Kaverini on sanonut monesti miehellensä että haluaa erota viimeistään kun lapsi muuttaa pois, mies ei usko
Sanoo suoraa että ei usko. Mies elättää täysin, asunto miehen, rakkaus yksipuolinen. Miksi KUKAAN on ihmisen kanssa joka sanoo ettei halua olla tulevaisuutta yhdessä? Onko mies jotenkin tyhmä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on vain miehen kertomus asiasta. Mikähän olisi vaimon jos häneltä kysyttäisiin. Olen samassa tilanteessa ainakin ulkopuolisen silmin, joten kerronpa hieman tilanteesta. Kyllä, haluan erota, olen monesti tämän sanonut, mutta mies on luvannut tehdä erosta niin vaikean ettei kannata. Minulla ei kokemusperäisen tiedon perusteella ole syytä epäillä tätä. Tietenkään mies ei tätä asiaa toitota muille. Perheen elatus. Kyllä, mies käy töissä, minä en koska olen työkyvytön.
Eli et tee mitään yhteisen perheen eteen.
Tämän vuoksi saan kelalta rahaa, joka kaikki menee perheen ruokiin ja muuhun perheeseen liittyvään. Mies toki maksaa myös, mm. lähes kaikki laskut, mutta hänellä jää silti säästöön, minulla ei mitään.
Miksi sinulla pitäisi jäädä jotain säästöön, kun et kerran mitään sen eteen tee?
Olet kyllä täysi idiootti. Miehelle on sama mistä rahani tulee, kunhan rahoitan perheen menoja. Teen lähes kaikki kotityötkin yksin. Miksi se sinun hanuriasi kaivaa. Jos olet sairaalle kateellinen, niin toivotaan sinulle työkyvyttömyyteen johtavaa sairautta tai vammaa. Että sylettää tollaset tyypit kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa mies tietää ettei nainen lähde kuitenkaan, kun mies elättää.
Harva mies rakastaa, joten heille on ihan sama millainen suhde on. Tällekin miehelle riittää, kun nainen laittaa ruoan ja hoitaa asiat. Tuttua ja turvallista ja ohittaa vain naisen uhkailut.
Nainenhan tässä typerä on, kun tuhlaa elämäänsä. Mieskin voi vaikka joku päivä näyttää ovea naiselle, kun ei jaksa enää kuunnella.
Lisäksi naisen tulisi viimeistään heti alkaa keräämään omia säästöjä. Sitä ei tarvitse perustella miehelle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa olla avioehto, oli varallisuus mikä hyvänsä. Jottei toinen vie puolta omaisuutta joka ei hänelle kuulu.
Käsittääkseni he ovat avoliitossa, jossa ei omaisuuksia jaeta eikä tehdä avioehtoja. Omistaja saa pitää omaisuutensa kokonaan ja pystyy hyvin kasvattamaan vuosien varrella sitä, kun avokki maksaa elämisen ja lasten kulut. Avoliitossa pitäisi pystyä kohtuullisesti puolittamaan kulut, jos se ei onnistu, ei onnistu avoliittokaan. Siksi avioliitto on turvallisempi vaihtoehto eroa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on vain miehen kertomus asiasta. Mikähän olisi vaimon jos häneltä kysyttäisiin. Olen samassa tilanteessa ainakin ulkopuolisen silmin, joten kerronpa hieman tilanteesta. Kyllä, haluan erota, olen monesti tämän sanonut, mutta mies on luvannut tehdä erosta niin vaikean ettei kannata. Minulla ei kokemusperäisen tiedon perusteella ole syytä epäillä tätä. Tietenkään mies ei tätä asiaa toitota muille. Perheen elatus. Kyllä, mies käy töissä, minä en koska olen työkyvytön.
Eli et tee mitään yhteisen perheen eteen.
Tämän vuoksi saan kelalta rahaa, joka kaikki menee perheen ruokiin ja muuhun perheeseen liittyvään. Mies toki maksaa myös, mm. lähes kaikki laskut, mutta hänellä jää silti säästöön, minulla ei mitään.
Miksi sinulla pitäisi jäädä jotain säästöön, kun et kerran mitään sen eteen tee?
