En saa miestä osallistumaan lapsen asioiden hoitamiseen
Joudun yksin hoitamaan yhteisen lapsemme kouluasiat, wilmat, koululla olevat neuvottelut, vanhempainillat, kaikki lääkärikäynnit, allergioiden hoidot, hammaslääkärit, vaatehankinnat jne. Sama oli jo ennen kouluikää, kaikki neuvolakäynnit, päiväkodin asiat ja kaikki jäi yksin minun hoidettavaksi. Mies vain ei suostu osallistumaan niihin millään tavalla. Kun ilmoitan, että sinä hoidat tämän asian (vaikka vanhempainilta, lääkärikäynti tms.) niin hän joko suoraan kieltäytyy tai sitten vain yksinkertaisesti jättää hoitamatta, jättää menemättä. Hän kyllä välillä viettää aikaa lapsen kanssa ja ostelee tälle lahjoja ym, mutta ainuttakaan tuollaista lapsen asioiden hoitamista ei ole koskaan suostunut tekemään. Toisin oli puhuttu ennen kuin raskautta ryhdyttiin yrittämään enkä osannut ennakoida, että tässä käy näin, koska hän muuten ihan säntillisesti hoitaa monia asioita. Mietin jo eroakin tämän takia, koska ärsyttää niin paljon. Onko joku saanut ratkaistua tällaisen tilanteen?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Olet hänen ja lapsen tiellä jotenkin. Ota selvää miksi hän häpeää sinua, eikä halua näyttää naamaansa siellä missä sinut tiedetään. Kaikille muille palstan mammoille: haistakaa pitkä vìttu.
Ne lääkkeet Pentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hänen ja lapsen tiellä jotenkin. Ota selvää miksi hän häpeää sinua, eikä halua näyttää naamaansa siellä missä sinut tiedetään. Kaikille muille palstan mammoille: haistakaa pitkä vìttu.
Ne lääkkeet Pentti
Pentti on housuissas, mielisairas fe makko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun ei synny lapsia. Tuohan on karmeaa: seuraavat ~20 vuotta kaikki asiat yhden eli 99,9% naisen vastuulla ja hoidettavana.
Mekin oltiin alunperin suunniteltu, että yritetään 2-3 lasta. Mies olisi halunnut aika pian esikoisen vauvavuoden jälkeen jo alkaa yrittämään uutta raskautta. En voinut harkitakaan asiaa enää kun olin nähnyt, että joudun yksin hoitamaan tämän yhdenkin lapsen asiat. Mies ei oikein suostunut ymmärtämään tätä syytä, tekeehän hän puolet kotitöistä ja viettää aikaa lapsensa kanssa. Omasta mielestään hän siis tekee riittävästi ja minä valitan aivan turhasta. Mutta joka tapauksessa meidänkin lisääntyminen loppui siihen kun olin nähnyt, että mies ei kannakaan vastuutaan. Ap
Siis sulle ei riitä että teette puoliksi. Tyypillinen suomalainen nainen, ett
Eihän se ole puoliksi jos kotityöt on puoliksi ja lapsi äidin vastuulla. Silloin on puoliksi jos kotityöt on 50/50 ja lapsen huolehtiminen 50/50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun ei synny lapsia. Tuohan on karmeaa: seuraavat ~20 vuotta kaikki asiat yhden eli 99,9% naisen vastuulla ja hoidettavana.
Mekin oltiin alunperin suunniteltu, että yritetään 2-3 lasta. Mies olisi halunnut aika pian esikoisen vauvavuoden jälkeen jo alkaa yrittämään uutta raskautta. En voinut harkitakaan asiaa enää kun olin nähnyt, että joudun yksin hoitamaan tämän yhdenkin lapsen asiat. Mies ei oikein suostunut ymmärtämään tätä syytä, tekeehän hän puolet kotitöistä ja viettää aikaa lapsensa kanssa. Omasta mielestään hän siis tekee riittävästi ja minä valitan aivan turhasta. Mutta joka tapauksessa meidänkin lisääntyminen loppui siihen kun olin nähnyt, että mies ei kannakaan vastuutaan. Ap
En kyllä ymmärrä miten päädyit siihen, että teemme asiat puoliksi. Johan jo kirjoitin moneen kertaan, että mies ei hoida yhtään mitään lapsen asioista. Ei se kyllä millään logiikalla voi olla puolet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen käy töissä, tekee puolet muista kotitöistä ja hoitaa kaikki lapsen asiat. Mies käy töissä ja hoitaa puolet kotitöistä, mutta ei lainkaan hoidan lasta. Eihän tuo ole puoliksi muuten kuin vätysmiehen matematiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lääkkeet Pentti
Ota nyt vaan niin mielikin tasaantuu ja elämä taas hymyilee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on jo kouluikäinen, niin miten se tuosta enää ehtisi muuttua? Nyt on sen aika, että lapsi alkaa itse huolehtia asioistaan. Keskity siihen.
Lapsi on ekalla luokalla. Ei hän vielä moneen vuoteen hoida itse lääkärikäyntejään, vanhempainiltoja, allergioidensa hoitoja ym. Kyllä niihin vanhemman tarvii vielä pitkän aikaa. Isoin ongelma itselläni asiassa on se, että tämä tuntuu niin epäreilulta. Noita hoidettavia asioita sattuu meidän lapsella olemaan paljon tavallista enemmän. Ja mies vain leikkii isää. Tuntuu epäreilulta joutua olemaan yksin se ainoa vastuullinen vanhempi. Ap
Monta vuotta on mennyt jo. En itse jaksaisi enää koittaa tuota ratkaista, kasvattaa aikuista miesvauvaa, vaan kuten sanoin, keskittyisin mieluummin lapseen. Kyllä kouluikäi
Menkää töihin ja antakaa mies jää kotiin. Ai, sekö ei käykään? No hoitakaa sitten ne jutut, niin olette edes jotenkin hyödyksi. Naislapset uhriutumassa, kun vähän joutuu elämässään tekemään ja vieläpä oman lapsen puolesta. Yleensä vaan tottuneet saamaan ja ottamaan muista kaiken hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen kuuluu tehdä työnsä ja houiaa ainakin puolet kotitöistä ja lisäksi 100% lasten asioista? Miehen pitää tehdä työnsä, puolet kotitöistä, jos on supermies ja kultakimpale, ja 0 % lasten asioista? Koska se on reilua?
"... ettekä saa olla lastenne kanssa eron jälkeen." Miksi ihmeessä haluat olla lasten kanssa eron jälkeen, jos et halua olla niiden kanssa suhteen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lääkkeet Pentti
ime munaa, lehmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lääkkeet Pentti
ime munaa, lehmä
Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kaikki on Pentti ihan hyvin. Tässä, ota lääkkeet niin mieli kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lääkkeet Pentti
ime munaa, lehmä
Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kaikki on Pentti ihan hyvin. Tässä, ota lääkkeet niin mieli kohenee.
Dementia vai alzheimer?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lääkkeet Pentti
ime munaa, lehmä
Dementia vai alzheimer?
Ota vaan kaikki, et sitten saa kohtausta taas huomenna päivätoiminnassa.
Naisen logiikka: mies käy töissä = työaika ja työmatka-aika on miehen omaa luppoaikaa, joka on tekosyy olla tekemättä 80% kaikesta muusta. Raha silti kelpaa.
Eikä tässä ole edes kyse vain pelkästä vastuun ja työmäärän jakautumisesta vaan siitä, että mies ei edes kunnolla tiedä lapsensa asioita kun ei koskaan hoida niitä. Ei sillä ole esim aavistustakaan lapsen tämän hetkisestä terveystilanteesta, koska se ei koskaan suostu mukaan sinne lääkäriin ym. paikkoihin. Printtaan sille kyllä kaikki lääkärin kirjoitukset luettavaksi, mutta en usko, että se lukee niitä. Ja aina tulee yllätyksenä allergioiden hoitoon liittyvät asiat vaikka ne on olleet samoja jo pari vuotta. Ai mikä allergialääke? En oo kuullukaan. Joo etpä niin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikä tässä ole edes kyse vain pelkästä vastuun ja työmäärän jakautumisesta vaan siitä, että mies ei edes kunnolla tiedä lapsensa asioita kun ei koskaan hoida niitä. Ei sillä ole esim aavistustakaan lapsen tämän hetkisestä terveystilanteesta, koska se ei koskaan suostu mukaan sinne lääkäriin ym. paikkoihin. Printtaan sille kyllä kaikki lääkärin kirjoitukset luettavaksi, mutta en usko, että se lukee niitä. Ja aina tulee yllätyksenä allergioiden hoitoon liittyvät asiat vaikka ne on olleet samoja jo pari vuotta. Ai mikä allergialääke? En oo kuullukaan. Joo etpä niin. Ap
Mee töihin. Muuta neuvoa ei tule.
Yhyy yhyy en saa miesta orjuutettua palvelemaan minua ja toimimaan niin kuin minä haluan. Yhyy yhyy minä minä minä minä. Yhyy yhyy
Vierailija kirjoitti:
Naisen logiikka: mies käy töissä = työaika ja työmatka-aika on miehen omaa luppoaikaa, joka on tekosyy olla tekemättä 80% kaikesta muusta. Raha silti kelpaa.
Miehen logiikka: nainen käy töissä = työaika ja työmatka on luppoaikaa joten hänen täytyy tehdä lisäksi kotona 80% kotiin ja perheeseen liittyvistä hommista koska miehelle kuuluu vain 20% koska daa mies on vaan isä ei sen tartte tehdä yhtä paljon kuin äitien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin. Muuta neuvoa ei tule.
En minä nyt yöllä töihin mene. Aamulla vasta. Eipä ole töissä oleminen tähän millään tavalla auttanut. Ap
Siis sulle ei riitä että teette puoliksi. Tyypillinen suomalainen nainen, että miehen pitää käydä töissä, kaupassa, tehdä ruoka, hoitaa lasta ja vielä YLI puolet kaikista naisen töistä. Miehet, älkää tehkö lapsia suomalaisen naisen kanssa. Joudutte vain maksajiksi, ettekä saa olla lastenne kanssa eron jälkeen.