Kaverini on sanonut monesti miehellensä että haluaa erota viimeistään kun lapsi muuttaa pois, mies ei usko
Sanoo suoraa että ei usko. Mies elättää täysin, asunto miehen, rakkaus yksipuolinen. Miksi KUKAAN on ihmisen kanssa joka sanoo ettei halua olla tulevaisuutta yhdessä? Onko mies jotenkin tyhmä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluaa lähteä niin silloin vain lähtee. Jättää vaikka osuudet miehelle ja häipyy.
Ja jos ei halua niin ei pidä uhkailla millään erolla. Ei ole normaalia, eikä ainakaan rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen täysin riippuvainen miehestään. Mies varmasti ajattelee, ettei nainen pysty lähtemään. Mutta jollei avioehtoa, nainen saa puolet omaisuudesta, joten pärjää.
Omaisuus on miehen. Mietin vaan hiljaa itsekseni että hänellä on kaikki raha ja omaisuus lähteä, mutta hän haluaa olla naisen kanssa joka suoraan sanoo ettei halua olla tämän kanssa. Niin MIKSI???? Eikö jokainen itseään kunnioittava ihminen lähde tuossa kohtaa jos mahdollista? ap
Miksihän se erolla uhkaileva ystäväsi ei lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen täysin riippuvainen miehestään. Mies varmasti ajattelee, ettei nainen pysty lähtemään. Mutta jollei avioehtoa, nainen saa puolet omaisuudesta, joten pärjää.
Omaisuus on miehen. Mietin vaan hiljaa itsekseni että hänellä on kaikki raha ja omaisuus lähteä, mutta hän haluaa olla naisen kanssa joka suoraan sanoo ettei halua olla tämän kanssa. Niin MIKSI???? Eikö jokainen itseään kunnioittava ihminen lähde tuossa kohtaa jos mahdollista? ap
Rakkaus saa aikaan ihmeellisiä asioita. Ja kaikki eivät ole heti eroamassa jos vähän on sukset ristissä.
Yksipuolinen rakkaus on kyllä hienointa maailmassa. Kannattaa pysyä yhdessä vaikka toinen toivoisi eroavansa :D
Ehkä mies halua jättää lapsia epästabiilille vaimolleen 😌
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on vain miehen kertomus asiasta. Mikähän olisi vaimon jos häneltä kysyttäisiin. Olen samassa tilanteessa ainakin ulkopuolisen silmin, joten kerronpa hieman tilanteesta. Kyllä, haluan erota, olen monesti tämän sanonut, mutta mies on luvannut tehdä erosta niin vaikean ettei kannata. Minulla ei kokemusperäisen tiedon perusteella ole syytä epäillä tätä. Tietenkään mies ei tätä asiaa toitota muille. Perheen elatus. Kyllä, mies käy töissä, minä en koska olen työkyvytön.
Eli et tee mitään yhteisen perheen eteen.
Tämän vuoksi saan kelalta rahaa, joka kaikki menee perheen ruokiin ja muuhun perheeseen liittyvään. Mies toki maksaa myös, mm. lähes kaikki laskut, mutta hänellä jää silti säästöön, minulla ei mitään.
Miksi sinulla pitäisi jäädä jotain säästöön, kun et kerran mitään sen eteen tee?
Ja entä rakkaus. Rakkauteni on ajan oloon sammunut, mies ei ole koskaan edes rakastanut. Hän etsii jatkuvasti minusta vikoja, mutta ei suostu eroamaan koska yhteinen asunto ja yhteinen omaisuus. Toki hän varmaan muille väittää omistavansa yksin kaiken. Joten ap, sinä
Kenkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on kuitenkin kivampi olla elättinä kuin painua Kelan luukuille, tai - kauhistuksen kanahäkki - TÖIHIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on sellainen kummallinen, naisten mielestä täysin käsittämätön ominaisuus, että he eivät usko, mitä nainen sanoo. Jos mies uskoo naisen ajattelevan tai tuntevan tietyllä tavalla, ei naisen puheet tuota uskomusta miksikään muuta.
Tämän näkee tällä keskustelupalstallakin hyvin. Kun naiset kertovat mitä miehissä arvostavat, eikos seuraava aloitus ole: Miksi en kelpaa, vaikka minulla on tesla ja olen 190 cm pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...kun lapsi muuttaa pois....
Jospa mies tietää ettei nainen lähde kuitenkaan, kun mies elättää.
Harva mies rakastaa, joten heille on ihan sama millainen suhde on. Tällekin miehelle riittää, kun nainen laittaa ruoan ja hoitaa asiat. Tuttua ja turvallista ja ohittaa vain naisen uhkailut.
Nainenhan tässä typerä on, kun tuhlaa elämäänsä. Mieskin voi vaikka joku päivä näyttää ovea naiselle, kun ei jaksa enää kuunnella.
Aina kannattaa olla avioehto, oli varallisuus mikä hyvänsä. Jottei toinen vie puolta omaisuutta joka ei hänelle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on kuitenkin kivampi olla elättinä kuin painua Kelan luukuille, tai - kauhistuksen kanahäkki - TÖIHIN!
TÄMÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uhkailee kun tietää että haluaisi mutta ei kumminkaan lähde kun pitäisi itse selvitä. Ja aika idiootti mies sietää tuota.
Vierailija kirjoitti:
Mies on vaan realisti.
Jaa kun ei ymmärrä suoraa puhetta?
Minunkin ex oli sitten tuollainen realisti. Sanoin, etten ole tyytyväinen suhteeseemme ja kerroin, että missä itse voin parantaa sekä missä mies. Miestä ei kiinnostanut siinä vaiheessa yhtään, mutta kun muutaman kuukauden päästä nostin kytkintä niin ääni kellossa muuttui. Olin maailman ihanin ja kaunein nainen! Tieto saavutti minut vuoden liian myöhään. Mies koitti hankaloittaa eroa, mutta laihoin tuloksin. Sitten löysin ihanan miehen rinnalleni ja siitäkös ex riemastui. Levitteli valheita uudesta miehestäni sekä minustakin. Lupasi kuitenkin antaa minulle anteeksi (?) ja ottaisi minut kyllä takaisin!!
No, realisti on vieläkin vuosien jälkeen yksin (odottelee minua takaisin?) ja minä naimisissa tuon mainitsemani miehen kanssa.
Haluaa asua lasten kanssa ihan joka viikko vielä niin kauan, kuin he ovat siinä iässä. Samahan se on vaimollakin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuollaisen tapauksen. Nuorin viimeinen lapsi muutti pois kotoa. Nainen ilmoitti, että erotaan. Ja vei mukanaan miljoonan omaisuuden. Hauskinta tässä oli, että se mies oli jäämässä omaisuutensa turvin ennen aikaisesti eläkkeelle, josta oli puhunut ja haaveillut pitkään. Ne ei jäänytkään. Ei ollutkaan enää varaa!
Aina sitä vaan ihmettelee, että miten ihmiset ei opi oikein koskaan. Jos toikin ukko olis hoitanut asiansa paremmin, niin olis ollu kiva jäädä eläkkeelle. Jos omistaa jotain tai muuten vaan on asiat tilillä hyvin, niin se avioehto on hyvä juttu.
Mun yks kaveri alkoi kerran puhumaan erosta just sillai, kun lapsi muuttaa omilleen, niin eroaa. Tää mun kaveri ei ollut ihan loppuun asti ajatellut asioita. He eivät olleet naimisissa eikä se mies ollut lapsen biologinen isä. Miehellä oli talous kunnossa isolla plussalla ja mun kaverilla ei ollut mitään. Kun hän otti asian esiin, niin ei se mies siihen jäänyt odottelemaan eroa. Asuivat yhdessä, mutta eivät olleet naimisissa. Yhteisiä lainoja ollut jne.
Mun kaverin ajatusmaailma oli se, että mies antaa tyylii puolet kaikesta. Ei se niin mennyt. Kaveri ei saanut mitään. Ihmeteltiin, että miten se on edes voinut ajatella mitään tollasta. Sit se jäi itkee, kun mies pakkas kamat ja lähti ennenaikojaan. Kaveri jäi lapsensa kanssa ja muutti sit paljon pienempään asuntoon, kun ei ollut varaa elää. Hän oli sille miehelleen sanonut, että mites toi lapsi.. Eihän se hänen ole, on sillä, niin soitelkaa sille.
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa olla avioehto, oli varallisuus mikä hyvänsä. Jottei toinen vie puolta omaisuutta joka ei hänelle kuulu.
Meillä ei, tietoisesti, ole avioehtoa. Meidän mielestämme se on reilua, koska olin yhteisestä sopimuksesta 15v kotona lasten kanssa. Mies sai tehdä uraa ja minä olin kotona siihen asti, että nuorimmainenkin meni 2. luokalle. Yhteen mennessämme kummallakaan ei ollut omaisuutta eikä kummoisiakaan perintöjä ole tulossa. Itse taas putosin urakelkasta, joten en koe "vieväni" mitään jos meille tulisi ero.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt tässä maassa pystyy lähtemään. Elintaso ei toki pysy välttämättä samana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...kun lapsi muuttaa pois....
Ehkä se mieskin ajattelee että sitten erotaan kun lapsi muuttaa pois?
Myöskään mun mies ei uskonut kun ilmoitin että haluan erota. Pariin vuoteen ei ollut mitään yhteistä mut mies oli sitä mieltä että kaikki on hyvin. Jostain syystä kuvitteli myös etten pärjää omillani. Surettaa että tuhlasin elämääni tuollaiseen tyyppiin.
Avioehto on aina hyvä. Olen köyhä ja työtön enkä todellakaan menisi naimisiin ilman avioehtoa. Toisen rahat ei kuulu mulle!!
Sen ymmärrän jos toinen hoitanut lapsia yksin, siitä maksettava korvaus.
Jos oikeasti haluaa lähteä niin silloin vain lähtee. Jättää vaikka osuudet miehelle ja häipyy.