Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa miestä osallistumaan lapsen asioiden hoitamiseen

Vierailija
28.11.2024 |

Joudun yksin hoitamaan yhteisen lapsemme kouluasiat, wilmat, koululla olevat neuvottelut, vanhempainillat, kaikki lääkärikäynnit, allergioiden hoidot, hammaslääkärit, vaatehankinnat jne. Sama oli jo ennen kouluikää, kaikki neuvolakäynnit, päiväkodin asiat ja kaikki jäi yksin minun hoidettavaksi. Mies vain ei suostu osallistumaan niihin millään tavalla. Kun ilmoitan, että sinä hoidat tämän asian (vaikka vanhempainilta, lääkärikäynti tms.) niin hän joko suoraan kieltäytyy tai sitten vain yksinkertaisesti jättää hoitamatta, jättää menemättä. Hän kyllä välillä viettää aikaa lapsen kanssa ja ostelee tälle lahjoja ym, mutta ainuttakaan tuollaista lapsen asioiden hoitamista ei ole koskaan suostunut tekemään. Toisin oli puhuttu ennen kuin raskautta ryhdyttiin yrittämään enkä osannut ennakoida, että tässä käy näin, koska hän muuten ihan säntillisesti hoitaa monia asioita. Mietin jo eroakin tämän takia, koska ärsyttää niin paljon. Onko joku saanut ratkaistua tällaisen tilanteen?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kyllä karmeissa suhteissa.

Vierailija
22/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan tee mitään sen miehen eteen. Älä pese hänen pyykkejään äläkä laita hänelle ruokaa.

Kerro kaikille sukulaisille, että mies on huono puoliso.

Yritä päästä pariterapiaan.

Jollei mikään auta niin eroaisin, ettehän te nytkään ole oikeastaan mikään perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää ottaa itselleen vastaavansuuruinen vastuualue. Esim. koko ruoka- ja pyykkihuolto. Toteat vaan, ettet hoida enää ja on miehen vastuulla nyt. Jos ei ota hoitaakseen, näkee itsensä sinua ylempänä ja se on sitten eron paikka.

Minusta noiden tilannetta ei voi ratkaista sillä, että ap hoitaa edelleen yksin kaikki lapsen asiat ja mies ottaa hoitaakseen vaikka koko ruokahuollon. Lapsi nimittäin ei ole kotityö. Lapsi on ihminen, jonka pitäisi voida tuntea, että sekä äiti että isä momemmat huolehtii hänen asioista.

Kyllä käytännön asioiden hoidon perheessä voi jakaa puoliksi monella tavalla. Lapsihan tässä mallissa kokee, että isä huolehtii hänelle ruuan ja puhtaat vaatteet.

Meinaat että isä huolehtisi nuo asiat, kun ei viitsi hoitaa lapsen kouluasioita tai vaatehankintoja?

Vierailija
24/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on jo kouluikäinen, niin miten se tuosta enää ehtisi muuttua? Nyt on sen aika, että lapsi alkaa itse huolehtia asioistaan. Keskity siihen. 

Lapsi on ekalla luokalla. Ei hän vielä moneen vuoteen hoida itse lääkärikäyntejään, vanhempainiltoja, allergioidensa hoitoja ym. Kyllä niihin vanhemman tarvii vielä pitkän aikaa. Isoin ongelma itselläni asiassa on se, että tämä tuntuu niin epäreilulta. Noita hoidettavia asioita sattuu meidän lapsella olemaan paljon tavallista enemmän. Ja mies vain leikkii isää. Tuntuu epäreilulta joutua olemaan yksin se ainoa vastuullinen vanhempi. Ap

Monta vuotta on mennyt jo. En itse jaksaisi enää koittaa tuota ratkaista, kasvattaa aikuista miesvauvaa, vaan kuten sanoin, keskittyisin mieluummin lapseen. Kyllä kouluikäinen hyvinkin voi jo alkaa harjoitella allergioidensa

