Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippikoulu

Vierailija
27.11.2024 |

Onko rippikoulu miten suosittua nykyään? Meneekö lapsesi riparille ensi vuonna? Tai onko käynyt nyt viime vuosina? Kiinnostaa, kun oma lapsi ei halua/aio mennä. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi lapsista kävi riparin mutta ei osallistunut konfirmaatioon "...koska olisi epärehellistä tunnustaa julkisesti uskovansa johonkin mihin ei usko".

Nuorempi totesi suoraan ettei tarvitse elämäänsä "jesseshaibaa" ja jätti koko touhun väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös paikkakunta.. Onko espoolaiset menossa rippikouluun ensi vuonna? 

Tein eilen samasta aiheesta aloituksen ja jostain syystä se poistettiin joko heti tai melkein heti; en ainakaan ehtinyt lukemaan yhtään kommenttia. 

-ap

Vierailija
4/6 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/6 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tuntia viihdyin aikanaan vuonna 1974. Ihan hyvin olen pärjännyt ilman rippikouluakin.

Vierailija
6/6 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voitte itse päättää. Minusta rippikoulu on osa kultturiperintöä ja kiva kokemus ollut nuorille. Toisaalta yhä maallistuvammassa ja moniarvoistuvassa Suomessa ei ole mitenkään välttämätön. Kannattaa tehdä kaikessa  niinkuin itse haluaa. Ja ripari on helppo käydä aikuisena, jos haluaa ja jäi välistä.