Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haet työpaikkoja, haetko vaan niihin joiden vaatimukset täytät 100%?

Vierailija
29.11.2024 |

Vai haetko myös niihin joiden vaatimuksia et kaikkia täytä? 🤔

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksissa yleensä paljon liikaa vaatimuksia. Jos osaamisesi osuu niihin pääkohtiin ja osaat kertoa mitä olet tehnyt niiden tiimoilta, niin laita ihmeessä hakemusta.

Vierailija
2/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen vain niihin, joiden vaatimukset täytän tai ylitän enkä pääse edes haastatteluun. En viitsi nolata itseäni hakemalla sellaisia paikkoja, joihin mulla ei lähtökohtaisestikaan ole rahkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ei saa työskennellä missään muualla kuin valtiolla (tai kunnalla)? Eikös se tulisi yhteiskunnalle paljon halvemmaksi kun palkan maksaisi joku muu kuin veronmaksajat?

Vierailija
4/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen paikkoja joihin minulla ei ole osaamista ja koulutusta etten vain joudu töihin 

Vierailija
5/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Usein olen tullut valittua työhön, johon täytin alle 50% vaadituista asioista. Olen saanut myös senior-tason työpaikan, jossa en edes täyttänyt kaikista tärkeintä osaamisvaatimusta, mutta vakuutin olevani nopea oppimaan.

Asenne ja oppimiskyky ratkaisevat ellei ole oikeasti blokkaavia tai laillisia vaatimuksia.

Vierailija
6/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ihan joka paikkaan, olen esim. hakenut kaupunginjohtajaksti. Ei niitä töitä tavallisille ihmisille silti riitä, vaan pitää olla erityislahjakkuus tai suhteita, tai sitten pitää tehdä väh. vuoden verran ilmaiseksi töitä jollekin, niin sitten saattaa päästä vähäksi aikaa silla palkkatöihin.

Vierailija
7/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vain voi päästä  henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siihen ei ole mitään vaatimuksia. Paskaduuneista kenties se kaikkein paskin, ja erityisesti siksi, kun asiakkaat on niin paskoja.

Vierailija
8/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi entinen työnantaja (valtio) soittelee seuraaville ja nykyisille työnantajille, miksi? Ei ole mitään asiallista eikä laillista syytä soitella.

Vierailija
9/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjahakua kaikkialle. Mitä sitä suotta keskittymään vaatimuksiin koska ne yleensä ovat sellaisia joita kukaan ei täytä. 

Vierailija
10/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen hakenut. Usein ne on muutenkin vähän yliampuvia toiveita. Nykyiseenkin työhön pääsin vaikka yrittivät löytää valmistuneen, itse olen vasta opiskelija, mutta osasin varmaan puhua riittävän vakuuttavasti. 😅 Olen kyllä sellainen hommat hoituu -tyyppinen. Jos en osaa jotain niin opettelen ja teen. 

Vierailija
11/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikoja pidä hakea. Pitää vain mennä sinne, minne pyydetään. Suomessa on kuulemma kauhea pula työvoimasta.

Vierailija
12/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikoja pidä hakea. Pitää vain mennä sinne, minne pyydetään. Suomessa on kuulemma kauhea pula työvoimasta.

Pula on vain niistä, joilla on asenne ja taidot kohdillaan.

Vierailija
13/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen vain niihin, joiden vaatimukset täytän tai ylitän enkä pääse edes haastatteluun. En viitsi nolata itseäni hakemalla sellaisia paikkoja, joihin mulla ei lähtökohtaisestikaan ole rahkeita.

Jotain 2-3 vuotta sitten puhuttiin todella paljon työvoimapulasta. Työkkärin tädit, sukulaiset ym, jotka olivat aikoinaan itse päässeet paikkoihin ilman koulutusta, kannustivat hakemaan kaikkia paikkoja. Jotkut hyväkkäät ottivat ilon irti ja todellakin nolasivat haastattelussa :(

Jäi traumoja (ja minulla on useampi tutkinto, en ole kouluttamaton).

Vierailija
14/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen hakenut. Usein ne on muutenkin vähän yliampuvia toiveita. Nykyiseenkin työhön pääsin vaikka yrittivät löytää valmistuneen, itse olen vasta opiskelija, mutta osasin varmaan puhua riittävän vakuuttavasti. 😅 Olen kyllä sellainen hommat hoituu -tyyppinen. Jos en osaa jotain niin opettelen ja teen. 

Onnea sinulle. Joihinkin tehtäviin on kelpoisuusvaatimukset.

Vierailija
15/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen myös muita, jopa sellaisi joihin ei ole edes pätevyyttä. Ja silti olen saanut töitä, koska päteviä ei ole hakenut.

Vierailija
16/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikat tarjoten kiinnostusta oppisopimusopiskeluun yms. Tietenkään ei kannata Nesteen pääjohtajaksi hakea timpurin koulutuksella,

-Kylmis

Vierailija
17/33 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen myös muita, jopa sellaisi joihin ei ole edes pätevyyttä. Ja silti olen saanut töitä, koska päteviä ei ole hakenut.

Tämä. Esim.kuraattorin tai lastensuojelun tehtäviä olen saanut vaikka mulla ei ole vaadittua sosionomin koulutusta.

Vierailija
18/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen muitakin.

Vierailija
19/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kunhan täytän suurimman osan. 70% about hyvä

Vierailija
20/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos epäilen, ettei päteviä ole. Monesti kuitenkin työoaikka on esimerkiksi laitetttu vain uudelleenhakuun, jos päteviä ei ole ollut yhtään. Tällöin en ole toistamiseen viitsinyt enää hakea, jos perutulla hakukierroksella ei edes haastateltu ketään. Eivätköhän ne jonkun sukulaisen sinne pyydä hakemaan, jos päteviä hakijoita ei ekalla kieeroksella ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi