Jos joudut tinkimään jostain tänä jouluna, niin mistä tingit?
Lahjoista. Värkkään paketit huolella upeiksi mutta lahjat on toooodella halpoja.
Eikä haittaa yhtään ketään!
Kommentit (23)
Jos joutuisin tinkimään jostain, jäisin jouluksi Suomeen, enkä lähtisi etelään.
Elän jo valmiiksi minimillä, joten lahjat ovat ainoa mistä voi ja on pakko.
Lähes kaikesta. En osta jouluruokaa enkä juurii muutakaan.
Lasten lahjoista, että meille vanhemmille riitää rahaa ostaa tarpeeksi viinaa jouluksi.
Omista kuluista. Käytin kaikki rahat läheisten lahjoihin, joten joulukuu mennään halvalla ruualla ja toivotaan, ettei mikään esim. hygieniatuote lopu juuri
T: opiskelija, joka viettää joulun perheen kanssa
Alkoholista, olen töissä joulun niin ei voi vetää ihan tajua kankaalle.
Lahjoista. Ruokaa pitää olla hyvin.
Naisen lahjoista. Näin tiukkoina aikoina kyllä tuonkin pitää sopeutua olemaan ilman lahjoja kun aikuinen on eikä enää mikään pikkulapsi
Tingin?
Jätän kaikki jouluruuat ostamatta kuten olen tehnyt jo vuosien ajan. Niiden sijaan ostan jotakin parempia ruokia.
Minulle ei ne pula-ajan eväät maistu. Lanttua, kaalia, punajuurta, perunaa..?? Hyi olkoon oikeasti!
Kaikesta muusta ihan hyvin, mutta vaikeinta olisi tinkiä rakkaiden läheisten kanssa vietystä ajasta.
En tingi mistään, ostan mitä haluan.
Lapsille lahjat rahana.
Normiherkut joulupöytään.
En mistään. Lahjoja en ole ostanut vuosikausiin. Sama kinkun suhteen. Laatikkoruoat ja konvehdit ovat niin halpoja, että ne pystyn maksamaan kevyesti.
En mistään. Joulu on kerran vuodessa niin silloin ei pihistellä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille lahjat rahana.
Ihanaa, valtion kassaan tulee lisää alveja 🤗
Vierailija kirjoitti:
Uli uli 😪
Ei se maksalaatikko jouluna sen kalliimpaa ole kuin muutenkaan. Tai porkkana,lanttu tai punajuurikaan. Itseasiassa ne jouluruuat ovat todella halvoista aineksista kasattuja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille lahjat rahana.
Ihanaa, valtion kassaan tulee lisää alveja 🤗
Eikös vaan.💰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uli uli 😪
Ei se maksalaatikko jouluna sen kalliimpaa ole kuin muutenkaan. Tai porkkana,lanttu tai punajuurikaan. Itseasiassa ne jouluruuat ovat todella halvoista aineksista kasattuja kaikki.
Niin. Lapset on onnellisia, kun vanhemmat sanoo, että tässä on nämä laatikot, lopettakaa ulinat jostain herkuista tai lahjoista.
Lahjoista tingin aina, ei ole varaa kalliisiin lahjoihin. Olen karsinut myös herkuista. Ei ole kuusta enkä koristele.