Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vaatteisiin ja asusteisiin 35-vuotias ei enää voi pukeutua? Mitä kannattaa suosiolla jättää nuoremmille?

Vierailija
22.02.2007 |

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei moni varmanakaan tarkoita, että 35-vuotias olisi rupsahtanut, vaan sitä, että pukeutuminen kuvastaa sitä, mitä henkilöä edustaa.

Teinivaatteisiin pukeutuva ilmentäisi siis teinien ideologiaa jne.

Mikä " teinien ideologia" ? Yhtenäistä " teiniä" ei kyllä nykykatukuvasta löydy.

Napapaidatkin ovat muuten " teinien" keskuudessa jo täysin out: nyt ovat paidan linjat pitkiä -- katsokaapa vaikka ympärillenne. Tosin pitkä kapea linja korostaa sekin mahdollisia makkaroita.

Napapaidat olivat ja menivät, kunnon " teini" vetää nyt siis yli lantion ulottuvissa paidoissa. Jos sattuu olemaan " muotivirtausten" mukaan pukeutuva " teini" .

Nykyään pukeutumista on ikäryhmästä riippumatta niin laidasta laitaan, että sitä on (onneksi!) hankala lokeroida.

terv

teinin vajaa nelikymppinen äiti, joka mm. illasta ulos lähtiessään vetää jalkaa piikkikorkosaappaat, kääntää farkkujen lahkeet " trendikkäästi" ja on asustettu melko lailla samoin kuin teininsä -- ero vaan on huikeahko, koska ikää on se reilu 20 vee enemmän, tukka erilailla, meikkikin on erilainen ja korut samoin -- teiniltä en näytä, mutta se ei ole kyllä tarkoituskaan

Vierailija
2/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin niiden tulisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erikseen työpukeutumiseni, joka on ns. asiallista jne. Sitten on työajan ulkopuolinen, joka on " minunlaistani" .

Mikä muuten = " seksikäs" pukeutuminen. Tai = tyylikäs pukeutuminen? Eikös se ole kuitenkin ihmisestä, ei tämän iästä kiinni.

Moni konservatiivinen teini on yhtä konservatiivisesti pukeutunut kuin konservatiivinen aikuinen. Tyylilllisesti.

Vierailija
4/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 44v, hyvä kroppainen, minulla 14v tytär,, jonka kanssa ollaan tosi saman kokoisia, vaikka olenkin 3 lasta synnyttänyt, lainaillaan toisemme vaatteita, en nyt kaikkea sen kamoja päälleni laittais...mut on monia mitkä sopii meille molemmille.

En sellasta " täti" tyylii osaa käyttää, pukeudun niin kuin tykkään ja viihdyn, tietty omistan ns. siistiäkin vaatteita määrättyihin tilaisuuksiin.

Kukin tyylillään kait sitten...ihan napapaidassa en kulkisi, eikä kovin moni teinikään siinä edukseen ole, enkä iahn niitä sairaan matalavyötäröisiä housuja pidä, missä just tussu peityy, kun näen miltä suurin osa nuoristakin niisssä näyttää; maha ja löllö nahka pursuaa housun vyötäröstä..

Vierailija
5/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä sitten tosiaan onkaan se " teinien ideologia" ?

Ja vielä enemmän minua kiinnostaa, mitä on se ideologia jota minun pitäisi näin 30 rajapyykin ylittäneenä ilmentää?

Ihanko olet sitä mieltä, että ideologialla, arvoilla ja ajattelulla on jotakin yhtäläisyyttä iän kanssa? Heräilepä pikkuhiljaa huomaamaan, että ihmisiä on kaikenikäisissä aika eri tavalla ajattelevia.

Itse tälläisenä rokkihenkisenä pikkuisen anarkistina haluan nimenomaan tuode sitä esille pukeutumisessani. Vanhempana sen viestin voi toki tehdä näkyväksi vähän tyylikkäämmin kuin teininä, mutta aika samoja asioita haluan itsestäni ja ajatuksistani pukeutumisellani kertoa nyt kuin 16-vuotiaana.

Konservatiivisuus ei ole minulle mikään tavoiteltava tila. Ja tiedän, että kaltaisiani on muitakin. Huumori, suhteellisuudentaju, rauha ja rock`n roll tekevät elämästä elämisen arvoisen. ;-)

Vierailija
6/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 46.

Vierailija
7/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Konservatiivisuus ei ole minulle mikään tavoiteltava tila. Ja tiedän, että kaltaisiani on muitakin. Huumori, suhteellisuudentaju, rauha ja rock`n roll tekevät elämästä elämisen arvoisen. ;-)

Minulla on " työasu" (ts. jakkupukulinjaa) ja sitten se " minä" olotila, joka esim. äitiyslomalla kaivautuu oikein kunnolla esiin ja se toinen " minä" , joka puolestaan pilkistää ns. bilepukeutumisessa.

Niille, jotka eivät minua varsinaisesti tunne, tai jotka eivät ole tunteneet minua pitkään, tulee usein työminäni tuntevina hyvinkin suurena yllätyksenä juppi-hippi-rokkari yhdistelmäni. Oletuksena kun tuntuu olevan, että koska olen (töissä) konservatiivisesti pukeutuva " espoolaisrouva" , olen konservatiivinen espoolaisrouva.

Mutta ne ihmiset, jotka ovat tunteneet minut " aina" tai edes opiskeluajoista lähtien, ovat kulkeneet mukana ja tuntevat minut. Sama minä sisälläni elelee, vaikka asu hetkittäin olisikin melko jakkulinjainen.

Hauskaa oli huomata, että esim. Aseman feissarit lähestyvät " äitiyslomaminääni" (kantoliina, tietynlainen pukeutuminen) melkein järjestään -- mutta eivät " työminääni" (pikkuläppäri kädessä, virkanais-asussa), vaikka kyllä minä työminänänikin mm. kuulun Amnestyyn, osallistun yhteiskunnallisesti jne.

Lennän taas, olen juppi-hippi-punkkari ja vaihdan paikkaa. Lennän taas turha meikäläistä on yrittää kategoriaan laittaa...

Vierailija
8/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota juuri tarkoitan. Jokin ero on, mutta ei raja ei ole mikään viivasuora, jonka toiselle puolelle ei ole menemistä. Nuorekkuus voi olla tyylikästä, tai sitten aivan yliampuvaa. Millähän perusteella sisäänostajat valitsevat tuotteet nuorten osastoille ja naisten osastoille? On varmaan vaikea tehtävä. Kolmevitosena seikkailen molemmilla puolilla ja valitsen parhaat ja itselleni sopivimmat. Pelkästään nuortenosaston kuteisiin pukeutumalla en mielestäni näyttäisi kovinkaan uskottavalta. -Ap

Vierailija
9/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teksti GIRLPOWER.

Vierailija
10/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös teinit ;-)

Vierailija
11/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan edelleen osan vaatteistani lasten osastolta...sis noin joskus, kun lasten kanssa niitä kierrellään, ja koothan on 170 cm:n asti..

Vierailija
12/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille tulee antaa vapaus shoppailla ihan " omissa" piireissään. Hirvittää katsella, kun nelikymppiset ja vähän alle tulevat ahtautumaan niihin rytkyihin, jotka on suunniteltu nuoren aikuisen kropalle (kyse ei pelkästä laihuudesta,vaan ihan kropan muodoista)...:x Jotenkin säälittää sellainen nykytouhu, että pirtsakkana ollaan niiiiiiin nuorekkaita ja ostetaan vaatteetkin samasta paikasta kuin murrosikäinen tyttö. Jätesäkkiin ei tarvitse pukeutua, mutta mielestäni kolmevitonen nainen saa näyttää ikäiseltään. Hameet, jakut ym. voi ostaa myös ihan " aikuisten" kaupoista, ei tarvitse " kapinoida" olemalla rokrok-henkinen (niinhän ne kaikki on) ja ostamalla teinimuotikaupasta. Joten itsearvostusta, kiitos...

Ps. Minusta kuuluu asiaan, että äiti ja tytär käyttävät erilaisia vaatteita. Se voi olla nuorelle hämmentävää jo identiteetin kannalta, jos äitsykkä lainailee tämän vaatteita tai shoppailee samassa kaupassa kuin hän...

Vierailija
13/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nuorille tulee antaa vapaus shoppailla ihan " omissa" piireissään. Hirvittää katsella, kun nelikymppiset ja vähän alle tulevat ahtautumaan niihin rytkyihin, jotka on suunniteltu nuoren aikuisen kropalle (kyse ei pelkästä laihuudesta,vaan ihan kropan muodoista)...:x Jotenkin säälittää sellainen nykytouhu, että pirtsakkana ollaan niiiiiiin nuorekkaita ja ostetaan vaatteetkin samasta paikasta kuin murrosikäinen tyttö. Jätesäkkiin ei tarvitse pukeutua, mutta mielestäni kolmevitonen nainen saa näyttää ikäiseltään. Hameet, jakut ym. voi ostaa myös ihan " aikuisten" kaupoista, ei tarvitse " kapinoida" olemalla rokrok-henkinen (niinhän ne kaikki on) ja ostamalla teinimuotikaupasta. Joten itsearvostusta, kiitos...

Ps. Minusta kuuluu asiaan, että äiti ja tytär käyttävät erilaisia vaatteita. Se voi olla nuorelle hämmentävää jo identiteetin kannalta, jos äitsykkä lainailee tämän vaatteita tai shoppailee samassa kaupassa kuin hän...

Vierailija
14/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kymmenen vuotta pukeutunut samalla tavalla. Tyylini on tyttömäisyys enkä tyylistäni aio luopua.

Tykkään 60-luvun minimekoista ja pitkästä pörröisestä tukasta. Pukeutumiseni takia mua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Tottahan tietty läheltä katsova näkee kasvojen pienen valahtamisen ja rypyt mutta piirteeni ovat kuitenkin aika lapsekkaat.

Ei ole iästä kiinni, miten pukeutuu. Pitää pukeutua niihin vaatteisiin, joissa viihtyy. Silloin näyttää automaattisesti hyvältä. Itse en viihdy missään muissa vaatteissa kuin minimekoissa.

Vierailija
15/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropassa on, mistä kiinni ottaa, mutta jos itse viihdyn käyttämissäni vaatteissa, niin miksi pitäisi noteerata muiden kategorointi teiniksi:D Vähän samoilla linjoilla kuin joku muukin aiemmin, että tilanne ja oma fiilis vaikuttaa pukeutumiseen. Tiettyihin paikkoihin jakkupuku-tyyli ja toisaalle taas mini;) Oma tyylini on ehkä sujuvasti ajaton, sillä kaapissa on yhä 10 vuotta vanhoja asusteita, joita käytän sujuvasti nykymuodin kanssa.

Vierailija
16/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida 80-vuotias mummo kysellä, mitä saa laittaa päälleen ja mitä ei. Vaikkei tyyli minua miellytäkään, niin se on just hyvä Airalle. Hienoa, että ihminen uskaltaa pitää tyylistään kiinni, oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
17/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi kiva lukea, kuinka toiset äidit haukkuu lasta. Olette te kans...

Vierailija
18/56 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten se identiteettiä hämmentää? Ja miksi? Kuvitteleeko tytär sitten äitinsä olevan saman ikäinen kuin hän? Tai äiti tyttären olevan saman ikäinen kuin hän?

Hämmentyykö tyttären identiteetti, jos hän lainailee äidin vaatteita? Vai pelaako tämä vain toisin päin?

Monet vaatteet ovat hyvinkin " neutraaleja" , mm. neuleet, juhla-asut (juhla-asut, ei siis bailausvaatteet), farkut, tavalliset topit jne.

Me käytämme tyttären kanssa tiettyjä vaatteita " ristiin" . Hän lainaa minun kaapistani toppeja, neuleita yms, minä hänen kaapistaan myös toppeja, villatakkeja jne. Olemme saman kokoisia muuten, mutta tietenkin urheilullisen nuoren ihmisen kroppa ON eri mallinen kuin äitinsä kroppa. Mutta esim. villatakin alla olevat topit ovat hyvinkin samankaltaisia. Samoin neuleet.

Kenkiäkin lainailemme, samoin ristiin. Päällystakkejakin.

Minä myös " perin" tyttären vaatteita. Useampi kenkäpari on päätynyt minun käyttööni. Perin myös itse asiassa vähän häntä nuoremman poikanikin kenkiä, mm. talvikenkäni ovat poikani vanhat, jotka eivät ole pariin vuoteen menneet hänelle jalkaan. Hämmentääkö tämä nyt poikani identiteettiä?

Minäkin aikoinani kävin äitini vaatekaapilla melko säännöllisesti, 12-vuotiaasta lähtien lainailin kenkiäkin, kun olin hänen pituisensa. Kävin muuten isänikin vaatekaapilla (kultaisella 80-luvulla kun miesten takit olivat IN). Olen myös käyttänyt mieheni paitoja, olenko nyt sitten täysin hämmentynyt?

Lisäksi olen muuten käyttänyt myös isoäitieni vanhoja vaatteita. Sekä isän että äidin puolelta. Siskonkin kaapilla on tullut käytyä.

Vero Modastakin ostan silloin tällöin jotain, ikää 39. Toki ostan myös Rils' in yms vaatteita, jotka ovat selkeästi " liian vanhoja" tyttärelleni. Mutta perus-perus-perusvaatteet ovat iästä huolimatta melko samoja.

Eri asia toki jos tytär pukeutuu hmmm, miten tämän sanoisi kauniisti, ns. pissis-tyylisesti, sitten ei ehkä tyttären ja äidin vaatetusta voi lainailla. Mutta oman tyttäreni pukeutuminen on " perusespoolaista" , eli hyvinkin jo " aikuismaista" jne -- ei mitään pissisversiota assan kulmilta.

Vierailija
19/56 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/56 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan persoonasta ja kropasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä