Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa epäillään meidän vanhempien eronneen, koska nukumme eri huoneissa

Vierailija
27.11.2024 |

Juttelin päiväkotiryhmän opettajan kanssa ja hämmennyin hänen kommentistaan. Opettaja totesi, että lapset aistivat niin herkästi koittavan eron, vaikka aikuiset eivät siitä puhuisi. Opettaja kysyi ihan suoraan olemmeko mieheni kanssa eronneet. Ihmettelin kysymystä, johon opettaja totesi, että kun lapsi on kertonut meidän vanhempien nukkuvan eri huoneissa. En tiennyt, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Parisuhteestamme tehdään tuollainen päätelmä sen perusteella, että nukumme eri huoneissa. Totesin vain, että ei olla erottu, enkä alkanut selitellä parisuhdetilannettamme enempää. Parisuhde voi hyvin ja nukutaan eri huoneissa, kun minä olen niin herkkäuninen ettei vierekkäin nukkumisesta tulisi mitään. Paljon järkevämpää näin, että olen virkeä kuin väsynyt.

En käsitä, miksi tulevat päiväkodissa kyselemään tuollaisia. Jos oltaisiin eroamassa, niin kerrottaisiin se päiväkodin aikuisille ihan itse eikä lapsen kautta.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo päiväkodista, jos tuollaista lähdetään kommentoimaan vanhemmille.

Vierailija
22/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys päiväkodin puolelta! Saa kai sitä nukkua eri huoneissa jos haluaa. Ei kuulu päiväkodille millään tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tädeille vois todeta että pysyköön suutari lestissään. 

Vierailija
24/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi lapset edes osanneet ajatella erillään nukkumisen viittaavaan eroon, kun ollaan aina nukuttu omissa huoneissa. Lapset sitten taas keskenään.

Yhteenmuuttamisen jälkeen jo aika nopeesti huomattiin, että tarvitaan enemmän nukkumistilaa. Joten puolessa vuodessa muutettiin isompaan, että saatiin omat huoneet. Mä narskuttelen ja hän kuorsas.

Vierailija
25/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmieset ovat k-päitä, mutta siihen en välttämättä usko, että päiväkoti tommosta kommentoisi. Kyllä sielläkin tiedetään kaiken maailman nukkumisjärjestelyt JA erot.

Vierailija
26/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tädit vain projisoi omia kokemuksiaan ja mielikuvia teihin. Päiväkodin tädille varmaan selllainen eri huoneessa nukkuminen on tarkoittanut joskus eroa ja kuvittelee, että se koskee kaikkia .

Vierailija
27/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme päiväkodissa on samanlainen meno. Kyseenalaistetaan hirveän vahvasti meitä vanhempia ja kommentoidaan vaikka mistä. On esimerkiksi kysytty, että suututaanko lapselle koskaan, kun ollaan vienti/hakutilanteissa niin rauhallisia. Todellakin on suututtu, jos uhmaikäinen on tehnyt tyhmyyksiä. Kukapa ei suuttuisi. :D

Vierailija
28/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Mitä sitten jos kysyi? Mielummin kai niin kuin että supattelisi kuukausia selän takana

HAHAHHHHHAAAAA

HAHHAHAHA

Vierailija
29/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että lapset yleensäkin hölöttävät päiväkodissa mitä sattuu, on outoa että tartutaan tuollaiseen pikkujuttuun.

Vierailija
30/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno lapseni päiväkodissa. Kuvitellaan, että ollaan eroamassa ja meillä täytyy olla jotain ongelmaa, kun mies hoitaa lähinnä kuskaukset ja minä en (koska olen kauempana töissä). En malta odottaa, että päästään muuton myötä vaihtamaan päiväkotia. 

Vierailija
31/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että tuollaista kysytään. Luulisi että jonkinlaiseen yksityisyyteen olisi kuitenkin oikeus. Eihän työnantajakaan saa tuollaisia ottaa puheeksi. 

Vierailija
32/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut yllätyksenä, miten päiväkodin työntekijät keskenään puhuvat jotain, mutta eivät kysy vanhemmilta, pitävätkö nämä asiat ollenkaan paikkaansa.

Vierailija
33/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsemme päiväkodissa on samanlainen meno. Kyseenalaistetaan hirveän vahvasti meitä vanhempia ja kommentoidaan vaikka mistä. On esimerkiksi kysytty, että suututaanko lapselle koskaan, kun ollaan vienti/hakutilanteissa niin rauhallisia. Todellakin on suututtu, jos uhmaikäinen on tehnyt tyhmyyksiä. Kukapa ei suuttuisi. :D

Miksi pienelle lapselle pitää suuttua? Turhautua ja väsyä toki, mutta suuttua?

Vierailija
34/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu kohta paukkuu

Siellä tädit kahvipöydässä juoruaa teistä ja erosta surkutellaan lapselle

Kuule eipä meitä voisi vähempää kiinnostaa. Valitan.

päikyn täti.

Vierailija
35/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh olen onnellinen, että omat lapset eivät ole enää päiävkodissa tai ala-asteella. Molemmissa ihan karmea kyttäysmeininki ja paapatus. Jotenkin ihmeellisesti tuo loppuun yläasteella, jossa kylläkin lapsille näköjään aletaan lykätä jos minkäkinlaista epäilyttävää opasta näköjään vanhemmilta kysymättä :D Mutta joo vanhempia ei enää syynätä niin karmeasti.

Vierailija
36/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meno lapseni päiväkodissa. Kuvitellaan, että ollaan eroamassa ja meillä täytyy olla jotain ongelmaa, kun mies hoitaa lähinnä kuskaukset ja minä en (koska olen kauempana töissä). En malta odottaa, että päästään muuton myötä vaihtamaan päiväkotia. 

Mekin oltiin kuulemma eroamassa, kun jouduin muutaman kuukauden asumaan arkipäivät toisella paikkakunnalla työn takia ja mies hoiti sen aikaa kaikki kuskaukset. Lapsikin oireili niin kovasti vanhempien eroa. Totuus: suri tätinsä muuttoa ulkomaille.

Vierailija
37/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa syyllistetään minua äitinä siitä, kun minulla puhkesi lapsen ollessa 1 v vaikea fyysinen sairaus. Kuulemma on niin rankka asia 4 v lapselle, kun äiti ei ole terve.

En yleensä kiroile, mutta v ttu kun en voi tälle sairaudelleni mitään ja sen kanssa on vain elettävä. En voi muuttua terveeksi ajatuksen voimalla. Ja päiväkodissa tyystin unohtuu, että lapsella on terve isä, joka voi tehdä ne asiat, joita minä en voi.

Ja ihan monella tavalla osallistuva äiti olen sairaudestani huolimatta. Kaikkea en pysty tekemään, mutta mitä sitten? Ei lapsi siihen kuole, jos juuri äiti ei vie laskettelemaan tai uimahalliin. Päiväkodin mielestä taas se on ongelma, kun minä en kaikkeen pysty.

Vierailija
38/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut että Entä sitten vaikka olimmekin.

Vierailija
39/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh olen onnellinen, että omat lapset eivät ole enää päiävkodissa tai ala-asteella. Molemmissa ihan karmea kyttäysmeininki ja paapatus. Jotenkin ihmeellisesti tuo loppuun yläasteella, jossa kylläkin lapsille näköjään aletaan lykätä jos minkäkinlaista epäilyttävää opasta näköjään vanhemmilta kysymättä :D Mutta joo vanhempia ei enää syynätä niin karmeasti.

Niin, tunne on varmasti molemminpuolinen. Onneksi kersasi ovat nykyään jonkun muun ongelma.

Vierailija
40/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu kohta paukkuu

Siellä tädit kahvipöydässä juoruaa teistä ja erosta surkutellaan lapselle

Kuule eipä meitä voisi vähempää kiinnostaa. Valitan.

päikyn täti.

kuule?