Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ehkäisykapselista?

Vierailija
26.11.2024 |

Mulla on aivan järkyttävän runsaat kuukautiset, mutta olleet aina ilahduttavan säännölliset. Kuukautisvuotoon olen kaksi vuotta syönyt reilut buranasatsit (lääkärin määrämänä), joiden avulla ne muuttuvat suht inhimillisiksi.

Haluaisin nyt pillerittömän ehkäisyn, mutta kierukka ei käy, kondomi kyllästyttää. Olen kuullut ehkäisykapselista paljon hyvää, mutta luin että se saattaa aiheuttaa kuitenkin epäsäännöllisiä menkkoja tai jatkuvaa tiputtelua. Onko kokemuksia ehkäisykapselista siis jollain ja varsinkin jos on runsaat menkat, niin auttoiko niihin?

Minä ennemmin kärsin nuo monsuunimenkat säännöllisesti viisi päivää kuussa kuin otan jatkuvaa vuotoa miten sattuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/9 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen tai niukka vuoto ollut aina mutta kapseliin olin tyytyväinen. Ensimmäisen kapselin aikana menkat pysyivät poissa oikeastaan koko ajan. Lopussa taisi tulla kerran puolessa vuodessa. Toisen kapselin kohdalla tuli säännöllinen kierto mutta todella niukka ja kesti pari päivää. Niukalla tarkoitan, että pienin lunette-kuppi ei tullut päivän aikana kuin puolilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hlvtn lunette. Työnnät pildeen roinaa vai. Salakuljettaja Laitinen.

Vierailija
4/9 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen kapselia "normaali" vuoto. Ensimmäisen kapselin aikana ei vuotoja ollenkaan. Heti perään vaihdettiin toinen, jonka aikana alkoi tiputteluvuodot. Otin yhdistelmäpillerit tämän jälkeen.

Nyt sterilisaatioon menossa..

Vierailija
5/9 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kapselia putkeen, kymmenisen vuotta. Se riippuu ihan kehosta ja tuurista, miten se sopii tai ei sovi. 

Minulle se sopi jotenkuten, ja kun en estrogeeniä saa käyttää niin en valittanut pieniä epämääräisiä oireita. Mutta 10 vuoden jälkeen sitä alkoi ärsyttämään ja miettimään muita vaihtoehtoja, kun lapsia en halua, joten kävin sitten lopulta sterkassa.

Vuotoon ei vaikuttanut enää ensimmäisen kapselin jälkeen juurikaan. Ekat vuodet vuodin n. 2 viikon välein, välillä pidempiä taukoja, välillä taukoa vaan viikko. Olipas kivaa.

Vierailija
6/9 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kapseli menossa putkeen. Mulla on aina ollut joku hormonaalinen ehkäisy käytössä juurikin runsaiden kuukautisten takia. Kapseli ollu tähän mennessä paras, koska se vie vuodot kokonaan pois noin 3 vuodeksi ja sitten alkaa vähän tiputella. Siitä tietää että pitää vaihtaa. Vähän aikaa meni tottuessa ja ekan kapselin jälkeen käsivarsi oli pitkään arka, mutta muuten ei ole ollut mitään haittoja. 

Ennen ekaa kappelia söin minipillereitä hetken jolla testattiin laitetaanko kapseli. Jos minipillerit sopii niin yleensä kapselikin. Mutta ei tietenkään aina. 

Vierailija
7/9 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kuukkarit oli runsaat ja tolla ne muuttu epäsäännöllisiksi tiputteluiksi ja pysyi sittenkin runsaina. Plus mielialat heitteli, ja niihin sai pöpsykkäpillerit.

Vierailija
8/9 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kapseli menossa putkeen. Mulla on aina ollut joku hormonaalinen ehkäisy käytössä juurikin runsaiden kuukautisten takia. Kapseli ollu tähän mennessä paras, koska se vie vuodot kokonaan pois noin 3 vuodeksi ja sitten alkaa vähän tiputella. Siitä tietää että pitää vaihtaa. Vähän aikaa meni tottuessa ja ekan kapselin jälkeen käsivarsi oli pitkään arka, mutta muuten ei ole ollut mitään haittoja. 

Ennen ekaa kappelia söin minipillereitä hetken jolla testattiin laitetaanko kapseli. Jos minipillerit sopii niin yleensä kapselikin. Mutta ei tietenkään aina. 

Väheneekö siinä kapselissa sitten teho, jos ensin vie menkat pois kunnes alkaa tiputella? 

Yleisesti muille, niin onko kapseli käyttö vaikuttanut mielialaan?

Vierailija
9/9 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väheneekö siinä kapselissa sitten teho, jos ensin vie menkat pois kunnes alkaa tiputella? 

Yleisesti muille, niin onko kapseli käyttö vaikuttanut mielialaan?

Lääkäri sanoi, että ilman vuotoa teho kestäisi 4 v ja vuodon kanssa 3 v. Ja koska ekat 3 v meni ilman vuotoa niin se teho sitten pikkuhiljaa hiipuu. Mutta ei merkittävästi,  koska menin vaihtamaan kapselin vasta 4 kk päästä tiputtelun aloituksesta eikä olisi kuulemma vielä kiire ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi