Meillä alkaa perhetyö. Onko se oikeasti jotain kyttäystä?
Miten olette kokeneet perhetyön palveluna? Olen kuullut ristiriitaisia juttuja. Tietenkään en usko ihan kaikkea vauvapalstalta luettuakaan.
Kommentit (128)
Ei kannata suostua. Omista asioista ei kannata/saa puhua esim neuvolassa. Väsynyt ei voi olla jne on neuvolan mielipide.
Olette epäonnistuneet kasvattajina, harmi. Mutta lapsen kannalta hyvä. Älkää enää porsiko.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen askel kohti huostaanottoa.
Eikä ole. Meillä oli joskus ja jäi hyvä fiilis. Ei mitään pahaa sanottavaa heistä.
Oikeasti, älä usko näitä jotka jankkaavat kuinka huono lastensuojelu on ja kuinka lapset vain viedään perheistä. Se ei ole totta. Lapsia ei viedä minnekkään ellei siihen ole Oikeasti aihetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa ajan haaskausta. Puoli vuotta meni siihen, että kerran viikkoon istuttiin tunti jauhamassa samaa asiaa. Teinin kertaluontoista alkoholinkäyttöä, humaltumista ja oksentamista.
Meillä on pieni vauva. Ensimmäinen aika on joku neuvottelu johon tulee kai useampi sossu. Mulla on aiempaa mt-taustaa masennuksesta ja päihteistä, mutta ennen raskautta aloitin elämän absolutistina. Pelottaa, että seuraako toi leima nyt ikuisesti. Eli joudun jokaikinen päivä todistelemaan, että en ole masentunut ja en käytä päihteitä tai naps - lapsi viedään. Joka siis olisi pahin painajainen.
ap
Otat reippaasti apua vastaan. Olet yhteistyökykyinen. Et hölmöile. Pidät kodin siistinä. Huolehdit lapsestasi. Laitat ruokaa jne... Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti: Mulla on ollut kaveri, saanut paljon apua omaan jaksamiseen ja lapsille. Hänellä ei ole koskaan ollut mitään negatiivista sanottavaa. Hän on aina noudattanut sovittuja aikoja ja ohjeistuksia. Nuo palvelut on nimenomaan sitä varten, että niitä avun tarpeessa ihmiset käyttää. Ja se on hyvä, että käyttävät ennen kuin tilanne menee huonommaksi.
Minunkin ystävälläni sama kokenut. Jäi yksin heti lapsen synnyttyä ja sai sitten tukea ja rohkaisua perhetyöntekijöitä, jotka taisivat vuoden ajan vierailla. Alussa aika tiheään, lopussa harvakseltaan.
Perusteet perhetyölle epämääräiset?? Miksi ihmeessä sitten suostuit, jos eivät yhtään tarkemmin asiaansa ilmaisseet? Olisit tietty voinut asiaa kysyä. Perhetyö ei todellakaan tuppaudu, ellei jokin huoli ole herännyt.