Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahapulassani yritän myydä tavaraa Facebookin ryhmissä

Vierailija
28.11.2024 |

Kauppa ei käy ja tarvitsisin rahaa ruokaan. Asun kaukana keskustasta, eikä minulla ole autoa tai rahaa kuljetella tavaroita mihinkään. Myyntiartikkelini eivät ole himoittuja merkkituotteita. Kuvat ovat hyvät ja hinnat kohdillaan, mitat ja koot mainittuina.

Nyt kaikki myyntivinkit kehiin! Mitä sinä ostaisit ja millä hinnalla?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menossa kirppareille myymään nyt viikonloppuna.Kalliit pöytävuokrat. 

Kirpparilla joutuu myymään ihan naurettavaan hintaa, eli ihan turhaa hommaa pöytävuokran takia, siinä hyötyy ainoastaan kirpparin järjestäjä.

On jotenkin pakko päästä eroon kaikesta : Kerron maanantaina miten meni. 

Vierailija
22/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät valokuvat. Ystävällinen suhtautuminen ostajaan. Moni suhtautuu, kuin ostaja olisi vihollinen. Merkitse kaikki pienetkin epäkohdat - kasvattaa luottamusta. Älä käytä sanoja "kaunis", "ihana", "harvinainen". Se luo hieman typerän kuvan. Ostaja osaa päättää itse, onko tavara oikeasti kaunis ja usein laitetaan se harvinainen, vaikka ei ole harvinainen. Merkitse, että taloudessa ei tupakoida ja ei ole kotieläimiä mahdollisten allergioiden varalta - jos oikeasti ei ole. Kun postitat, laita samana päivänä ostajalle seurantatunnus. Käytä kommunikaatoissa hymynaamoja. 

Hyviä neuvoja. Itse karsastan myynti-ilmoituksia, joissa voimakkaasti tuodaan esille, että en mittaa, en tee sitä, en tee tätä ja käskytetään. Ymmärrän ihmisten tuskastumisen hupivarailijoihin, mutta asiat voi ilmaista nätistikin.

Juuri jokin aika sitten etsin takkia ja löysinkin sopivan, mutta kuv

Minulla taas nousee niskavillat pystyyn kun joku kirjoittaa "en vastaa postin virheistä". Siitä saa sen kuvan että pakkaa miten kuten ja jos ei tule perille kokonaisena, postin vika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain mun enolta kerran sellaisen v 1940 antiikkisohvan. Se oli yrittänyt myydä sitä. Siinä oli sellainen punainen kangas päällinen aika risa. Se meinasi lahjoittaa sen spr kirppiikselle mutta otin sen kotiini ja laitoin myyntiin. Sain siitä 350 euroa, joku nainen osti sen, on kuulemma verhoilija.

Saiko eno penniäkään?

Vierailija
24/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät valokuvat. Ystävällinen suhtautuminen ostajaan. Moni suhtautuu, kuin ostaja olisi vihollinen. Merkitse kaikki pienetkin epäkohdat - kasvattaa luottamusta. Älä käytä sanoja "kaunis", "ihana", "harvinainen". Se luo hieman typerän kuvan. Ostaja osaa päättää itse, onko tavara oikeasti kaunis ja usein laitetaan se harvinainen, vaikka ei ole harvinainen. Merkitse, että taloudessa ei tupakoida ja ei ole kotieläimiä mahdollisten allergioiden varalta - jos oikeasti ei ole. Kun postitat, laita samana päivänä ostajalle seurantatunnus. Käytä kommunikaatoissa hymynaamoja. 

Minä toimin juuri noin, mutta nihkeästi menee silti kaupaksi. Sitä ihmettelen kun toisilla myyjillä on pimeässä salamalla otetut kuvat, kuvissa eläinten karvoja tai omia hiuksia, minimaalisesti tietoja, ei mainita vikoja vaikka kuvista päätellen ei ole ihan priimaa myynnissä vaan näkyy tahroja ja reikiä, postikulut korkeimmat mahdolliset koska eivät viitsi tai ole rahaa ostaa sarjapaketteja JA silti ne menee kaupaksi paremmin kuin minulla. Mietin että miksi yritän niin paljon itse myynti-ilmoitusten eteen kun muille riittää vähempikin.

Vierailija
25/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin tehdä asialliset myynti-ilmoitukset ilman ylisanoja. En postita, koska menisin miinukselle. Muutaman euron tavaran takia ei kannata maksaa vähintään vitosen bussimaksuja.

No eipä ne ostajatkaan tule muutaman euron tavaroita hakemaan

Siinäpä se onkin, kun en voi lisätä kulkemiskustannuksia hintoihin, kun mulla ei mitään niin arvokasta ole, että kukaan maksaisi muutamaa euroa enempää. Itse saatan hakea keskustasta asti jotakin, jos koen sen hyväksi diiliksi. Mutta niinhän se on, että täältä maalta on aina lyhyempi matka kirkolle, kuin kirkolta maalle.

Vierailija
26/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet myyntipuun, niin kannattaa laittaa alkuun monipuolinen kuvakollaasi niistä parhaista tavaroista, jotta mahdollisimman moni avaisi kommentit, jos siis Facebookissa myyt 

Vierailija
27/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain mun enolta kerran sellaisen v 1940 antiikkisohvan. Se oli yrittänyt myydä sitä. Siinä oli sellainen punainen kangas päällinen aika risa. Se meinasi lahjoittaa sen spr kirppiikselle mutta otin sen kotiini ja laitoin myyntiin. Sain siitä 350 euroa, joku nainen osti sen, on kuulemma verhoilija.

Saiko eno penniäkään?

Ei, eno putosi veneestä.

Vierailija
28/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten juuri noin, mutta miksi hymynaamoja? Olen ehkä ikäloppu 35 v, mutta eikö nuo anna aika teinimäisen kuvan?

Vierailija
29/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että tavaran ostaja ja myyjän sijainti ei mätsää.

Mahdolliset ostajat voisi olla postimyynnissä.

Olen ostanut ja myynyt takavuosina niin paljon etänä että tiedän mistä puhun. Ostajallekkin tulee kuluja hakemisesta kuten myös myyjälle tavaran viennistä postiin. Eli ihan muutaman kolikon tavaroita ei oikein saa myytyä nopeasti kuin kirppispöydällä.

Vierailija
30/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kirppikselle ja tavaran hinnoittaa ostaja ei sinun haihattelusi tai tunnearvosi.

Vierailija
31/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten juuri noin, mutta miksi hymynaamoja? Olen ehkä ikäloppu 35 v, mutta eikö nuo anna aika teinimäisen kuvan?

Se nyt vaan on nykyajan kommunikaatiotyyli, yksi tai pari valikoitua emojia ripoteltuna ainakin osaan viesteistä antaa paljon ystävällisemmän ja helposti lähestyttävän kuvan kuin joidenkin suosima töks töks piste -viestiminen. Joskus ihmiset vaikuttavat tosi tylyiltä, tarkoituksella tai tarkoittamatta kun laittelevat viestejä joissa on vaan asia lyhyesti ja vielä piste perässä, eivätkä he tietenkään myöskään sano kiitos tai hei, varmaan katsovat nekin turhaksi.

Vierailija
32/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin tehdä asialliset myynti-ilmoitukset ilman ylisanoja. En postita, koska menisin miinukselle. Muutaman euron tavaran takia ei kannata maksaa vähintään vitosen bussimaksuja.

No eipä ne ostajatkaan tule muutaman euron tavaroita hakemaan

Mä heitän roskiin suosiolla. Ei oo intoa kaupitella ja säätää ilmaiseksi annettavan tavaran kanssa eikä mulla ole autoa kuskailla hyväntekeväisyyteen. Vähemmällä pääsen, kun nakkaan suoraan roskiin. Jossain vaiheessa yritin roskalavaryhmissä antaa ilmaiseksi, mutta silloinkin kehdattiin kysellä, että kulkeutuuko johonkin. Ei kulkeutunut.

Vierailija
33/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene mikään kaupaksi. Ei ole mennyt enää hetkeen.

Vierailija
34/34 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on liian halvat hinnat? Ihmiset mieltävät halvan huonona, mutta jos pyydät reilusti enemmän, niin ehkä kauppa käy paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi