Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Black Friday ahdistaa. Tarjoukset huijaavat ostamaan...

Vierailija
28.11.2024 |

Mutta hinta onkin jopa kalliimpi kuin viime vuonna normaalihintaisena. Silti koitan löytää hyviä tarjouksia, koska on tarvetta joululahjoille, vaatteille ja käyttötavaroille. Tulenkohan jymäytetyksi? Vai pitäisikö odottaa joulun jälkeistä alennusmyyntiä?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo Black kerro vähän siitä, että olet tarpeeksi yksinkertainen höynäytettäväksi, jos lähdet noihin tarjouksiin?

Vierailija
42/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "tarjoukset" voi myös jättää huomioimatta. Ei Black Friday tarkoita sitä, että olisi pakko ostaa mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te enää osaa tinkiä kivijalkakaupoissa alennuskampanjoiden ulkopuolella? Yleensä hinta putoaa silloin, kun mainitsee maksavansa käteisellä ja pankkikorttihan on käteistä sekin. Tietysti riihikuivalla saattaa hinta pudota enemmänkin.

Me muut emme asioi basaarissa.

Olet siis aina valmis maksamaan sen ylihinnan. Omapa on häpeäsi. Aivan normaaleissa kodinkoneliikkeissä olen tinkimiseni tehnyt televisio-ostoksia myöten. 

Vierailija
44/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä jatkaa eli oikeasti on tarvetta hankinnoille. Ja olen odottanut myös tätä Black Friday aikaa, mutta nyt syvästi pettynyt, koska mitään todellisia tarjouksia en ole löytänyt. Turhaa en osta.

Ainakin 2v sitten tiskikone oli halvempi joulun jälkeen ja viime talvena kuivaava pyykinpesukone.  

Minä olen ostanut kodinkoneet kesällä ja silloin on ollut paljon halvempaa kuin yhdessäkään black friday tarjouksessa koskaan. Ihmettelen aina miten tuokin tavara on nyt noin paljon kalliimpi kuin viime kesänä ja kauhea myllytys näistä bf "tarjouksista"

Pysyn nyt erossa ainakin koko ensi viikonlopun yhdestäkään suuremmasta ostoskeskuksesta 

Vierailija
45/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy mitään hyvää. Alet ovat normaaleja alennuksia, kun uudet mallit tulee jouluksi tilalle. Ne pysyvät tuotteet jotka eivät päivity kuten vaikka soittimet ovat olleet parhaimmillaan 20% alennuksessa, joten ei voida kovin suureksi tuota alea sanoa. Taitaa jäädä tänäkin vuonna pannukakuksi nuo alet.

Vierailija
46/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Friday tai ei: kenenkään ei ole pakko ostaa! Terveen järjen käyttö ei ole (toistaisekss)i kiellettyä.

Vierailija
47/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, ettei tarpeetonta kannata ostaa vain ostamisen vuoksi, oli sitten Black Friday tai mikä tahansa ale.

Mutta kyllä hintoja ja tarjouksia seuraamalla voi oikeasti säästää rahaa. Ei se ole mitään humpuukia. 

Vierailija
48/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sievän aamutakkimekon jonka ajattelin ostaa.Menin eileen ja kas kumma , hinta oli laskettu 40 % alennuksella.

Päivää ennen ale 30 %

Kiva kiva , kunnes huomasin että hinnankorotus tapahtui yön aikana 10 eurolla! 

Eli häviäisin jos ostaisin 3 euroa uuden hinnoituksen mukaan. 

Vierailija
49/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, ettei tarpeetonta kannata ostaa vain ostamisen vuoksi, oli sitten Black Friday tai mikä tahansa ale.

Mutta kyllä hintoja ja tarjouksia seuraamalla voi oikeasti säästää rahaa. Ei se ole mitään humpuukia. 

No juuri näin. Joku aikaisemmin sanoi ostaneensa JBL-kaiuttimen, itsekin ostin viime vuonna. Ne on juuri tuotteita, jotka on tarjouksessa muutaman kerran vuodessa ja ei kannata ostaa muulloin kuin tällaisen kampanjan aikana. Odottelin kesästä asti alennusta ja ostin sitten, kun tuli Black Fridayksi. Ei ollut iso säästö, mutta hankinnalla ei ollut kiire. Sama kaiutin on taas tänä vuonna näemmä tarjouksessa, mutta hinta on noussut kympillä, ja sitäpaitsi pikku kaiuttimella on ollut paljon käyttöä.

Nyt varasin jouluksi hotellin, ja hinta on edullisempi kuin se jolla viime vuonna yövyin, mutta miinuspuolena se, ettei voi muuttaa enää varausta tai peruuttaa. Myös museokortin ajattelin uusia.

