Mitä saa maksamalla ompelukoneesta 2000 euroa?
Hintahaitari noissa on varsin laaja. Mikä maksaa noissa kalliissa koneissa?
Kommentit (50)
Tavalliseen kotikäyttöön riittää halvempikin. Kirjontakoneet maksaa ihan syystä, koska eri teknologia.
Siirryin muutama vuosi sitten moderneista koneista antiikki-Singereihin. Puolensa ja puolensa uusissa sekä vanhoissa, mutta nämä ei mene rikki ja vetää paksujakin kerroksia ilman moitteita. Vastaavat moderneihin koneisiin verrattuna teollisuusompelukonetta.
Mulla olisi hakusessa 10-kertaa halvempi ompelukone eli noin alle 200 euron ompelukone. Suosituksia?
Vierailija kirjoitti:
Tavalliseen kotikäyttöön riittää halvempikin. Kirjontakoneet maksaa ihan syystä, koska eri teknologia.
Halvemmalla tässä siis tarkoitin tonnin konetta. Oli Pfaffin idt-syötöllä varustettu, lukuisilla brodeeraustikeillä ja leveällä työskentelyalueella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi hakusessa 10-kertaa halvempi ompelukone eli noin alle 200 euron ompelukone. Suosituksia?
Netistä löytyy vertailuja https://testaajat.com/paras-ompelukone/ Itsellä tuollainen Birgitta ollut ihan passeli perus verhojen ompeluun jne mitä nyt tulee.
Vierailija kirjoitti:
Osta käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tavalliseen kotikäyttöön riittää halvempikin. Kirjontakoneet maksaa ihan syystä, koska eri teknologia.
Halvemmalla tässä siis tarkoitin tonnin konetta. Oli Pfaffin idt-syötöllä varustettu, lukuisilla brodeeraustikeillä ja leveällä työskentelyalueella.
Tarkoitatko koristeompeleita?
Ai mitä saa - noin suunnilleen 200 erilaista ommelta, kätevät ja siistit napinlävet, mahdollisuuden itse suunnitella kuviot, hyvän valaistuksen, helpon langanpujotuksen, yläsyötön... sillä saa vaikka mitä! Oma koneeni maksoi 1800 e ja olen ommellut sillä joka päivä noin 3 tuntia parin vuoden ajan, olen siis harrastelija ja ostin koneeni sillä mielellä, että se on helppo ja toimiva ja niin painava, että siinä on enemmän metallia kuin muovia.
Todennäköisesti tuon hintaisissa on jotain kirjontaominaisuuksia mukana. Oikeat kirjontakoneethan sitten jo maksaa viisinumeroisia summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy vertailuja https://testaajat.com/paras-ompelukone/ Itsellä tuollainen Birgitta ollut ihan passeli perus verhojen ompeluun jne mitä nyt tulee.
Tuo ei ole vertailu, tuo on mainos. Birgitta on ompelukoneena pelkkä lelu, joka tosin sopii satunnaiseen verhojen ompelemiseen tai housunlahkeiden lyhentämiseen, mutta jos oikeasti aikoo ommella, niin ei osta tuollaista.
Samaa olen miettinyt että mitä saa puhelimesta 2000€:lla ?
Heräsin karmeeseen migreeniin ja selkäsärkyyn. Yöksi pitäis mennä töihin. Mies tuolla keittelee kahvia. Oon laihdutuslääkkeillä, syön vähän enkä tiedä oikein mitä pitäis syödä. Polvia särki koko yön. Oon alle 60 ja mietin miten jaksan töissä loppuun asti. Mutta oon viimein löytänyt langan jota voi huovuttaa. Tein eilen tossun prototyypin pienenä, siitä vois tehdä huopatossut. Samalla tajuan että mun pitäis tehdä jotain ihan muuta kuin huovuttaa jotain tossuja.
Ostin kalliin ompelukoneen ja ihan tarkoituksella mekaanisen sekä metallirunkoisen. Muoviset koneet kestää jonkin aikaa ennen kuin hajoavat. Birgitta ompelukone painaa 2-3 kiloa kun oma kone painaa 15 kg eli aikamoinen ero.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin karmeeseen migreeniin ja selkäsärkyyn. Yöksi pitäis mennä töihin. Mies tuolla keittelee kahvia. Oon laihdutuslääkkeillä, syön vähän enkä tiedä oikein mitä pitäis syödä. Polvia särki koko yön. Oon alle 60 ja mietin miten jaksan töissä loppuun asti. Mutta oon viimein löytänyt langan jota voi huovuttaa. Tein eilen tossun prototyypin pienenä, siitä vois tehdä huopatossut. Samalla tajuan että mun pitäis tehdä jotain ihan muuta kuin huovuttaa jotain tossuja.
Äh tuli väärään ketjuun
Vierailija kirjoitti:
Ostin kalliin ompelukoneen ja ihan tarkoituksella mekaanisen sekä metallirunkoisen. Muoviset koneet kestää jonkin aikaa ennen kuin hajoavat. Birgitta ompelukone painaa 2-3 kiloa kun oma kone painaa 15 kg eli aikamoinen ero.
Minkä koneen ostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko koristeompeleita?
Brodeeraus tarkoittaa loppujen lopuksi terminä samaa kuin koristeommel ja konekirjonta, on toki nykyään vakiintunut enemmän tietyntyyppiseen automaattiseen konekirjontaan.
Kai tuo 2 tonnia sisältää Huanitan viikoksi käyttöön, töihin ja makkariin, ei voi muulla selittyä?
Kuka maksaa 2000 euroa ompelukoneesta?
Tekoäly?