Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naapureiden moikkaamisen kuuluu oikein tapahtua?

Vierailija
27.11.2024 |

Asun rivitalossa. Olen hämmentynyt naapureiden moikkaustavoista. Jotkut eivät moikkaa koskaan, jotkut moikkaavat iloisesti ja jäävät juttelemaankin, mutta sitten taas toisella kerralla eivät katso päinkään ja kolmannella taas moikataan. Kun itse nään/kuulen, että naapuri lähestyy jostain, tavoittelen katsekontaktia pitkään voidakseni moikata, mutta toinen ei välttämättä missään vaiheessa katso kohti. Kuuluuko silti vaan huutaa moi vai mitä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä naaman eteen ja sanoa moooi.

Vierailija
22/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun kerrostalossa ja pakoilen naapureitani parhaani mukaan. Todella outoa porukkaa asuu täällä...

Moi! Mitä kuuluu? Mikset vastaa etkä katso silmiin? Olen hyvin huolissani sinusta, kun et puhu minulle.

T: Liisa, naapurisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kouraisen jalkojen välistä.

Omaa jalkoväliä vain naapurin?

Vierailija
24/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua enää tervehtiä toista seinänaapuria tai huomioida häntä muutenkaan mitenkään. Hän on osoittautunut niin oudoksi ja ärsyttäväksi ihmiseksi etten halua hänen kanssaan mitään kontaktia. Onneksi häntä harvoin näkee pihalla sillä hän liikkuu paikasta toiseen vain autolla jota hän pitää asuntonsa edessä olevalla levikkeellä.

Vierailija
25/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua enää tervehtiä toista seinänaapuria tai huomioida häntä muutenkaan mitenkään. Hän on osoittautunut niin oudoksi ja ärsyttäväksi ihmiseksi etten halua hänen kanssaan mitään kontaktia. Onneksi häntä harvoin näkee pihalla sillä hän liikkuu paikasta toiseen vain autolla jota hän pitää asuntonsa edessä olevalla levikkeellä.

Millä tavalla oudoksi ja ärsyttäväksi? Minullakin on joitakuita hieman omalaatuisia naapureita, mutta moikkaan silti.

Vierailija
26/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kaikille iloisesti moi. 

Vierailija
27/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemputin  kansalasiuus velvoite on   moikkailla ventovieraille rappis tyypeille   ????   

Vierailija
28/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kouraisen jalkojen välistä.

Mikin mutta vähän valikoin sukupuolen mukaan. Tiedän että olen paha ihminen kun jaottelen ihmisiä mutta yritän kehittyä. Eilen jo hieraisin naapurin miestä turpaan, joten eiköhän se siitä.

Vierailija
29/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla oudoksi ja ärsyttäväksi? Minullakin on joitakuita hieman omalaatuisia naapureita, mutta moikkaan silti.

En halua tarkasti kertoa etten vahingossakaan paljasta itseäni. Ei sitä nimittäin koskaan tiedä vaikka hän lukisi tätä palstaa. Hän on kuitenkin osoittautunut kyttääjäjäksi vaikka hänen mielestään kaikki muut ovat kyttääjiä, erityisesti pari "mummelia" joita hän tuntuu välttelevän kuin ruttoa.

Vierailija
30/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tarkasti kertoa etten vahingossakaan paljasta itseäni. Ei sitä nimittäin koskaan tiedä vaikka hän lukisi tätä palstaa. Hän on kuitenkin osoittautunut kyttääjäjäksi vaikka hänen mielestään kaikki muut ovat kyttääjiä, erityisesti pari "mummelia" joita hän tuntuu välttelevän kuin ruttoa.

Miten ajattelit tervehtimisen vaikuttavan kyttäämiseen? Tervehtiikö hän kuitenkin noita mummeleitakin jos kerran välttelee niitä? Jos siis ymmärsin oikein että hän yrittää tervehtiä sinua, mutta et tervehdin takaisin.

Vierailija
31/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

32/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan ohimennen iloisesti "hei!", vastaa jos vastaa 😄 

Vierailija
33/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin naapureita, valtaosa vastaa, mt-ongelnaiset eivät.

Vierailija
34/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa asia puheeksi yhtiökokouksessa.

Oon vuokralainen. Saanko mennä yhtiökokoukseen? Onko minulla siellä puhe ja esitysoikeus?

Vierailija
35/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin naapureita, valtaosa vastaa, mt-ongelnaiset eivät.

-maiset

Osalla heittää aina päästä.

Vierailija
36/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Saksassa maalla 5 vuotta ja siellä piti moikata ihan kaikkia tai muuten tuli juorua kuinka epäkohtelias olen. Sitten kun muutin Suomeen ja moikkasin lenkilläkin vastaantulijoita, niin oli kyllä tosi nolo olo kun ei moikattu takaisin, tai katsottiin niinkuin jotain hullua. 

Vierailija
37/37 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vai ke ha ri?

Mä tervehdin naapureita ja mahdumme samaan hissiin. Opin jo lapsena asiallisen käytöksen. Miksei ap oppinut?

Kai siksi tämä onkin rauhallinen ja kiva yhtiö: ihmiset tuntevat toisensa ja osaavat käyttäytyä.