Meidän lapsella on paljon tavallista enemmän kaikenlaisia lääkärikäyntejä ja vastaavia. Ja sen verran kaukana, ettei hän voi käydä niissä yksin. En lähde enempää avaamaan tässä hänen terveystilannetta, mutta noita käyntejä ja niihin liittyen myös erilaisia palavereita koululla ja muualla on usein. Hän ei siis ole se tavallinen koululainen, jonka voi opettaa yksin käymään lähellä olevassa hammaslääkärissä kerran vuodessa ja itse äitinä käydä kahdessa vanhempainillassa ja siinä se. Hoidettavaa on oikeasti paljon ja tulee olemaan. Ap

Vierailija
25/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun ei synny lapsia. Tuohan on karmeaa: seuraavat ~20 vuotta kaikki asiat yhden eli 99,9% naisen vastuulla ja hoidettavana. 

Vierailija
26/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois kannattanut porsia!😂

Vierailija
27/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kulttuureissa on tapana että isä ei osallistu.mistäpäin isä olikaan kotoisin

Itä-Suomesta, veikkaan. 

Vierailija
28/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olis sunkin isä päästänyt mällit lakanalle eikä äitisi ahnaaseen pimpsarööriin. Olis palstalla yks porsimishullu vähemmän.

Vierailija
29/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisin asian jättämällä miehen. Lapsen kasvatti kanssani toinen aviomies, jolle vastuunotto ei ollut eikä ole vierasta. Lapsi on jo aikuinen, kiittänyt saamastaan hyvästä parisuhteen mallista ja on jonkinlaisissa väleissä myös isänsä kanssa.

Mun lapsilukuni jäi yhteen, en ottanut samaa riskiä enää toista kertaa.

Vierailija
30/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olis sunkin isä päästänyt mällit lakanalle eikä äitisi ahnaaseen pimpsarööriin. Olis palstalla yks porsimishullu vähemmän.

Kiukustuuko emakko?😂

Vierailija
31/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hänen ja lapsen tiellä jotenkin. Ota selvää miksi hän häpeää sinua, eikä halua näyttää naamaansa siellä missä sinut tiedetään. Kaikille muille palstan mammoille: haistakaa pitkä vìttu.

Vierailija
32/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kuunnellu miehen mielipidettä tehdäänkö niitä lapsia ollenkaan. Itse sen päätöksen teit että pidät lapsen niin nyt saat itse hoitaa seuraukset ja saat kantaa vastuun siittä omasta päätöksestäsi

Vierailija
33/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun ei synny lapsia. Tuohan on karmeaa: seuraavat ~20 vuotta kaikki asiat yhden eli 99,9% naisen vastuulla ja hoidettavana. 

Mekin oltiin alunperin suunniteltu, että yritetään 2-3 lasta. Mies olisi halunnut aika pian esikoisen vauvavuoden jälkeen jo alkaa yrittämään uutta raskautta. En voinut harkitakaan asiaa enää kun olin nähnyt, että joudun yksin hoitamaan tämän yhdenkin lapsen asiat. Mies ei oikein suostunut ymmärtämään tätä syytä, tekeehän hän puolet kotitöistä ja viettää aikaa lapsensa kanssa. Omasta mielestään hän siis tekee riittävästi ja minä valitan aivan turhasta. Mutta joka tapauksessa meidänkin lisääntyminen loppui siihen kun olin nähnyt, että mies ei kannakaan vastuutaan. Ap

Vierailija
34/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos hiekkaa römpöttimessä?😂

Vierailija
35/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit kuunnellu miehen mielipidettä tehdäänkö niitä lapsia ollenkaan. Itse sen päätöksen teit että pidät lapsen niin nyt saat itse hoitaa seuraukset ja saat kantaa vastuun siittä omasta päätöksestäsi

Tuostahan paistaa läpi, että mies mahdollistaa kaiken siinä ympärillä. Ei AP pärjäisi yksikseen oikeasti 

Vierailija
36/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ratkaisin asian jättämällä miehen. Lapsen kasvatti kanssani toinen aviomies, jolle vastuunotto ei ollut eikä ole vierasta. Lapsi on jo aikuinen, kiittänyt saamastaan hyvästä parisuhteen mallista ja on jonkinlaisissa väleissä myös isänsä kanssa.

