Vaistoaako eläin ihmisen pahuuden?
Vaikkei ihminen periaatteessa eläintä mitenkään kiusaisikaan. Joskus on tullut tällainen, kun tuntuu, että eläimetkin karttelevat joitakin ikäviä tyyppejä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Koirat erityisesti vaistoavat kuka tykkää ja kuka ei. Itse rakastan koiria ja joskus sanoo omistaja ; Miten mahdollista että koirani tulee sinun luo , koska normaalista karttaa vieraita.
Olisikin näin. Mutta aina joku piski on änkemässä päälle, vaikka yritän mennä vain mahdollisimman kaukaa ohi. Ehkä pitäisi selvemmin ilmaista, ettei pidä koirista, niin se luupää rakkikin sen tajuaisi.
Aika samanlaisia eläimet osaa olla ihmisten kanssa yksilöeroineen. Jotkut eläimet osaavat olla varovaisempia kuin toiset ja älykkyydessäkin eroja on.
Meidän koira ei osaa pelätä ihmisiä, mutta mustia koiria vieroksuu.
Vierailija kirjoitti:
Koirat erityisesti vaistoavat kuka tykkää ja kuka ei. Itse rakastan koiria ja joskus sanoo omistaja ; Miten mahdollista että koirani tulee sinun luo , koska normaalista karttaa vieraita.
Koirat kyllä tulee, mutta ihmettelen kun kissatkin, vaikka en erityisemmin kissoista välitä. Pakkohan sitä on sitten silittää kun tulee kerjäämään
Vierailija kirjoitti:
Eläimillä on joku ihme logiikka käydä niiden kimppuun joista vaistoaa edes jonkin asteista peloa. Sadistisia elukoita.
En kyllä ihan samaistu tähän. Olen ujo, hiljainen ja eläimiäkin arastelen jonkun verran. Yleensä eläimet eivät noteeraa minua. Tai huomaavat kyllä, mutta antavat kohteliaasti olla. Jotkut taas kiilaavat kylkeen kuin yrittäisivät jotenkin "suojella". Joidenkin mielestä taas olen hyvin rauhoittava ja seuraani voi nukahtaa.
se , kenestä kissasi pitää, voit ottaa huoletta ystäväksesi.
Vierailija kirjoitti:
yksi nainen, aikanaan tyttö kertoi että oli yksin kotona kun kuuli ovikellon soivan. Hänellä oli pienehkö mutta ärhäkkä koira kotona vain. Hän avasi oven varomatta mitään. Ovella oli Ted Bundy. Silloin hän ei tietenkään tunnistanut miestä. Ted Kysyi jotain, pyrki sisään. Koira kun tuli paikalle, aloitti raivokkaan hyökkäyksen Tediä kohti, haukkui, murisi, yms. Ted päätti häipyä tästä syystä. Pihalla oli se beessi kuplavolkkari.
Nainen tajusi vasta kun näki telkkarissa kuvan hänestä että oli vaarassa joutua uhriksi myös. Koita pelasti hänen hengen,
Olen miettinyt tätä, ja päätellyt että koira haistoi kalman hajun, eli kuoleiden naisten ruumiinnesteet kenties Tedin ruumiista, vaatteista , hiuksista, hiestä (eikö hän syönyt myös niitä?) yms. Koiran nenä haistaa todella paljon mitä ihminen ei. Eli haju on ollut Tedin kehossa.
Koiriahan opetetaan tunnistamaan kalman haju eli cadaver (kuollut ihminen ollut huoneessa tai paikassa) tai veri. Näitä blood hound koiria ja cadaver koiria käytettiin Madeleine Mccann tutkinnassa. Ja sieltähän löytyi sekä verta etä ihmisruumiin haju, hotellihuoneesta, maasta huoneen alta, sekä autosta, ja vaatteista, auton avaimen kohdasta jne. BUSTED
Vierailija kirjoitti:
se , kenestä kissasi pitää, voit ottaa huoletta ystäväksesi.
Harmi kun ei ole kissaa. Haluisin testauttaa sillä yhden tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaistoaa mutta vaistoaa myös älykkään ihmisen kuten ihminenkin vaistoaa muista näitä asioita. Jotkut eivät ymmärrä taas yhtään mitään oikein, heillä tulee olemaan vaikeita vuosia edessään vielä.
Kieltämättä tuntuu, että jos eläin saa ihmislaumasta valita, se lähtee usein seuraamaan sitä älykkäintä ihmistä. Toisaalta tämän ihmisen olemus on varmaan rento, melko itsevarma ja liikkeet harkittuja.
Meillä oli mopsi koira kun olin lapsi. Rakasti meidän äitiä ja siskoani.
Isä ja minä oltii ilmaa tälle, että niin pieni voikin selvästi osottaa ettei tykkää.
Pahoja ei oltu, mutta meissä vaan oli jotain mikä ei vaan käynyt.
Minä olen aina pitänyt enemmän kissoista kun koirista.
Äitini ja siskoni ovat koira ihmisiä.
Ei. Samallailla tiedostamattomia ja sanattomia signaaleja seuraa kuin ihmiset, jotka kehuvat olevansa ihmistuntijoita. Ne signaalit ei vaan kerro totuutta välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Samallailla tiedostamattomia ja sanattomia signaaleja seuraa kuin ihmiset, jotka kehuvat olevansa ihmistuntijoita. Ne signaalit ei vaan kerro totuutta välttämättä.
Muut eläimet kuin ihmiset eivät ymmärrä filosofiaa eivätkä käsitteitä kuten hyvä ja paha. Näin ollen ne eivät vaistoa pahuutta.
Naapurin koira ei ainakaan mulle hauku, joillekin toisille haukkuu. Hauskaa kuunnella. En sit tiedä mistä johtuu, vai enkö haise miltään ja muut haisee.
Eli siis sun maailmaan ei sovi ja koira näkee sun käytöksestä että jotain on 'vialla'.