Mistä saa parasta tietoa ketoravitsemuksesta?
Minulla on hurjasti pudotettavaa painoa. Ajattelin että pudottaisi painon syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän kuukaudessa pudotinkin 5kg. Mutta haluaisin saada tuloksia nopeammin.
Millaista ruokavaliota suosittelette.
Lääkäri suositteli minulle vatsalaukun leikkausta. Mietin että tästä pohjemmalle en enää voi joutua. Laihdutusmotivaatio nousi potenssiin sata.
Auttaako ketoilu?
Vai aloitatko pussikeittokuurin? Low calory
Kommentit (5)
Tuohon on vaikea mitään varmaa vastausta antaa. Jos kyseessä on ns laihdutusleikkaus eikä mikään kasvain tms, ruokavalio voi auttaa laihtumaan ilman leikkausta. Kokeile ketoilua liikunnan kanssa. Aseta päämääräksi esim 6 kg / kuukausi, seuraava kuukausi 8 kg. Ketoilu on ok, jos ei ole vielä tullut liitännäissairauksia kuten diabetes.
Minä olen nyt kolmatta kuukautta ketoosissa, tuossa oli 6 viikon jälkeen 5 päivää, jolloin söin reilusti myös hiilareita. Sen jälkeen taas ketoosiin, ensi viikolla taas tuollainen hiilariviikko.Hiilareita ei voi kokonaan välttää ja niitäkin tarvitaan, minä oikeastaan jätin vain maito- ja viljatuotteet pois, myös jäätelöt, suklaat ja sokerin.
Alussa joka päivä 30 min ulkoliikuntaa. tuon 6 viikon jälkeen valitsin lajini, otin uinnin ja pyöräilyn, kun nivelet ovat jo huonossa kunnossa. tunti 4 kertaa viikossa. Aloita liikunta varoen, hengästyä saa, mutta hyvä sääntö on että aina pitää pystyä puhumaan. Jos puhe pätkii, olet vetänyt liian lujaa.
Joo kiitos avusta.
Laihduyusleikkauksesta on kyse.
Ei ole diabetesta ja kilpirauhanenkin on hoitotasolla kun se vasta löydettiin.
Minä käyn vesijumpassa. Lisään tuon 30min kävelyä listalle.
Vielä saa sanoa neuvoja ketoravinnosta.
Ap
Kedolta.