Konflikti-sarja Maikkarilla
Lauantaina alkaa sarja, jossa "tuntemattomat joukot valtaavat pienen suomalaisen rannikkokaupungin, ja nuoren presidentin on tehtävä kovia päätöksiä. Kuinka vastata ja mitä uhrata?" Siis eikö nykyään uutiset ja media ole pullollaan sotaa ja kaikenlaisia kauhuskenaarioita, joissa varoitellaan siitä millaiset uhat Suomea vaanivat? Tarvitseeko ihmisten ahdistusta erikseen lisätä näyttämällä tällaista viihdettä (??) tv:ssä? Ukrainan sodan alkamisen jälkeen oma ahdistus on jatkuvasti lisääntynyt ja en todellakaan käsitä tämäntyyppisten tv-sarjojen ideaa. Aikooko joku tätä katsoa?
Ei jatkoon.
Katso lähetysajat : Konflikti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1078)
Idea kopioitu siitä norjalaisesta tv-sarjasta, joka muutama vuosi sitten tuli. Miehitetty oli sen sarjan nimi.
Ovatkohan Petteri, Alexander, Antti, Elina ja Riikka katsoneet tätä? Tosin Riikan vastuualueeseen ulko ja turvallisuuspolitiikka eivät edes kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä onko sarjan "Marin" samanlainen kuin esikuvansa. Täysin ulkona oleva bimbo, joka pitää lehdistötilaisuuksia median ja kansan hurratessa, mutta ammattilaiset kiroaa sen täydellistä epäpätevyyttä.
Marinissä on enemmän munaa kuin näissä kateellisissa nillittäjämiehissä tulee ikinä olemaan.
Missä tässä ikinä oli kyse "kateellisista nillitäjämämiehistä"? Itse olen nainen, ja luoja varjelkoon minua Marinin kaltaisilta päättäjiltä jatkossa. Suomi ei kestä enää sitä.
Katsoin tämän eilen ja olen hämmentynyt. Odotin paljon. Mutta Sara Soulien pätevyys nuorena sannamarinpressana ei todellakaan vakuuttanut, etenkään se outo viettelykohtaus valkoisessa mekossa. Tuntui muutenkin, että suomalaisten esitettiin olevan sormi suussa sotilaallisen uhan edessä. Yhtäkkiä alkaa aseistettuja ukkoja tippua taivaalta Suomeen eikä tästä ole puolustusvoimilla mitään haisua etukäteen. Ei ole uskottavaa. Mutta ehkä saadaan parempaa tietoa kokonaistilanteesta seuraavissa jaksoissa. Sen verran harvinainen aihe kuitenkin, etten aio jättää katsomista yhteen jaksoon.
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijävalinnat niin pieleen, Franzenilla ei oo koskaan ollu karismaa eikä tule, Petelius sopis jonnekin Mikkelin markkinoille myymään karvakintaita, jos tämä nainen tässä viittaa Sanna Mariniin niin luoja meitä suojelkoon siltä että instababystä tulee suomen presidentti ja armeijan ylipäällikkö. Vaikuttaa Omerta 6/12 kopiolta, kauhee meno päällä mutta ontto sisältö, kohta varmaan Jesper Pääkkönen tulee pelastamaan rambona koko Suomen :)
Franzenilla ei ole karismaa, mutta se on hyvä näyttelijä. Se on todella uskottava hahmo Hesinki Syndrooman Elias Karona. Karismanäyttelijöijin kyllästyy, kun ne on aina samanlaisia. Luonnenäyttelijät on todellisia lahjakkuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen tai vastaavan ollessa edessä todellisuudessa en luottaisi Suomen nykyiseen valtiojohtoon. Ottamatta nyt erikseen kantaa siihen, miten aikaisempi valtiojohto tehtävässään pärjäsi täytyy muistaa, että silloin kun pandemia iski ja uusin sota Euroopassa alkoi oli Suomen valtiojohto, siis sekä presidentti kuin pääministeri eri kuin nykyään.
Niin, otamatta kantaa itsekään sen enempää: edellisen,vasemmistohallitukssen pm:n johdolla Suomi päätyi Euroopan talouskehityksessä viimeiseksi ja koronakuolematilastoissa ensimmäiseksi.
En ole vielä katsonut, muuta aion. Lupaavalta vaikuttaa, sillä sarjan Hesarissa lytännyt arvostelija on ruikuttava "kukkahattutäti", mitä olen Ylen keskusteluohjelmissa häntä kuunnellut.
Rasittavaa katsottavaa kun väkisin on työnnetty diversiteettiä paikkoihin, joissa sitä prosentuaalisesti on todella vähän. Myös tämä politikointi, jossa annetaan Sannalle taas näkyvyyttä aivan turhan takia - oli tuleva mitä vaan - on todella vaivaannuttavaa. Taas vanhempi setämies neuvoo kaikkivoipaa ja sehän ei käy. Nyt lähinnä mietityttää miten Sanna-pressa pelastaa koko maan ja miten Peter löytää ex-vaimonsa ja uhraa henkensä heidän takiaan vai onko onnellisempi loppu ja vain pelastaa heidät panttivankitilanteesta.
Myöskin olen todella huolissani jos Suomen maaperää viedään tuollainen kaistale eikä sitä käydä hakemassa takaisin tarjoilemalla tulta ja tappuraa niin paljon, että kaikki vihreät miehet on tuhannen mössönä.
