Työtön voi tienata hyvät rahat näin joulunaikaan.
Ala touhuamaan vaikka piparkakkutaloja jouluksi myyntiin, niistä saa 50€ kipale.
Alat joulupukiksi, 10 keikkaa ja kasassa on 500€
Alat kutomaan villasukkia ja lapasia yms ja myyt tuotteita torilla ja kirppareilla.
Mahdollisuuksia on todella paljon ansaita rahaa ja pienikin kauppa auttaa sinua heti taloudellisesti.
Älä masennu vaan ole reipas ja tartu kaulimeen ja virkkuupuikkoihin!
Jouluna voi tehdä paljon rahaa ihmisillä kun he jouluna sekoavat täysin joulun lumoihin.
Kommentit (100)
Onko se muka edes laillista myydä piparkakkutaloja jotka on syötäväksi tarkoitettuja? Mun naamalla kukaan ei kyllä ostaisi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön, mutta silti haaveilen oman torikojun pitämisestä, olisi mukavaa myydä ihmisille itsetehtyjä tuotteita laidasta laitaan. Jospa ensi vuonna saisin aikaiseksi. Moni työtönkin kyllä tienaisi jotain ekstraa tähän aikaan vuodesta, kuten myös marjasesongin aikaan, jos vaan haluaisi.
Laskepa huviksesi paljonko tuolla pitäisi tienata, että pääsee voitolle.
Ja kuka niitä ostaisi? Toripv alkaa klo 6 ja rakennat myyntipisteen. Hommata maksupäätteen ja maksat paikkamaksun yms.
Vierailija kirjoitti:
Jätän nuo puuhastelut ja myyjäisillä seisoskelut suosiolla muille. Ei ole tarvis rahaa. Tallinnassa käydään kahtenakin viikonloppuna nauttimassa piparista ja glögistä.
Lisään vielä että pari pukki+ tonttukeikkaa heitetään tutuille alkuillasta aattona eikä maksa mitään. Ei viitti koko iltaa moiseen tuhlata. Jääköön sekin muille. Saa kyllä pukkikeikoista hyvät rahat, suosittelen joka vaan pystyy hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ap todellakin että materiaalit ja myyntipöydät ovat ilmaisia? Saati ettei kilpailua ole? Joka paikkaan täynnä näitä myyjäisiä mikä täynnä pöytiä mitkä täynnä näitä sinun ehdottamiasi tuotteita. Ei ne myy. Ei alkuunkaan. Ja ei noilla hinnoin mitä väitit. 50e piparkakkutalosta? Oletko hullu hyvä jos saat vitosella myydyksi. Lisäksi monella joka noilla myyjäisissä liikku on rahat tiukassa. Ei osteta vaikka mielitekisi. Ainoa koju mikä tienaa on kahvi ja glögikoju ja sen hoitaa yleensä myyjäisten järjesvä taho. Pöytää vuokraamalla voisi tienata mutta nekin hoitaa järjestävä taho.
Joku tyhmis taas teki typerän aloituksen.
Voisi perustaa kansainvälisen yrityksen joka vuokraa joulupukkeja. Eli koko maailman laajuinen jossa hakija ja joulupukki kohtaavat. Voisi esittää palkka toiveen ja itse ottaisin provikan sovitusta mätsistä. Eli 2 miljoonaa joulupukkia ja perhettä kun kohtaisi ja provikkani olisi vaikka 4 euroa niin tienaisin palvelulla monia miljoonia euroja.
Minä olen nainen ja olen aikomuksissa mennä pukiksi, lainaan mieheni parranajokonetta, liimaan valkoisen parran naamaan kiinni ja hou hou housuihin laitan ison pallon, jotta luulevat että olen mies, tällä tavalla aion ottaa selville, mitä se P U K K I N A olo oikein on.
Myyn porkkanoita netissä. Tiliä tulee pimeenä 300 - 500 päivässä.
Joku muinoin ehdotti että työttömien kannattaisi perustaa kioski. Vähän kun perustaisi VHS-vuokraamon.
Ei voi työtön tehdä mitään näistä. Menee tuet. Uskokaa jo. Pimeästi vain mutta joku voi käräyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskaltaa tehdä tuollaista enää. Siinä voi helposti joutua "yrittäjäksi" ja sitten onkin selittämistä selvityspyyntöön. Joskus tuntuu, että systeemi passivoi jo itsessään, ikävä kyllä.
Systeemi on tosiaan passivoiva. Eräs hauskuus on esim. yhden työpaikan hakupakko kuussa. Sitä sitten haetaan tasan yhteen paikkaan kuussa, turha tuhlata niitä vähiä potentiaalisia mahdollisuuksia, ainakin vanhoja tuttuja työpaikkoja. Haetaan sitten se sama kierros täyteen pikkuhiljaa. Siitä muodostuu rutiini varmaan.
Joulupukkitouhu on ainoa jossa voi tienata, kaupungeissa on pulaa pukeista. Tein noita aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön, mutta silti haaveilen oman torikojun pitämisestä, olisi mukavaa myydä ihmisille itsetehtyjä tuotteita laidasta laitaan. Jospa ensi vuonna saisin aikaiseksi. Moni työtönkin kyllä tienaisi jotain ekstraa tähän aikaan vuodesta, kuten myös marjasesongin aikaan, jos vaan haluaisi.
Laskepa huviksesi paljonko tuolla pitäisi tienata, että pääsee voitolle.
No ympäri vuoden tuolla näkyy torimyyjiä, tuskin samat kovin pitkään olisi jos ei käteen mitään jäisi? Mutta minusta olisi mukavaa olla erilaisissa myyjäisissä jne mukana, ehkä ensi vuonna toivon mukaan saan aikaiseksi. Aika moni työtönkin tienaisi paljon esim. marjoja keräämällä jos kiinnostaisi ja asuu ok matkan päässä. Mutta kaikilla ei ole vain yritteliäisyyttä ja eivät osaa itse tarttua toimeen, jonkun täytyy osoittaa heille työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispuolisille joulupukeille on aika vähän kysyntää. Woketus ei sentään vielä ole edennyt niin pitkälle, että koteihin haluttaisiin pukki jolla ei ole pippeliä.
Paksu takki ja parta, matalalla äänellä puhuminen ja tekoripset kotiin. Menee lapsille ihan täydestä :)
Ei käy.
Joulupukin ja Jumalan rooliin sopii ainoastaan mies.
Muuhun miehiä ei sitten tarvitsekaan 😁
Vierailija kirjoitti:
VirkkuuPUIKOT?
Käsitöitä lapsesta asti tehneenä en tiedä, mikä on virkkuupuikko.
Jotenkin tästä tienausvinkkejä antavasta henkilöstä tulee epäluotettava tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän nuo puuhastelut ja myyjäisillä seisoskelut suosiolla muille. Ei ole tarvis rahaa. Tallinnassa käydään kahtenakin viikonloppuna nauttimassa piparista ja glögistä.
Lisään vielä että pari pukki+ tonttukeikkaa heitetään tutuille alkuillasta aattona eikä maksa mitään. Ei viitti koko iltaa moiseen tuhlata. Jääköön sekin muille. Saa kyllä pukkikeikoista hyvät rahat, suosittelen joka vaan pystyy hommaan.
Etkä sä myöskään ole varmaan työtön, jääköön työttömyyskin muille 😁😅
Jouluna voi tehdä paljon rahaa ihmisillä kun he jouluna sekoavat täysin joulun lumoihin. xDD
Vierailija kirjoitti:
Jouluna voi tehdä paljon rahaa ihmisillä kun he jouluna sekoavat täysin joulun lumoihin. xDD
Joulu on vaan joulu.
Elämä on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Naispuolisille joulupukeille on aika vähän kysyntää. Woketus ei sentään vielä ole edennyt niin pitkälle, että koteihin haluttaisiin pukki jolla ei ole pippeliä.
Meillä oli joskus 90-luvun alussa nainen joulupukkina. Mä olin silloin lähes teini joten mua asia vain nauratti, mutta pienempiin sisaruksiin meni täydestä. Syynä naisjoulupukkiin oli se, että sen naisen mies oli vetänyt kännit eikä ollut työkunnossa.
Eräissä myyjäisissä oli myynnissä mini-piparkakkutaloja 10 ja 15 eurolla, ne näyttivät menevän todella hyvin kaupaksi. 10 e talot olivat hyvin yksinkertaisia ja koristelemattomia, 15 euron taloissa oli koristeet laitettu. Koko oli ehkä 8x8 cm, eli tosi pienet talot olivat kyseessä.
Jos siis myyntiin meinaa noita tehdä, niin ehkä mieluummin minitaloja kuin isoja. Pysyvät helpommin ehjänä, ja kynnys ostamiseen paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VirkkuuPUIKOT?
Eri puolilla Suomea käsityövälineitä kutsutaan tosi erillä nimillä.
Puolison äiti sanoi aina, että tikutin, kun kudoin.
Ei kyllä taideta missään sanoa virkkuupuikot. Eikä sukkia yleensä virkata. Joitakin tossuja kyllä virkataan. Tikkuaminen taas tarkoittaa puikoilla kutomista/neulomista.
Ei kasva parta ja on vaan mustia vaatteita. Kukaan ei ole koskaan yrittänyt ostaa minulta piparkakkutaloa enkä osaa leipoa. Kerran olen sukat kutonut kun koulussa pakotettiin. Ei olisi mennyt kaupaksi.