Päiväkodissa epäillään meidän vanhempien eronneen, koska nukumme eri huoneissa
Juttelin päiväkotiryhmän opettajan kanssa ja hämmennyin hänen kommentistaan. Opettaja totesi, että lapset aistivat niin herkästi koittavan eron, vaikka aikuiset eivät siitä puhuisi. Opettaja kysyi ihan suoraan olemmeko mieheni kanssa eronneet. Ihmettelin kysymystä, johon opettaja totesi, että kun lapsi on kertonut meidän vanhempien nukkuvan eri huoneissa. En tiennyt, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Parisuhteestamme tehdään tuollainen päätelmä sen perusteella, että nukumme eri huoneissa. Totesin vain, että ei olla erottu, enkä alkanut selitellä parisuhdetilannettamme enempää. Parisuhde voi hyvin ja nukutaan eri huoneissa, kun minä olen niin herkkäuninen ettei vierekkäin nukkumisesta tulisi mitään. Paljon järkevämpää näin, että olen virkeä kuin väsynyt.
En käsitä, miksi tulevat päiväkodissa kyselemään tuollaisia. Jos oltaisiin eroamassa, niin kerrottaisiin se päiväkodin aikuisille ihan itse eikä lapsen kautta.
Kommentit (42)
Mautonta mennä kommentoimaan tuollaista. Ei vanhempien parisuhde kuulu päiväkodille. Kaikkeen sitä nenä nykyään tungetaan. En muista, että omassa lapsuudessani ysärillä olisi nipotettu noin.
Ajatelkaa, kun muissakin paikoissa tehtäisiin asiakkaista/ihmisistä päätelmiä tuolla logiikalla vetämällä mutkat suoriksi.
"Pertti. Oletkos sinä miehiin päin, kun katsoit eilisiltana Magic Mike -elokuvan?"
"Kyllikki. Onko sinulla alkoholiongelma, kun tilasit Ranskasta laatuviiniä 12 pullon setin?"