Miten saada pakkoajatukset pois päästä?
Vai onnistuuko mitenkään kun on työttömänä vaan asunnossa eikä ole oikein ystäviäkään? Pelkään jo mielenterveyteni puolesta. 🙁 Kait se on varattava aika psykologille, pääseekö julkisella edes sellaiselle? Vai ohjaavatko psykiatriselle sairaanhoitajalle ja siitä seuraa lääkkeiden tuputus ja 'hoito' jää siihen.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
"Valehtelette itsellenne ja työnnätte niitä ajatuksia pois?"
Sen takia tapahtuu jopa rikoksia, kun ei työnnetä pahoja ajatuksia pois. Kyllä ihmisellä sentään on valta valita omat ajatuksensa, ellei taustalla ole joku sairaus, jolle ei itse mahda mitään.
On kuule aika paljon muitakin pahoja ajatuksia, siksi tässä yritin kysellä mihin nämä liittyvät. Ei minulle tule mitään pakkoajatuksia pahantekoon liittyen. Miksi niitä teille siis tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti jotain mukavaa kuten kaunista naista
Tämä on hyvä ajatus, hoikkaa kaunista kiihkeää naista. <3
Pilasit tunnelman sanalla hoikkaa,koita nyt vähän petrata .
Hyvin hoikat naiset ovat vain upeampia.
Saat vaan mielialalääkkeitä ja ahdistuksen pahenemista turhista kliinisistä jutteluista jos haet "apua". Lisäksi et jatkossa saa välttämättä apua fyysisiin vaivoihin. Sanon tämän kaikella rakkaudella ja välittämisellä, enkä enää itse hakisi ammattiapua jos voisin nyt päättää toisin.
Ankkurointi ja maadottuminen. Sekä luontoon meno.
https://mieli.fi/vahvista-mielenterveyttasi/harjoitukset/mindfulness-ha…
Määrään peräpuikkoja 3 per vuorokausi ,viikon kuuri aluksii+mietoa valkoviiniä pari litraa päivässä+ihmiset soittakaa hänelle ja keskustelkaa asioista.ovikellon pimputus ja käynti vielä parempi.Reseptin voin uusia vuoden päästä jos ahdistus ei helpoita.
Ihminen tarvitsee tekemistä ja rutiineja. Mikä tahansa pakkoajatus väistyy, kun tilalle saa uuden ajatuksen. Mistä niitä saa? Mieti, mitä saisit päiviisi sisältöä. Olisiko joku vapaaehtoistyö mahdollinen tai työharjoittelu? Opiskelu? Auttaisiko työkkäri, jos oma mielikuvitus loppuu kesken?
Jos lenkkeilystä ei ole apua tai et jaksa ulkoilla, mene lääkäriin. Saat varmasti jotain lääkettä, joka sopii tai sitten ei. Sitten vaan uudelleen kontakti lääkäriin.
Nyt poikki tuo kehä, pois palstalta ja tekisit pienen kävelylenkin? Pystyt kyllä! Se pakottaa ajatuskehiäsi katki. Voisitko olla myös sukulaisiisi jotenkin yhteydessä, voitko kertoa jollekin heistä että nyt on vaikea olla?
Voimia 💜 Toivon että olosi helpottuisi
Ulkoile päivittäin tiettyyn aikaan ja tee siitä itsellesi rutiini, jossakin kaunissa luonnossa/metsässä ja nauti liikunnasta ja näkemästäsi. Riittää puolikin tuntia ja lisää aikaa, jos se tuntuu kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari kirjaa, joissa on yksinkertaisia mindfulness-harjoituksia. Pitääpä kokeilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari kirjaa, joissa on yksinkertaisia mindfulness-harjoituksia. Pitääpä kokeilla.
Ap
Miksi et kerro mistä on kyse? Olisi helpompi auttaa sinua. Häpeätkö sinä itseäsi? Älä ainakaan huijaa itseäsi. Jos tiedät että voit parantaa elämänlaatuasi jotenkin niin tee muutoksia.
Ketipinor.
Pakkoajatukset liittyy psykoosisairauksiin mutta myös ahdistuneisuushäiriöön.
Ne jotka eivät koskaan pysty tai halua kertoa näistä pään ongelmista tai muista sisäisistä ongelmistansa vaan pyytävät vain apua ja tukea ovat niitä joita ei voi auttaa. Yleensä eivät niin hyviä ihmisiä.
Saatan pyöritellä mielessäni tilanteita, joissa joku ihminen on sanonut minulle inhottavasti tai tehnyt jotain inhottavaa. Tai saattanut minut kiusalliseen tilanteeseen muiden nähden. Mietin uudestaan tilanteita ja miten niissä olisi pitänyt toimia toisin, jotta olisin vetänyt omat rajani. Kuvittelen mielessäni tilanteita, joissa saattaisi tapahtua jotain samankaltaista inhottavaa ja miten niistä selviäisin niissä tilanteissa (joita ei välttämättä koskaan edes tule). Saatan myös kuvitella ne inhottavat ihmiset joihinkin tilanteisiin, jossa olisi eräitä muitakin ihmisiä ja joutuisin nolatuksi. Nämä viimeksi mainitut ovat todella epärealistisia tilanteita, joita tuskin tulisi elämässä eteen kuin teoriassa.
Tämmöistä pyörii päässäni ja tämä on todella tuskaista henkisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor.
Pakkoajatukset liittyy psykoosisairauksiin mutta myös ahdistuneisuushäiriöön.
Ne ovat ihan normaalejakin jos joskus tulee koska olemme ihmisiä mutta psyykkiset ongelmat ja sairaudet tekevät näistäkin tavallisempia asioita joillekin = kroonistuminen. Rehellisyys kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi et kerro mistä on kyse? Olisi helpompi auttaa sinua. Häpeätkö sinä itseäsi? Älä ainakaan huijaa itseäsi. Jos tiedät että voit parantaa elämänlaatuasi jotenkin niin tee muutoksia.
Avasin nyt asiaa tuohon yhteen viestiini, tuossa ylempänä.
Ap
Olisko aika avata ovi ja katsoa mitä sieltä näkyy....askeleita siitä eteenpäin.
Netissä on omahoito-ohjelmia. Niissä on usein myös mindfullnesin keinoja. Etsi.
Mullakin on ajoittain ollut pakkoajatuksia. Silloin tein niinkin, että otin sen pakkoajatuksen tietoiseen toisteluun, tavallaan otin sen omaan hallintaani ja toistelin sitä eri tavoilla. Se auttoi mua. Ikään kuin en enää pelännyt niitä ajatuksia vaan lähdin vähän niinku karnevalisoimaan koko hommaa. Tsempit, toveri.
Okei, en ymmärrä mitä tästä hyötyy mutta ymmärrän sen ettette halua kuulla itsestänne totuuksia tai muita semmoisia asioita jotka ovat omia edesottamuksia ja muita.