Miten naapureiden moikkaamisen kuuluu oikein tapahtua?
Asun rivitalossa. Olen hämmentynyt naapureiden moikkaustavoista. Jotkut eivät moikkaa koskaan, jotkut moikkaavat iloisesti ja jäävät juttelemaankin, mutta sitten taas toisella kerralla eivät katso päinkään ja kolmannella taas moikataan. Kun itse nään/kuulen, että naapuri lähestyy jostain, tavoittelen katsekontaktia pitkään voidakseni moikata, mutta toinen ei välttämättä missään vaiheessa katso kohti. Kuuluuko silti vaan huutaa moi vai mitä?
Kommentit (37)
Älä mieti asiaa liikaa. Toimi itse konservatiivisesti, mutta hyväksy muita liberaalisti.
Älä ota paineita. Kuten huomaat, tavat on vähän liukuvia.
Kunhan välillä moikkaat niin olet osasi tehnyt.
Kyllä voit sanoa moi jos toinen on sillä etäisyydellä. Vaikka toinen ei katsoisi.
Morjestat kaikkia pihalla liikkuvia. ei se sen vaikeampaa ole. Niin minäkin teen enkä anna sille moille sen isompaa painoarvoa, mutta osa kokee antavansa palan itsestään moikatessaan.
Ei aina jaksa moikata, joten voit ite moikata mutta älä vedä hernettä nenään jos ei joku halua aina
Itse asun kerrostalossa ja pakoilen naapureitani parhaani mukaan. Todella outoa porukkaa asuu täällä...
Ihmisillä voi olla huono päivä, eivätkä jaksa moikata joka kerta iloisesti. Erilaisia ihmisiä on ja kaikki eivät vain moikkaa edes. Itse voi moikata, muttei voi odottaa että kaikki tekisivät niin. Olen kokenut.
Rivarin piha on kotipiha. Kotona tulee joskus kuljettua ajatuksissaan niin, ettei näe ympärilleen. Vaikka toinen kävelisi vierestä, ei vaan muista tai tajua moikata. Samaan tapaan kuin sisällä talossakin, ei tajua jos joku on tullut kotiin. Se ei ole henkilökohtaista. Moikkaa, jos ja kun katsoo päin. Jos on tuttu niin voi tietysti huutaakin :) kaukaa ei tarvitse sanoa mitään, riittää jos nyökkää tai heilauttaa kättä.
Parasta vain katsoa maata edessään ja jos joku tervehtii tms., kipitä kiireen vilkkaa kauas pois 😵
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä voi olla huono päivä, eivätkä jaksa moikata joka kerta iloisesti. Erilaisia ihmisiä on ja kaikki eivät vain moikkaa edes. Itse voi moikata, muttei voi odottaa että kaikki tekisivät niin. Olen kokenut.
Siis mitä mä just luin? Että jos on huono päivä, niin ei jaksa moikata? Oli hyvä tai huono päivä niin kyllä jonkinlaiset käytöstavat silti pitää olla.
Meidän rivarissa kaikki moikkaa toisiaan, niin pihalla kun vaikka lähikaupassa. Ja monia muitakin, koiranomistajana tuttuja on kertynyt lähikulmilla asujista. Jopa nuoriso, joka joskus on ollut mun lapsen kans samalla luokalla ja on eri sukupuolta (eli eivät oo kaveeranneet, käyneet meillä tms) moikkaa edelleen. Tässä rivarissa toki naapureissa on niitä ärsyttävyyteen asti uteliaita ja myös eläkeläisiä, jotka puhuisivat pihassa vaikka tuntikausia. Ihan isossa kaupungissa asutaan.
Lasken pöksyni ja puhun pepullani tervehdyksen. Jostain syystä kaikki välttelevät nykyään.
Yleensä jos itse moikkaa niin moikkaavat takaisin, mutta sitten on näitä ihme psykopaatteja jotka ei reagoi mitenkään ja olen kuin ilmaa. Pelottavaa väkeä, rakentavatkohan pommia kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos itse moikkaa niin moikkaavat takaisin, mutta sitten on näitä ihme psykopaatteja jotka ei reagoi mitenkään ja olen kuin ilmaa. Pelottavaa väkeä, rakentavatkohan pommia kotonaan.
Seisovat nurkalla häiriintynyt hymy taikinamaisilla kasvoillaa ja koskettelevat kulliaan taskun kautta.
Niin. Ihmisiä on joka lähtöön. Rivitaloissakin.