Miten saat käsityksen ettei tee MITÄÄN? Jos maksaa kaikki perheen ruuat, syöhän se mieskin niitä ruokia. Ja ettei tee mitään perheen eteen? Millä muulla kuin vi**uilunhalullasi selität tuon aivopierusi? Ymmärrän että olet perheetön ja elelet yksin, eihän tuollaista ällöytystä kukaan huoli, mutta silti luulisi jokaisen täysipäisen tajuavan mitä perheenhuoltoon kuuluu. Ai niin täysipäisen. Sitähän sinä et ole.
Olet varmaan sairastunut koska olet jäänyt huonoon suhteeseen.
Lopeta pienistä tuloistasi miehesi elämisen kustantaminen. Ei maksuja voi laittaa puoliksi, jos tulotaso ei ole sama.
Olosi paranee varmasti, kun pääset pois huonosta suhteesta.
Jokainen tekee virheitä ja niitä voi kyllä korjata. Tekemällä uusia valintoja.
Erotkaa niistä huonoista suhteista ja alkakaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on vain miehen kertomus asiasta. Mikähän olisi vaimon jos häneltä kysyttäisiin. Olen samassa tilanteessa ainakin ulkopuolisen silmin, joten kerronpa hieman tilanteesta. Kyllä, haluan erota, olen monesti tämän sanonut, mutta mies on luvannut tehdä erosta niin vaikean ettei kannata. Minulla ei kokemusperäisen tiedon perusteella ole syytä epäillä tätä. Tietenkään mies ei tätä asiaa toitota muille. Perheen elatus. Kyllä, mies käy töissä, minä en koska olen työkyvytön. Tämän vuoksi saan kelalta rahaa, joka kaikki menee perheen ruokiin ja muuhun perheeseen liittyvään. Mies toki maksaa myös, mm. lähes kaikki laskut, mutta hänellä jää silti säästöön, minulla ei mitään. Ja entä rakkaus. Rakkauteni on ajan oloon sammunut, mies ei ole koskaan edes rakastanut. Hän etsii jatkuvasti minusta vikoja, mutta ei suostu eroamaan koska yhteinen asunto ja yhteinen omaisuus. Toki hän varmaan muille
Miten se mies tekee erosta vaikean, jos vain lähdet. Ei hän voi sille mitään. Voit vain muuttaa pois ja aloittaa oman elämän.
No kylläpä olet tietämätön. Varsinkin kun on yhteiset lapset, niin voi vaikeuttaa niin monella tapaa elämää. Vaikka nyt ensin huotajuusriidat isoine valheineen jne. Et ole mistään vainoamisesta ja mustamaalaamisesta koskaan mitään kuullut? Käytännön asioiden hoitamisen tekemisen hankalaksi, peruu esim. viimetipassa sovittuja jne jne, ottaa lapset välikappaleiksi kaikenlaiselle kiusanteolle ja vahingoittaa siinä samalla lapsia. Valehtelee äidistä lapsille jne. Et taida tietääkään millaisia ihmisiä on olemassa... Päällepäin voivat vaikuttaa ihan ok tyypeiltä, eikä ole harvinaista, että ovat jopa oikeinkin pidettyjä ja arvostettuja piireissään. Kyllä, eroamisesta ja eron jälkeisestä ajasta voi tehdä toiselle helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen täysin riippuvainen miehestään. Mies varmasti ajattelee, ettei nainen pysty lähtemään. Mutta jollei avioehtoa, nainen saa puolet omaisuudesta, joten pärjää.
Omaisuus on miehen. Mietin vaan hiljaa itsekseni että hänellä on kaikki raha ja omaisuus lähteä, mutta hän haluaa olla naisen kanssa joka suoraan sanoo ettei halua olla tämän kanssa. Niin MIKSI???? Eikö jokainen itseään kunnioittava ihminen lähde tuossa kohtaa jos mahdollista? ap
Ehkä hän ei halua rikkoa lasten kotia. Odottaa hänkin, että nuorin aikuistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on vain miehen kertomus asiasta. Mikähän olisi vaimon jos häneltä kysyttäisiin. Olen samassa tilanteessa ainakin ulkopuolisen silmin, joten kerronpa hieman tilanteesta. Kyllä, haluan erota, olen monesti tämän sanonut, mutta mies on luvannut tehdä erosta niin vaikean ettei kannata. Minulla ei kokemusperäisen tiedon perusteella ole syytä epäillä tätä. Tietenkään mies ei tätä asiaa toitota muille. Perheen elatus. Kyllä, mies käy töissä, minä en koska olen työkyvytön. Tämän vuoksi saan kelalta rahaa, joka kaikki menee perheen ruokiin ja muuhun perheeseen liittyvään. Mies toki maksaa myös, mm. lähes kaikki laskut, mutta hänellä jää silti säästöön, minulla ei mitään. Ja entä rakkaus. Rakkauteni on ajan oloon sammunut, mies ei ole koskaan edes rakastanut. Hän etsii jatkuvasti minusta vikoja, mutta ei suostu eroamaan koska yhteinen as
Miten se mies tekee erosta vaikean, jos vain lähdet. Ei hän voi sille mitään. Voit vain muuttaa pois ja aloittaa oman elämän.
No kylläpä olet tietämätön. Varsinkin kun on yhteiset lapset, niin voi vaikeuttaa niin monella tapaa elämää. Vaikka nyt ensin huotajuusriidat isoine valheineen jne. Et ole mistään vainoamisesta ja mustamaalaamisesta koskaan mitään kuullut? Käytännön asioiden hoitamisen tekemisen hankalaksi, peruu esim. viimetipassa sovittuja jne jne, ottaa lapset välikappaleiksi kaikenlaiselle kiusanteolle ja vahingoittaa siinä samalla lapsia. Valehtelee äidistä lapsille jne. Et taida tietääkään millaisia ihmisiä on olemassa... Päällepäin voivat vaikuttaa ihan ok tyypeiltä, eikä ole harvinaista, että ovat jopa oikeinkin pidettyjä ja arvostettuja piireissään. Kyllä, eroamisesta ja eron jälkeisestä ajasta voi tehdä toiselle helvettiä.
..ja pahimmissa tapauksissa siten vahingoitetaan äidin ja lasten terveyttä tai henkeä fyysiselläkin väkivallalla... Ero on usein vaarallisin hetki persoonaltaan tai psyykeltään häiriintyneen väkivaltaisen ihmisen kanssa, ja aempi henkinen väkivalta voi eskaloitua erotilanteessa fyysiseksi. Onhan noita uutisissa.
Asia on juuri kuin 49 kommentissa kerrotaan. Välillä ihmettelen kun joku kertoo vaikeuksista erota huonosta liitosta, niin heti on kuoro laulamassa miten senkun lähdet, mitä toinen voi ja vielä syyllistää sitä joka jää huonoon liittoon pelon vuoksi. Onko nämä tyypit ikinä olleet itse parisuhteessa, kun kaikki tuntu heille olevan niin suoraviivaisen helppoa. Jos onkin, niin liitto on ollut suhteellisen hyvä ja siitä eroaminen turvallista ja helppoa. Itse elin kauan ihan hirvittävässä suhteessa, josta en millään kuitenkaan päässyt eroon. Heti oli ympärillä jopa läheisiä ulvomassa miten typerä olen kun en eroa. No, sitten viimein otin riskin että henki lähtee ja lähdin suhteesta. Menin sellaisen tyypin luo "turvaan" kuka eniten oli kehottanut eroamaan ja syyllistänyt minua kun en aiemmin saanut erottua. Kyllä hiljeni suu tällä tyypillä kun ex tulikin hänen pihalleen ja lähetteli ja soitteli tällekin tyypille. Hän jopa pelkäsi minua enemmän että ex tulee oven läpi ja ei millekään ystävälliselle visiitille. Tästä on vuosikymmeniä aikaa, mutta yhäkään en uskalla kunnolla heittäytyä uuteen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Asia on juuri kuin 49 kommentissa kerrotaan. Välillä ihmettelen kun joku kertoo vaikeuksista erota huonosta liitosta, niin heti on kuoro laulamassa miten senkun lähdet, mitä toinen voi ja vielä syyllistää sitä joka jää huonoon liittoon pelon vuoksi. Onko nämä tyypit ikinä olleet itse parisuhteessa, kun kaikki tuntu heille olevan niin suoraviivaisen helppoa. Jos onkin, niin liitto on ollut suhteellisen hyvä ja siitä eroaminen turvallista ja helppoa. Itse elin kauan ihan hirvittävässä suhteessa, josta en millään kuitenkaan päässyt eroon. Heti oli ympärillä jopa läheisiä ulvomassa miten typerä olen kun en eroa. No, sitten viimein otin riskin että henki lähtee ja lähdin suhteesta. Menin sellaisen tyypin luo "turvaan" kuka eniten oli kehottanut eroamaan ja syyllistänyt minua kun en aiemmin saanut erottua. Kyllä hiljeni suu tällä tyypillä kun ex tulikin hänen pihalleen ja lähetteli ja soitteli tällekin tyypille. Hän jopa pelkäsi minua enemmän että
Valitit siis vuodesta toiseen olevasi huonossa väkivaltaisessa liitossa. Etkä lähtenyt turvakotiin. Vaan menit ystäväsi luo. Ja jostain syystä vielä syyllistit hänetkin eroosi? Miksi?
Sulle 51. Itse hän tarjosi kotiaan turvapaikaksi, joten menin. Mitä minä syyllistin häntä? Et ehkä ymmärrä tämän sanan merkitystä. Et näemmä kyllä ymmärrä oikein mitään muutakaan, joten miksi kommentoit yleensäkään?
Toi on just sellainen tarina mikä päätyy lehteen isoin otsikoin.
Mies ei usko ja halua ymmärtää jne ja kun laukut on eteisessä pakattuna ja nainen on ottamassa avaimia nipusta ja jättämässä pöydälle, niin kirves livahtaa otsaa pystyyn.
Todennäköisesti mies on oikeassa. Harva nainen lähtee, vaikka niin uhoaa. Ei riitä rohkeus.
AP onkohan mies ollut piparin perässä ja hieman valehdellut sinulle puolisostaan? Tämä on todennäköisin vaihtoehto
On kyllä vähän vaikea uskoa että ap kertoisi kaverinaisesta. On niin nimittäin miehen puolella tämä aloittaja. Yleensähän sitä ollaan kaverin eikä kaverin puolison puolella, vaikka nyt ap koittaakin ihmetykseen verhota halveksuntansa "kaveriaan" kohtaan. Eiköhän tässä ole nyt niin, että ap on ihastunut varattuun mieheen, joka on valehdellut ap:lle suut ja silmät täyteen vaimostaan ja ap sinisilmäisenä uskoo kaiken.
Itse jouduin nuorimpana lapsena kuuntelemaan koko lapsuuden tuota paskaa isältäni joka jatkuvasti sanoi äidilleni, että lähtee kun minä muutan kotoa. Oli jatkuvasti sanottava se kun minä olin läsnä kuulemassa. Oli kyllä väsyttävää lapsena kun näki miten onneton isä oli mutta ainoastaan valitti ja valitti meille lapsille äidistä. Isäni ei silti lähtenyt vaikka olen jo asunut omillani 10v niin miksi vitussa jouduin kuuntelemaan sitä paskaa sitten hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Avioehto on aina hyvä. Olen köyhä ja työtön enkä todellakaan menisi naimisiin ilman avioehtoa. Toisen rahat ei kuulu mulle!!
Sen ymmärrän jos toinen hoitanut lapsia yksin, siitä maksettava korvaus.
Oma lapsen hoidosta korvaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioehto on aina hyvä. Olen köyhä ja työtön enkä todellakaan menisi naimisiin ilman avioehtoa. Toisen rahat ei kuulu mulle!!
Sen ymmärrän jos toinen hoitanut lapsia yksin, siitä maksettava korvaus.
Oma lapsen hoidosta korvaus?
Eikö nolota olla tuollainen nillittävä idiootti. Sinua lukuun ottamatta jokainen tajuaa mitä tässä tarkoitetaan.
Yleensä se joka toistuvasti uhkaa erolla, ei tule tekemään aloitetta eroon. Hänelle sitten tuleekin yllätyksenä kun puoliso päättääkin erota, kun on vuosien saatossa tottunut tähän ajatukseen.
Tässä on ihan varmasti jotain mitä ap ei tiedä. Tai kerro.