Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paino ei tipu vaikka syön vähemmän?

Vierailija
28.11.2024 |

Painoin pitkään 85 kg kunnes pari vuotta sitten jostain syystä aloin syömään isompia ja isompia annoksia ja enemmän roskaruokaa. Varmaankin stressi ja kiire. Tällä tavalla sain painoni nousemaan 102 kiloon. Viime keväänä päätin tehdä muutoksen ja vähensin syömisiäni. Huomaan, että ruokahaluni on pienentynyt ja ilmeisesti mahalaukkuni myös. Nykyään tulen isosta pizzasta ihan täyteen. Paino ei vaan laske vaan pyörii siinä 98-100 kilossa. Olen 171 cm pitkä nainen, joten varaa olisi kyllä keventää. Toisaalta näytän hoikemmalta, kun se valtava pömppömaha on kutistunut selkeästi viime kevääseen verrattuna.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kasviksia ja ennen kaikkea proteiinia, joka pitää nälän loitolla. Näin voit pitää annoskoot suhteellisen suurina, mutta saat energiaa vähemmän. Syö kolme ateriaa päivässä ja aina samaan aikaan. Alussa kannattaa laskea kalorit. Normaali ihminen ei edes huomaa, kuinka paljon energiaa ruoasta saa päivästä. Aseta konkreettisia ja realistisia tavoitteita - esimerkiksi kaksi kiloa kuukaudessa. Sinun pitäisi pystyä pudottamaan helposti esimerkisi 20 kiloa vuodessa, koska ylipainoa on merkittävästi. Liikunta kannattaa aloittaa varovasti, jotta aineenvaihdunta saadaan käyntiin. Tunti pari kertaa viikossa riittää hyvin.

Vierailija
22/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin vasta tähän minun painoni nousuu kesän aikana. Liikaa hyvää ruokaa lounaspöydästä. Kirjoitan vain omasta kokemuksesta. Minulla on aikaisemminkin ollut paino-ongelmia, mutta painon olen saanut putoamaan joka kerta. Nyt tuntuu vaikealta.

Mutta yritän. Makean syöjänä tein täydellisen stopin kaikelle sokerille ja sokeripitoisille aineille. Kun "heräsin", niin sen aiheutti ketsuppipullon kyljessä oleva teksiti: 28 g sokeria 100 g kohti ketsuppia. Lopetin heti ihan heti. Katson jokaisen purkin kylkeä ja miten paljon on sokeria. Sokeri on poissuljettu ihanuus.

Seuraavaksi aloitin vähähiilihydraattisen painonhallinnan. Oikeastaan keto-dieetin nimellä. Niillä ohjeilla sain kiloja pois, ja olo parani, artroosikivut lähes hävisivät käsistä, jäykkyys ei tietenkään.

Syön ne 1000 kcal päivässä, joskus syön kakkupalan. Kolme kertaa vuorokaudessa, siis kolme kertaa ja lopun aikaa annan insuliinin hoitaa minua.

Jatkan tätä vielä. Keto-dieettiä pidin 14 päivää ja nyt olen yrittänyt syödä  sekaruokaa, mutta se ei niin maistu. Palaan nyt taas 14 päivän keto-dieettiin.

Kuulin tänään, että reumasta ja artroosista kärsivien elämä on oikeastaan pelkkää dieettiä. Siis monet ruoka-aineet pitää jättää pois.

Olen kiitollinen itselleni, ettei mikään makea enää maistu. Ketsuppia maistoin ja se ei ollut mikään makuelämys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä nr. 21 ja minä  nr. 22 ollaan samoilla jäljillä. Kolme ateriaa ja kontrollilla ei mitään välipaloja, mutta juotavaa kaloritonta reilusti.