Vierailija
50/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen tuotteen vieressä lukee, että sama "alennus" on ollut jo viimeisen 30 päivän aikana. Että sellaisia tarjouksia.

Vierailija
51/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa taas,  osta 2 niin saat alennuksen. Helvettiäkö teen kahdella aamtossuparilla. 

Vierailija
52/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tuskin menetät jos jätät moiset hulinat väliin

Vierailija
53/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan ikinä ostanut BF mitään. Ei siellä ole oikeita alennuksia, ja pelkästään siksi en osta kun "halvalla saa". Ostan vaan tarpeeseen.

Vierailija
54/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan ikinä ostanut BF mitään. Ei siellä ole oikeita alennuksia, ja pelkästään siksi en osta kun "halvalla saa". Ostan vaan tarpeeseen.

Parempi tietysti, jos ei tarvitse ostaa mitään, säästää eniten. Mutta esimerkiksi hotelliyöpymisen saa nyt oikealla alennuksella, kuten aikaisemmin kirjoitin. Voi sekä ostaa tarpeeseen, että säästää, jos on seuraillut hintoja kuukausia.

Toki jos on äärimmäisen minimalisti ja aikakin on tehokkaasti käytetty, kuten vaikka Leo Straniuksella, niin sitten varmaan paras tuo, että ostaa  hetisilloin kun ostopäätös kuukausien harkinnan jälkeen kypsyy.

Vierailija
55/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi tietysti, jos ei tarvitse ostaa mitään, säästää eniten. Mutta esimerkiksi hotelliyöpymisen saa nyt oikealla alennuksella, kuten aikaisemmin kirjoitin. Voi sekä ostaa tarpeeseen, että säästää, jos on seuraillut hintoja kuukausia.

Toki jos on äärimmäisen minimalisti ja aikakin on tehokkaasti käytetty, kuten vaikka Leo Straniuksella, niin sitten varmaan paras tuo, että ostaa  hetisilloin kun ostopäätös kuukausien harkinnan jälkeen kypsyy.

Sitten kun itsellesi tuleekin joku este, että et pääsekään hotelliin, esim. joku äkillinen sairaus tms, alkaa hitonmoinen parkuna ja rääkynä, kun et voikaan perua tai vaihtaa varaustasi. Onko se edes ns pakollinen reissu, vaan lähdet reissuun vain kun kerran saat varauksen halvalla?

Vierailija
56/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun itsellesi tuleekin joku este, että et pääsekään hotelliin, esim. joku äkillinen sairaus tms, alkaa hitonmoinen parkuna ja rääkynä, kun et voikaan perua tai vaihtaa varaustasi. Onko se ed

Mitä ihmettä, kuka rääkyy ja parkuu, sinullako on tapana?

Matkustan yksin ja mulla on matkavakuutus ja en huuda ja valita. Olen myös laskenut kokemuksen perusteella, että kannattaa joskus ottaa riski sen sijaan, että aina maksaisi enemmän peruutusmahdollisuudesta (tässä tapauksessa peruutusmahdollisuus maksaisi 33 % enemmän, eli jos yleensä joka kolmas tai neljäs matka peruuntuu, niin säästöä ei tule). Itse olen tuolla paikkakunnalla viettänyt reilut 50 joulua ja aika monta hotellissakin, eikä vielä ole tarvinnut peruutella.

Ja kuten tuossa edelläkin kirjoitin, niin eniten toki säästää, jos ei osta mitään ja vaikka ehdotuksesi mukaisesti ei poistuisi kotoa ollenkaan.

Vierailija
57/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Powerparkin rannekkeet on kyllä hyvällä hinnalla myynnissä ja mukava antaa lahjaksi kun tietää ettei jää kaappiin pölyttymään.

Vierailija
58/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt yhtään hyvää tarjousta. Oletteko te?

Alan itse yleisemmin seuraamaan n. 3kk ennen Black Fridaytä mitä haluan ostaa. Oikeastaan mikään tuote mitä haluan ostaa ei ole alessa.

Vierailija
59/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pitää olla pöly- ja villa-allergiasta kiitollinen, kun voi ostaa halpoja keinokuituisi petivaatteita. Ihan hyvä ja lämpimiä ne ovat.

Vierailija
60/90 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En ole löytänyt yhtään hyvää tarjousta. Oletteko te? Alan itse yleisemmin seuraamaan n. 3kk ennen Black Fridaytä mitä haluan ostaa. Oikeastaan mikään tuote mitä haluan ostaa ei ole alessa.

Olen löytänyt ihan hyvän tarjouksen puhelimesta. Katselin malleja jo pitemmän aikaa, ja tämä uusi tulee nyt tarpeeseen kun edellinen meni rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi