HS: Sdp ei peruisikaan sosiaalitukien leikkauksia
Sdp ei yllättäen peruisi miltei mitään tänä vuonna voimaan tulleita tuntuvia leikkauksia työttömyysturvaan, asumistukeen tai esimerkiksi aikuiskoulutustukeen siitä huolimatta, että puolue vastusti hallituksen esityksiä raivokkaasti.
Pääministeri Petteri Orpo voi jos oikein haluaa nähdä rivien välistä Lindtmanin pienen silmäniskun: vaikka me teidän leikkauksianne ryöpytämmekin eduskunnassa päivästä toiseen, kyllä me ne lopulta hiljaisesti hyväksymme.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010862617.html
Kommentit (153)
Perustulo kaikille. Rahan ansaisemisen logiikka on muuttunut ja siten myös rahavirtojen. Raha on tienattava niillä keinoin mitkä ovat mahdollisia. Ei ole enää luvassa eläkeikään asti olevaa työpaikkaa vaan työntekijä/hakija on tuote eli freelancer jonka on kyettävä vakuuttaamaan työnantajat ansioillaan jotta luottamussuhde voi syntyä. Itsekin lähdin ihan tuuraajana tekemään työtä ja nyt olen haluttu työntekijä firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Lindman ei ole edes pääministeriainesta.
Ai, Orpostako muka on? Hän ei edes jaksa vastata yhteen kysymykseen ja vaimon synttärit tai jotkut muut juhlat menee työn edelle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä puolue sitten peruisi nuo?
Vasemmistoliitto.
Demaritkin on tajunnu sen että nyt on vaan pakko leikata koska suomen valtion rahat on loppunu.
Demarit myös sanoi jo sen että taantuma alkoi vuonna 2021
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/81bc554d-f5d4-4e5b-a174-757430c0a…
"Räsäsen mukaan yksi syy konkursseihin on rakennusalan ahdinko, joka alkoi näkyä vuonna 2021."
Pastalla vasemmistoaktivistit tai ehkä trollit levittää valheellista tietoa koska he väittää että taantuma on orpon hallituksen vika, todellisuudessa taantuma alkoi vuonna 2022.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti nuo kaikki pitäisi peruuttaa ja tiettyjä tukia pitäisi päinvastoin nostaa. Rahaa tähän löytyisi toisenlaisilla arvovalinnoilla.
TÖIHIN meno vs kotonamakoilu,ne on monelle ihan itse tehtyjä valintoja.
Et sitten osaa muuta kuin hokea tuota samaa mantraa, aivoton autistipaviaani. Ei se jankkaamalla todeksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP ei niitä peru, koska koko tukijärjestelmä tulee muuttumaan ja yleistuki menee lausuntokierrokselle keväällä 2025.
Mikä on yleistuki?
Tämän hallituksen aloittama uudistus missä tukimuotoja yksinkertaistetaan ja niputetaan. Eli perustulo oikeastaan.
Ei ole perustulo, vaan uusi tapa jättää osa kansasta kokonaan ilman toimeentuloa.
Miksi ette äänestä vasemmistoliittoa? Ainut puolue, joka huolehtisi pienituloisista ja tavallisista palkansaajista, ja tekisi sen ottamalla nykyhallitusta vähemmän velkaa. Demareista nyt onkin ihan turha odottaa pelastusta. Jos haluaa oikeasti jotain muutosta, ei kannata äänestää nyt isoja puolueita, eikä oikeistoa. Hyvinvointivaltio alunperinkin on vasemmistolaisten saavutus
Hesarin juttu on porvareille joten en pysty lukemaan sitä. Mutta tuossa alussa sanotaan että Sdp:n vaihtoehdolla on paremmat työllisyysvaikutukset? Miten hallitus pystyy vaikuttamana työllisyyteen? Palkkaamalla lisää ihmisiä valtion/kuntien palkkalistoille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette äänestä vasemmistoliittoa? Ainut puolue, joka huolehtisi pienituloisista ja tavallisista palkansaajista, ja tekisi sen ottamalla nykyhallitusta vähemmän velkaa. Demareista nyt onkin ihan turha odottaa pelastusta. Jos haluaa oikeasti jotain muutosta, ei kannata äänestää nyt isoja puolueita, eikä oikeistoa. Hyvinvointivaltio alunperinkin on vasemmistolaisten saavutus
haha vai vähemmän velkaa. Kiristämällä yritysverotusta täältä lähtee viimeinenkin kannattava toiminta, sen jälkeen todellakin voi ihmetellä millä julkinen sektori maksetaan :D
Lisäämällä sosialismia ei korjata sosialismin vikoja
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen fiksu kirjoitus palstalla moneen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haha vai vähemmän velkaa. Kiristämällä yritysverotusta täältä lähtee viimeinenkin kannattava toiminta, sen jälkeen todellakin voi ihmetellä millä julkinen sektori maksetaan :D
Velkalaiva nönnönnöööööö
Vierailija kirjoitti:
Minä en äänestä ikinä näitä puolueita sdp,vasemmistoliitto,vihreät,keskusta,kd ja rkp.
Syynä on se että kyseiset puolueet aina vain riistää minulta enemmän veroja, kyseiset puolueet kyllä jakavat rahaa kansalle mutta ei minulle, kyseiset puolueet haluaa kurjistaa elämääni ilmastonmuutoksella, kyseiset puolueet pilaa suomen tulevaisuuden tuhoamalla suomen talouden ja viimeiseksi koronatoimet mitä nämä teki kuten koronapassi.
Olen duunari, asun yksin enkä ole saannu koskaan rahaa yhteiskunnalta minun pankkitililleni.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin juttu on porvareille joten en pysty lukemaan sitä. Mutta tuossa alussa sanotaan että Sdp:n vaihtoehdolla on paremmat työllisyysvaikutukset? Miten hallitus pystyy vaikuttamana työllisyyteen? Palkkaamalla lisää ihmisiä valtion/kuntien palkkalistoille?
No ainakin itse uskaltaisin kuluttaa enemmän, jos näitä työelämäheikennyksiä ei tehtäisi. Tulevaisuuden työelämä huolestuttaa minua todella paljon ja heikennykset vaan lisääntyy ja pahenee.
Tästä syystä säästän kaikesta mistä pystyn enkä esim. ota lainaa ja osta asuntoa. Ja minun ja mieheni yhteiset bruttotulot ovat noin 140000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliiton talousosaaminen ei tunnetusti ole sitä vahvinta osaamista joten luulenpa, että velka tulisi käytännössä moninkertaistumaan ja heillä ei ole mitään estoja sen suhteen vaan kun otetaan niin sitten otetaan kunnolla ja rakennetaan hyvinvointia velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliiton talousosaaminen ei tunnetusti ole sitä vahvinta osaamista joten luulenpa, että velka tulisi käytännössä moninkertaistumaan ja heillä ei ole mitään estoja sen suhteen vaan kun otetaan niin sitten otetaan kunnolla ja rakennetaan hyvinvointia velaksi.
Ai ei ole vain. Lipponen sai valtiontalouden ylijäämäiseksi, on hoidettu sotakorvaukset, on saatu suomen talous nousuun ja joka kerta kun se on eeppisesti paskottu niin sen aiheuttaja on ollut oikeiston toimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin itse uskaltaisin kuluttaa enemmän, jos näitä työelämäheikennyksiä ei tehtäisi. Tulevaisuuden työelämä huolestuttaa minua todella paljon ja heikennykset vaan lisääntyy ja pahenee.
Tästä syystä säästän kaikesta mistä pystyn enkä esim. ota lainaa ja osta asuntoa. Ja minun ja mieheni yhteiset bruttotulot ovat noin 140000 vuodessa.
Miten siis sinun työelämää on heikennetty? Minun työelämään tämä hallitus ei ole vaikuttanut millään tapaa, ainoastaan saan enemmän rahaa käteen koska verotukseni keveni. Minun mielestä tämän hallituksen työelämäuudistukset on hyviä ja minun mielestä ay liikkeet pitäisi kieltää lailla, suomessa ay liikkeet toimii jarruna työelämälle.
Se että nyt ollaan taantumassa ja kurjassa tilanteessa johtuu siitä että koko euroalue on taantumassa, suomi on pahiten koska olemme venäjän rajanaapureita ja korona aikana me törsäsimme rahaa. Minua myös huolestuttaa se että tuleeko lomautuksia vai konkurssi mutta en minä hallitusta syytä siitä koska se ei liity hallitukseen millään tapaa.
Sen sijaan että aina leikattaisiin, niin miksi ei kerjätä EUlta lisää rahaa Italian tapaan?
Kreikkaankin on euroja mennyt, Suomen on aika saada saatavansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pohjoismaiden kevyin yritysverotus. Joten verotuksesta mikään investointihaluttomuus ei johdu.
Jokapäivänen tuki itku käynissä taas.
Eihän demarienkaan johtajat tyhmiä ole, heillä vain on vinksahtaneet käsitykset ennen kaikkea työelämästä. Mutta kyllä he laskea osaavat, ja tietävät siksi hallituksen tehneen valtavan työn valtion talouden välttämättömän tasapainottamisen puolesta.
Itse asiassa SDP:n varjobudjetti ehdottaa jopa uusia leikkauksia esim kotihoidontukeen ja kela korvauksiin, mutta tällä voitaisiin pienentää sosiaalipalvelujen ja terveyspalvelujen leikkauksia. Käytännössä SDP:n ehdotus päätyy ihan samaan loppusummaan kuin hallituksen budjettikin, ja myös velkaa otettaisiin saman verran.
Kokoomuksen arvoihin kuuluu vastuunottaminen ja sen vastuunkantamisen. Tässä on siitä yksi osoitus. Kun on pakko tehdä kriittisiä päätöksiä jotka kaikki (myös demarijohto) ymmärtävät välttämättömiksi niin ne myös tehdään lakeja ja asetuksia noudattaen. SDP taas huutelee oppositiosta ja yrittää heitellä kapuloita Suomen rattaisiin, mutta kun heiltä oikeasti kysytään että mitäs te sitten tekisitte, niin vastaus on että leikattaisiin
En pysty ymmärtämään miksi joku äänestää demareita