton enkä ole koskaan tällaista joutunut miettimään.

Kommentit (255)

Vierailija
21/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö poika osaa uida vai miksi olet huolissasi jos menee altaille edeltä?

Meidän uimahallin säännöissä kerrotaan, että alle 12-vuotiaalla pitää olla vähintään 15-vuotta täyttänyt valvoja mukana. En sitten tiedä miten noita ikiä valvotaan. Mutta ainakaan meidän hallissa ei noin pieni edes pääsisi itse altaille. 

Vierailija
22/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäräja on aika monessa uimahallissa 7v siihen että voi otata lapsen toisen sukupuolen puolelle ja jos sen ylittää niin pitää mennä omalle puolelleen. Voit toki kysyä uimahallin henkilökunnalta että kävisikö että otat pojan sinne naisten puolelle koska 8v on kuitenkin vain vuoden vanhempi kuin 7v ja lapsella on adhd joten ei välttämättä yksin pärjää.

Ei siellä papereita kysytä vaan maalaisjärjellä saa mennä. 8v ilman muuta tädin kanssa naisten puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jo normaali 8v poika suoriutuu jo itse miesten puolella.

Aloituksessa sanottiin, että lapsella on ADHD. Kaikki jotka tietää, mistä on kyse, ymmärtävät, että tällainen lapsi ei pärjää vielä yksin. Etenkin kun on innoissaan uimisesta saattaa mennä ihan ylikierroksille. 

Minun tällainen meni ongelmitta omallepuolelleen 7v. Eivät kaikki ole kyvyttömiä. 

Vierailija
24/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi ottaa. Kenenkään kouluikäisen tytön ei pidä joutua tilanteeseen että on alasti ja yhtäkkiä vieressä seisoo kouluikäinen poika. 

Tuskin pojalla seisoo.

Vierailija
25/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa sanottiin, että lapsella on ADHD. Kaikki jotka tietää, mistä on kyse, ymmärtävät, että tällainen lapsi ei pärjää vielä yksin. Etenkin kun on innoissaan uimisesta saattaa mennä ihan ylikierroksille. 

Minun tällainen meni ongelmitta omallepuolelleen 7v. Eivät kaikki ole kyvyttömiä. 

Kaikki myöskään ei ole kykeneviä, oma adhd lapseni ei pystyisi yksin menemään tässä tapauksessa.

Aplle sanoisin että voit ottaa pojan sinne naisten puolelle.

Vierailija
26/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään kaikilla on adhd? 

Vierailija
27/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi ottaa. Kenenkään kouluikäisen tytön ei pidä joutua tilanteeseen että on alasti ja yhtäkkiä vieressä seisoo kouluikäinen poika. 

Alakoulussa tytöt ja pojat ovat samoilla likkuntatunneilla. Lopettakaa lasten seksualisointi, alle 10 v ovat täysin lapsia ja voivat olla saunassa vastakkaisen sukupuolen kanssa. 

Mutta eivät samoissa pukutiloissa. Miksi ne sitten eivät ole yhteisiä jos on sama asia liikkua yhdessä vaatteet päällä?

Vierailija
28/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että viet lapset uimaan. Voit ottaa 8v pojan naisten puolelle. 

Täysin normaalia.

Lopettaa hysterisointi. 8v poika on täysin lapsi ja voi tulla naisten puolelle. 

T. Pojan äiti

No ei todellakaan 8v poika voi tulla naisten puolelle,kyllä pitää mennä miesten puolelle ja adhd ei ole mikään syy.

Vierailija
29/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa kngelma ovat hysteeriset naiset, jotka kokevat lasten tuijottavan heitä seksuaalisessa mielessä. Ja ovat tartuttaneet tämän yliseksualisoituneen pelon myös tyttölapsiin.

Yodellakaan 1-2 lk pojat eivät ole kiinnostuneet tytöistä ja naisista seksuaalisessa mielessä vaan ovat täysiä lapsia. Ja vielä niin pöhelöitä, ettei niitä voi yksinään uimahallin miesten puolelle päästää.

Vierailija
30/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestenpuolella voi olla vanhojahomoja ahdistelemassa! 

Vierailija
31/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sallittua, kun oltiin tuossa iässä (ja niin kauan kuin muistan) miesten tiloissa uimahalleissa. Ainakin siskonpoikasi  olisi mielissään, jos naisten tiloihin pääsee. Ihan siksi luulen, että kun itsellä ja muilla 8 vuotiaana oli jo mielessä naisten/tyttöjen pimperot ja nussiminen, vaikka mitään kykyä tai edellytyksiä seksiin ei vielä ollutkaan.

Mutta joo, sinne poika vaan mukaan tirkistelemään sekä posliineja että tuheroja. Ei kannata tosin ihmetellä, jos poika jää liian pitkään tuijottelemaan pukeutuvia/riisuvia naisia ja tyttöjä.

Meehän vielä takaisin tutimaan, pikkujonne.

Vierailija
32/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. 7v on se raja, lukee uimahallien ohjeissa myös.

Ei ollu

Vierailija
33/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän uimahallin säännöissä kerrotaan, että alle 12-vuotiaalla pitää olla vähintään 15-vuotta täyttänyt valvoja mukana. En sitten tiedä miten noita ikiä valvotaan. Mutta ainakaan meidän hallissa ei noin pieni edes pääsisi itse altaille. 

Niin meilläkin. Tarkoittaa että altaisiin ei saa mennä ilman 15v valvojaa. Oma mukula odotti minua sovitussa paikassa. 

Vierailija
34/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako lapsi kellon? Jos sanot, että esim 12.30 saat mennä altaille ja olet silloin häntä siellä vastassa.

Vierailija
35/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestenpuolella voi olla vanhojahomoja ahdistelemassa! 

Vanhajopedo muijia naisten puolella!

Vierailija
36/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa kngelma ovat hysteeriset naiset, jotka kokevat lasten tuijottavan heitä seksuaalisessa mielessä. Ja ovat tartuttaneet tämän yliseksualisoituneen pelon myös tyttölapsiin.

Yodellakaan 1-2 lk pojat eivät ole kiinnostuneet tytöistä ja naisista seksuaalisessa mielessä vaan ovat täysiä lapsia. Ja vielä niin pöhelöitä, ettei niitä voi yksinään uimahallin miesten puolelle päästää.

Jo lapsilla on kehohäpeää. Siellä esiteini-teinitytöt on häpeissään kun poika näkee heidät alasti, vaikkei siinä olisikaan mitään seksuaalista.

Vierailija
37/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin meilläkin. Tarkoittaa että altaisiin ei saa mennä ilman 15v valvojaa. Oma mukula odotti minua sovitussa paikassa. 

Itse kävin yhdeksän vuotiaana nuoremman kaverini kanssa uimahallissa, vaikka en osannut uida.  Aikuistenkin altaassa tuli oltua, pitelin reunasta kiinn.

Vierailija
38/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa avuttomia lapsia jos ei 8 vuotiaana voi mennä itse miesten puolen kautta uimaan,itse kävin jo 5 vuotiaana yksin naisten puolella vaikka olin vasta pieni poika.

Vierailija
39/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 lk pojan voi ottaa täysin korrektisti naisten puolelle. Lapselle on hyvä selittää, myös tytöille, että kenenkään ulkonäköä ei kommentoida ja ketään ei tuijoteta. Tehdään pesut, käväistään saunassa, uikkarit päälle ja altaaseen. Sama poistuessa, vaatteet päälle ja ulos. Pukukaappi ja suihku valitaan vähän syrjemmästä. 

Näin olen itse poikani kanssa toiminut. Ei tehdä tästä numeroa.

Vierailija
40/255 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylikierroksilla oleva ADHD-koulupoika nakuna tyttöjen keskelle, ilman omaa vanhempaa? Tässä skenaariossa ei voi mennä mikään pieleen? Ei jumank**ta ap, nyt valoja päälle.