Viihteellinen sarja kyllä, jonka aion katsoa loppuun, mutta kolmen jakson perusteella liian paljon tahallista propagandaa, joka tekee sarjasta epäuskottavan ja vaivaannuttavan.
Mua ei häiritse sarjan wokeilu, toki hiukan koomisia painotuksia. Eniten häiritsee, että kun muita hahmoja ei ole tunnistettavissa niin miksi pressasta piti tehdä Sanna Marin -kopio nahkatakkia ja maihareita myöten? Vie aika lailla fiilistä koko sarjasta.
Tositilanteessa riskejä olisivat juuri nuo pääministerin kaltaiset suomettuneet vanhat käävät, jotka eivät uskaltaisi eskalaation pelossa toimia riittävän kovilla panoksilla. Ja toisaalta Naton haluttomuus tulkita invaasiota sotilaallisena konfliktina.
Mutta sitä en usko, että tulkintaeroja olisi noin selkeässä tilanteessa, jossa vieras taho olisi ottanut Suomesta palasen haltuun ja eristänyt sen muusta Suomesta. Asetelma on oikeasti aika huvittava siinä mielessä.
Miksi tuollaiset sarjat on vasemmistolaisille aina niin tunteita herättäviä ? Tuollaiset sarjat ovat viihdettä.
Minun mielestä sarjan tapahtumat olisi ihan mahdollisia. Jos unohtaa noin suuren kalustomäärän saamisen salaa Hankoniemelle ja sen ettei elektronista häirintää saisi oikeasti noin kattavaksi. Jenkkien asenne on aika uskottava. Poliitikkojen kiistelykin uskottavaa.
Huonoa sarjassa osien kohtausten pökkelömäisyys. Presidentin kävelyä ja autoihinnousua kuvataan ihan liikaa. Varusmiehet samoaa metsässä ilman kunnon päämäärää ja suunnitelmaa. Siviilit ei käyttäytyisi noin rauhanomaisesti ja hyvä että sarjassa jo vähän 2 ja 3 osissa näytetään siviilien kapinaakin vihreitä miehiä vastaan.
Sarja tarvitsisi lisää rouheutta ja likaisuutta. Lisäksi muutama kunnolla kuvattu käsikähmä, haluaisin nähdä osataanko täällä tehdä uskottavan oloista h2h kohtausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sieltä hyökkää? Mikä vieras valta?
Putinistien ulinasta päätellen Venäjän kaltainen terroristivaltio.
Eli Ruotsi
Venäjää molottivat heti alussa, sitten vaihtoivat englanniksi.
Mä haluaisin tietää kuka ja mikä taho päätti että Suomessa tehdään juuri nyt tällainen sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijävalinnat niin pieleen, Franzenilla ei oo koskaan ollu karismaa eikä tule, Petelius sopis jonnekin Mikkelin markkinoille myymään karvakintaita, jos tämä nainen tässä viittaa Sanna Mariniin niin luoja meitä suojelkoon siltä että instababystä tulee suomen presidentti ja armeijan ylipäällikkö. Vaikuttaa Omerta 6/12 kopiolta, kauhee meno päällä mutta ontto sisältö, kohta varmaan Jesper Pääkkönen tulee pelastamaan rambona koko Suomen :)
Sarjan nais presidentti oli käsikirjoitettu jo ennen kuin Marinista tuli pm. Näin luin jostain.
Ihan varmaan joo. Ja sattumalta hänen näköisensä ja musta nahkarotsi sekä maiharit päällä saapastelee, tiktokkaa ja "juhlii rankasti."
Toi skenaario olisi oikeasti haastava, etenkin jos tunkeutujat saisivat paljon siviilejä ihmiskilviksi. Oikeasti mitään laajamittaista vastahyökkäystä tehtäisiin, ennen kuin siviilejä olisi saatu evakuoitua mahdollisimman paljon. Kun riittävän moni olisi saatu pelastettua, sen jälkeen alkaisi vastatoimet maalta, mereltä ja ilmasta. Tositilanteessa käytettäisiin paljon tuhovoimaa ja koko Hankoniemi olisi siinä kohtaa maanpäällinen helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää kuka ja mikä taho päätti että Suomessa tehdään juuri nyt tällainen sarja.
Sarja on kuvattu vuonna 2023 ja käsikirjoitettu pari vuotta aiemmin. Ennen Venäjän erikoisoperaation alkua.
Tuleekohan tää sarja joskus dvd:lle. Kiinnostelis
Kolme jaksoa katsottu ja tykkäsin. Hanko on hyvä kohde ja kuvauspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että Îgoria tällainen harmittaa. Eikö meidän pitäisi tehdä ystävyys, yhteistyö ja avunanto -henkisiä elokuvia, joissa Venäjä kuvattaisiin rauhan enkelinä? Konflikti-sarjahan on loukkaavaa Venäjän valtiojohdon näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin kova sotakiima, niin tumputus teurastamokuvaston kera olisi parempi vaihtoehto, kuin tuollainen kallisti kyhätty vitsi.
Sotakiima on kyllä ihan teidän puolellanne itärajaa, Îgor.
Mun mielestä toi oli ihan ok sarja ja suht uskottavat henkilöt, paitsi tämä presidentti hahmo. Katson kyllä loputkin.