Olen niin saatanan pettynyt tähän lumen puutteeseen!
En kestä, jos meille tulee mustajoulu tai vielä pahempaa, ylipitkäsyksy! Ei kukaan normaali jaksa tätä!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukavaa kun ei tarvitse lenkillä liukastella. Voi käyttää kivan näköisiä vaatteitakin kun ei ole ollut pakkasta.
Ei tarvisi tulla lunta koko talvena. Kevätkin tulisi nopeammin ja kesä. Ei lumen sulamisen odottelua.
Lumet sulaa muutamassa päivässä sitten kun alkaa lämmetä. Lumi tekee talvesta paljon siedettävämpää, en ymmärrä miksi ihmiset nauttii tästä ankeasta synkkyydestä, lumi tuo valoa, kauneutta ja harrastusmahdollisuuksia. Aito luminen talvi on oikeasti asia mistä pitäisi olla kiitollinen ja ylpeä. Se on maailmanlaajuisesti melko harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi = joulu, tammi, helmi
Kevät = maalis, huhti, touko
Kesä = kesä, heinä, elo
Syksy = syys, loka, marras
Olkaa hyvät. Nyt ei ole talvi vielä alkanutkaan.
Talvi=marras, joulu, tammi, helmi, maalis
Kevät=huhti, touko
Kesä=kesä, heinä, elo
Syksy=syys, loka
Viime kesänä mitattiin helteitä toukokuusta syyskuuhun asti, eli kesä kesti viisi kuukautta.
Itse tykkään pimeydestä ja mustasta talvesta. Olisipa tämmöistä koko talvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi = joulu, tammi, helmi
Kevät = maalis, huhti, touko
Kesä = kesä, heinä, elo
Syksy = syys, loka, marras
Olkaa hyvät. Nyt ei ole talvi vielä alkanutkaan.
Talvi=marras, joulu, tammi, helmi, maalis
Kevät=huhti, touko
Kesä=kesä, heinä, elo
Syksy=syys, loka
Viime kesänä mitattiin helteitä toukokuusta syyskuuhun asti, eli kesä kesti viisi kuukautta.
Kyllä ja se on seurausta ilmastonmuutoksesta. Talvi lyhenee (ellei jopa häviä) ja kesät pidentyy
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään pimeydestä ja mustasta talvesta. Olisipa tämmöistä koko talvi.
No täällä Lapissa ei sitä ole ,kaamoskin on vaan sana,valkoinenlumi ...pakkasta ..kuu kirkas tähtitaivas ,himmeät valot päällä.
Eipä sitä kaipaa isoja lumikinoksia. Pieni määrä lunta riittää, sillä se tuo valoa. En kaipaa siksakkia eli välillä vettä ja taas jäätyy. Iäkkäälle lonkka, jalkamurtumat vaikeita.
Tule hakemaan Tampereelta peräkärryllä. Sitä on jo puoleen reiteen ja ensi tiistaina pitäisi olla sen verran ettei kassit näy, kun seisoo hangessa alasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että ei tule paljon lunta, menee vähemmän aikaa lumitöihin. Ei tarvitse lämmittää taloa, joten kuluu vähemmän puuta ja energiaa, eli ekologista tämä tämmöinen sää.
Heh että lumentakia lämmität helvatasti taloa,kuule pakkanen se jäähdyttää kämppääsi ja silloin ei yleensäkään tule lunta,lumi on eriste.
Vierailija kirjoitti:
Lapissa on lunta.
Ihmeen vähän täällä on vielä lunta,pakkanen kiristyy ja se tietää kirkasta tähtitaivasta.
Kaikki perustuu asenteeseen,joku kärsii,joku tykkää ,joku on sitä mieltä että aivan sama,onko tuttua huttua.Itse tykkäsin armeija aikana enemmän talvesta,,joo jo oli välillä kovia pakkasia parhailaan metsäkeikalla 42 astetta miinusta,mutta jotenkin se liikkuminen suksilla oli mulle enemmän mieleen kun kesäaikaan talsiminen maastossa.Pohjosen ukko olen, otan vastaan kiroillen mitä tulee..no en ota .