Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen ollut viiion AirnB asunnossa. Tässä on useampi huone ja yhteinen keittiö Mitä mahtaa tämä henkilö tehdä työkseen?

Vierailija
28.11.2024 |

Pidän kontaktin muihin asukkaisiin mahdollisimman vähäisenä. Käyn vain keittämässä keittiössä kahvit ja muun ajan, jos olen tässä asunnossa, niin pysyttelen omassa huoneessani. En siis juttele kenenkään kanssa ja näen vain ohimennen vilaukselta välillä muita asukkaita (joita on vain pari kai).

Uteluttaa, että mitähän työtä mahtaa huonenaapuri tehdä? Päivällä huoneesta kuuluu kuorsausta. Jossakin vaiheessa iltapäivää ulkohousut (?) suhisten kävelee tuosta oven takaa käytävää pitkin ja lähtee ulos.

Ei tietoa millon tulee takaisin. Olettaisin, että yöllä jolloin nukun.

Olen tässä nyt viikon ollut ja ihmettelen miten joku jaksaa tehdä pelkkää yövuoroa koko viikon ja missä? Tuskin on sairaalassa, koska sielläkin kai on rajoitettu yöt monesti jotain 2 peräkkäiseen yöhön.

Periaatteessa tämä talo on vain lyhytaikaista asumista varten kai, turisteille. Eli olettaisin, että naapuritkin vain tulleet vähäksi aikaa käymään. Mutta kai tässä voi olla pitkäaikaisiakin asukkaita. En tiedä. Talo sijaitsee pohjoismaisessa kaupungissa, ei mikään iso kaupunki, mutta ei pienikään.

Ehkä tekee jotain ulkohommaa kun suhisee menemään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy syöpähoidoissa potilaana. Koti jossakin syrjempänä.

Vierailija
2/5 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy syöpähoidoissa potilaana. Koti jossakin syrjempänä.

Syöpähoidot yleensä ovat päivällä. 

Vierailija
4/5 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa selvittää asia on jutella kämppäkavereiden kanssa ja kysyä. Vai oletko vain utelias erakko?

Vierailija
5/5 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tämä rajoitus kahteen yöhön oikeen on keksitty, sillä ainakin ennen oli iha erikseen yöhoitajia, eli yökköjä. Unirytmin vaihtaminen se vasta raskasta onkin, eli noiden vuorojen rajoittaminen ja välissä pakottaminen aamuvuoroon olisi aika järkyttävää. Itse tein kerran pelkkää yötä yhden vuoden putkeen, palkka oli aika mojova. 

Ja lukemattomalla muullakin alalla tehdään yötyötä (ravintolat, kaupat, tehtaat, voimalat, huoltoasemat, poliisi, rajavartio, lentokenttä yms yms) joten miksi tämä on joku suuri ihmettelyn aihe? Mitä jos on työtön? Lomalla? Elelee metsäkauppojen kautta tulleella passiivisella tulolla? Miksi sun pitäisi tämä ylipäätään tietää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä