Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me, jotka haluamme vähentää omaa lihansyöntiä. Suosituksia hyvistä vaihtoehdoista?

Vierailija
28.11.2024 |

Itse olen tykännyt leivän päällä lihaleikkeleen sijasta kokeilla nyt kasvipohjaisia leikkeleitä ja välillä kalaa tai kananmunaa. Ainakin Muu Roast Biif leikkele on tosi hyvää, sellaista vähän paahtopaistimaista leikkelettä. Pirkka ruohosipuli kasvisleikkele on toinen suosikkini, josta tulee hieman mieleen lauantaimakkara. Santun Seitan vegvursti taas maistuu aivan meetvurstilta. Ymmärrän, että kaikki eivät pidä näistä ns. lihankorvikkeista, mutta itselleni ne kyllä maistuvat ja suosittelen muitakin kokeilemaan rohkeasti. Olen huomannut, että näissä on paljon eroa laadussa, jotkut maistuvat aivan pahvilta, mutta jotkut toiset taas ovat tosi hyviä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras leipä on hyvää pienen juustoviipaleen kanssa. 

Vierailija
62/64 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinolihaa söisin kun suomessa sitä jopa valmistetaan vientiin. EU alueella sitä ei saa  myydä vaikka on käytännössä oikeaa lihaa ilman tauteja tai sen aiheuttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitetaan leivänmpäälle vihanneksia kuten tomaatti/ kurkku/ suolakurkku/ salaatti/paprika ja alle margariinia tai vaikka kasvispäällysteitä (purkissa tai tuubissa, on erilaisia). Halloumi on hyvää, löytyy eri tavalla maustettuna. Oliivitapenade on herkkua. Joskus ostan erikoisherkkuna juustoa.

Lihaleikkeleet on tosiaan ihan turhaa ja rahanhukkaa.

Jos haluaa proteiinia niin joskus leivän päälle juustoa, keitettyjä kananmunia tai vaikka graavilohta. Mutta tosiaan vain herkkuina, ei ole joka päivä pakko syödä.

Keitetty kananmuna ei ole herkkua. Edes Suomessa missä harva asia on oikeasti hyvää. 

Minä ainakin tykkään, varsinkin ruisleivän päällä. Makuja on erilaisia.

Vierailija
64/64 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivän päällä keitetty kananmunaa+ anjovisfile. On hyvää. Tofua en halua käyttää, eikös sekin ole ympäristölle huonoa, soijan takia.