Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette pieneksi jääneille vaatteille?

22.02.2007 |

Säästätkö lapsen kaikki vaatteet mahdolliselle pienemmälle sisarukselle, säästätkö vain osan tai vain " herkut" , vai myytkö kaiken ja missä myyt: huutonet vai tavalliset kirpparit? Tai annatko sittenkin vaatteet tuttavalle tms. ?

Vauvavaiheen vaatteet myin kirpparilla, ja ne menivät kaupaksi tosi hienosti. Pöydässä oli siis kerralla lähes kaikki vaatteet joita neiti käytti ollessaan 0-6 kk. Säästin siis vain herkkuvaatteet mahdolliselle seuraavalle lapselle (epätodennäköistä) tai tytölle itselleen kun hän on aikuinen.

Nyt pitäisi kai tehdä sama juttu, kun on taas vuosi vierähtänyt. Tuntuu vain, että nyt ei taida edes kirppispöydällistä noista vaatteista tulla, vaikka ikää tytöllä on nyt 1,5 v. Vaatteet on käytetty loppuun, ja parhaimpia olen myynyt erikseen huutonetissä, kuten myös ulkovaatteet. Eipä taida siis kirppispöydän vuokraaminen kannattaa, joten ehkä kannan nuo suosiolla spr:lle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen isompien poikien vaatteet joko heitin roskiin (hyi häpeä, no ne oli usein aika huonokuntoisiakin jo), tai annoin sittemmin naapurille ilmaiseksi.

Nyt kun olen kotona uuden pienen kanssa, ei ole palkkatuloa mutta aikaa vähän enemmän, niin olen myynyt netissä (täällä jotain ja huuto.netissä).

Sellaiset mistä ei viitsi paljoa / mitään pyytää, olen antanut tutun tutun tutulle mutkan kautta. Tuttavapiirissä ei ketään tarvitsevaa :-(.

Vaatteiden postittelussa on niin kova vaiva että totesin että kun postitan jotain 30 centillä kolme bodya pakettia niin johan mun kirjekuori ja vaiva mennä postiin jne. maksaa enemmän. Joten siksi kannattaa vain parhaat myydä.

Ihan muutamia neutraaleja olen myös säästänyt toiveikkaana...

Vierailija
2/6 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-vuotias tyttö ja 3 kuukauden ikäinen tyttövauva nyt myös. Esikoiselta en juurikaan mitään säästänyt (luulin, ettei meille tule toista lasta) vaan annoin ihan ilmaiseksi eteenpäin. Ihan joitain ykköskappaleita olen säästänyt vain. No nyt niille olisi tietysti ollutkin käyttöä, mutta toisaalta 6 vuotta on pitkä aika säästää vaatteita. Joten tuskin tulee esikoisen vaatteita juurikaan säästeltyä kuopukselle nyttenkään juuri tuon pitkän säilytysajan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saimme ja saamme edelleen tutuilta ja sukulaisilta paljon vaatteita.

Olen säästänyt tytön söpöimpiä vaatteita, toisesta lapsesta ei ole mitään tietoa, joten varsinaisesti en ole säästetä ' tarpeeseen' .

Ja vauvanvaatteita on myös tarjottu kavereiden / sukulaisten lapsille, meillä on sikäli onnekas tilanne että lähipiiriin on syntynyt esikoisia, joten vaatteita on otettu mielllään vastaan.

Noita jäjelle jääneitä olen ajatellut ehkä myydä jossain vaiheessa (säilytystilaa on pienille lastenvaatteille) tai sitten vien ihan jollekin hyväntekeväisyyskirpparille/lastenvaatekeräykseen.

Vierailija
4/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitäisi olla ensi kesänä kaksi poikaa, mutta myyn kyllä lähes kaikki isomman vaatteet, ehkä 2% vaatteista säästän (tunnearvoa tai jotain tuotteita, joita ei enää saa, kuten vaikka irrotettavalla vuorella olevat kumpparit). Meillä kun tuota ikäeroa tulee 7 vuotta ja pojalla aivan hurjat määrät vaatteita (nytkin 10 isoa pahvilaatikollista pieneksi jääneitä, vaikka niitä vähin erin koko ajan myyn, mutta kun niitä jää koko ajan samaa vauhtia pieneksi), niin me ei kyllä mahduttais mihinkään, jos pikkuveljelle säästäis.

Vierailija
5/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot ikäerot joten eivät hyödynnä toisiaan.

Vaatehulluna kun en usko jaksavani katsella 5 vuoden jälkeen samoja kuoseja :)tulisi kuitenkin ostettua uutta.

Jotain hyvin klassisia etupäässä ranskalaisia vaatteita olen säästänyt

(mekkoja) koska mallit eivät vanhene.Samoin ruskovilaa yn. villaista mummon kutomaa.

Osan olen myynyt ja osan antanut ystäville kun on sopiva käyttäjä.

Sitten meillä on hyvä tilanne siinä mielessä,että meillä on " suorayhteys"

rajan taakse jossa lapsilla ei ole mitään...sinne laitan aika hyvääkin vaatetta.Nyt talveksi meni paljon ulkoiluun sopivaa,villaista ja etenkin kenkiä.Siellä ei pienet kärkikulumat todellakaan haittaa.

Vauva-vaatetta laitoin myös aika paljon...peruspaitaa yn.lämmintä.

Tämä vaihtoehto on minusta hyvä kun kukaan ei ota välistä vaan tiedän kaikkien menevän pienelle uudelle käyttäjälle...samoin leluja meni ennen joulua kasapäin....meillä kun niitä tahtoo kerääntyä vaikka en itse niitä juuri ostelekaan.

Vierailija
6/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme on 4-vuotias poika ja kuopus 2 kk tyttö. Lapsilukumme on täynnä.

Esikoiselta säilytimme vauvanvaatteet 80 senttiin asti. Kaikki sen jälkeiset koot olen myynyt pois sitä mukaa, kun ovat jääneet pieniksi.

Jos Reimatec-haalarit ovat hyväkuntoisia, laitan nekin heti myyntiin. Vähän kulahtaneemmat saatan jättää tytölle kakkoshaalareiksi.

Olen lopen kyllästynyt noihin poikaväreihin, joten senkään takia ei huvita säilyttää pojan vaatteita. Lisäksi nuorenherran vaatteet kyllä kuluvat kovaa vauhtia. Säilytystilatkin ovat rajalliset. Vaikka olisikin haluja säästää vaatteita, ei se oikein ole mahdollista neljää vuotta...

Pieneksi käyneet vaatteet olen myynyt lähinnä täällä Vauvan kirpparilla. Viimeisen satsin sain tosin myytyä suoraan eräälle tutun tutulle. Jostain syystä Huuto.netissä en osaa myydä vaatteita. Ehkä siellä on niin hankala saada omia vaatteita erottumaan.

Kohta alkaakin sitten kohta vauvan pieneksi jääneiden vaatteiden myynti...