Katkera vieraannuttaja kosti lapselle sen, kun lapsi oli #1 etkä sinä. Oksettava.

Vierailija
37/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkera vieraannuttaja kosti lapselle sen, kun lapsi oli #1 etkä sinä. Oksettava.

Ei mun tarvitse olla katkera, eikä olisi tarvinnut erota, jos lapsi olisi ollut isälleen #1. Valitettavasti ei ollut edes #2, tuskin edes #3. Minustakin on oksettavaa ensin vauvakuumeisena luvata hoivata ja kasvattaa ja osallistua tasaveroisena, ja sitten pettää kaikki lupauksensa. Ei sellaista voi kuin halveksia, ja halveksunta tuhoaa liiton jopa kaikkien parisuhdeterapeuttien mielestä.

Tytär on jollain lailla antanut isälleen anteeksi parin viime vuoden aikana. Hänen toisen liiton poikansa ei ole, ei käy nuoren oikeustajuun, miksi isä kohtelee kahta lastaan eri tavoin. Karmahan se läsähti. 

Vierailija
38/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää ottaa itselleen vastaavansuuruinen vastuualue. Esim. koko ruoka- ja pyykkihuolto. Toteat vaan, ettet hoida enää ja on miehen vastuulla nyt. Jos ei ota hoitaakseen, näkee itsensä sinua ylempänä ja se on sitten eron paikka.

Minusta noiden tilannetta ei voi ratkaista sillä, että ap hoitaa edelleen yksin kaikki lapsen asiat ja mies ottaa hoitaakseen vaikka koko ruokahuollon. Lapsi nimittäin ei ole kotityö. Lapsi on ihminen, jonka pitäisi voida tuntea, että sekä äiti että isä momemmat huolehtii hänen asioista.

No minkä sille voi jos miestä ei lapsi kiinnosta? Pitää sen kuitenkin kantaa oma painonsa taloudessa, vaikka sitten pyykkiä pesemällä. Ap saa ainakin rakennettua hyvän suhteen omaan lapseensa, ei hän ole vastuussa miehestään. 

Mutta Ap:lle vastauksena: Et sä voi aikuista ihmistä pakottaa. Oleta että tilanne ei koskaan muutu ja tee se minkä haluat tehdä tietoisena tästä faktasta. Typerintä sun tilanteessa on hakata vuosikausia päätä seinään ja toivoa muutosta. Hyväksy että tuo on se ihminen kuka miehesi on ja joko ole hänen kanssaan sellaisena kuin se on, tai sitten muuta jotain sellaista jonka voit muuttaa.

Vierailija
39/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kolme (oikeastaan kaksi) vaihtoehtoa:

A) Keskustelet miehen kanssa miksi lasta koskevat asiat kaatuu sun harteille, vaadi vastaus siihen että miksi hän ei osallistu. Jos ei anna mitääm järkevää syytä (antaa jonkun höpö höpö -selityksen välttää vastuut tai vastaa ettei tiedä/jättää vastaamatta) niin joko kärsit ja jäät tai otat eron. 

B) Jos et jaksa enää yrittää (mikä noin monen vuoden jälkeen täysin ok) niin otat eron suoraan ja sanot ettet ole mikään piika

Vierailija
40/78 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on se tavallinen tarina. Jotkut naiset yrittää sietää ja jää tuohon, osalla pinna palaa ja ottavat eron. Eron jälkeen sinänsä mikään ei muutu, nainen joutuu edelleen hoitamaan yksin lasten asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi