Ravintolaruuan jako ystävättären kanssa ja hygienia kysymys
Ystäväni sai lahjakortin ja mennään huomenna ravintolaan jossa meitä odottaa kahdelle jaettava ruoka-annos ja ehkä keittoa. Eli on se varsinainen ruoka sekä lisuke perunat. Miehen kanssa joskus olen jaannut romanttisesti leivoksen mutta olen nyt vähän pulassa: miten tässä toimitaan? Enkä näinä tautisina aikoina haluaisi bakteereita ystävättäreltäni (anteeksi!).
Olen siis itse nainen ja ihan heteroita normaaleita kaveruksia ollaan. Ei oikein houkuta syödä samalta lautaselta, joku keittokin, yh... (anteeksi taas). Ja jos on vaikka kastike, niin sitä kauhoa suuhun vuoroin... :o
Miten tästä selviää välit säilyttämällä. En kieltäydy enkä peru tekosyyhyn vedoten, kyseessä on tärkeä ystävätär.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ne kahdelle tarjotut mitä oon syönyt tulevat omissa kipoissaan missä on omat lusikat tms millä nostelet ne ruuat omalle lautaselles ja syöt omilla välineillä.
Jos on joku aasialainen ravintola, niin näin ei ole. Siinä keskellä pöytää on useampi lämminruokalaji sekä riisit erikseen. Siinä kyllä jokainen ottaa kauhomalla niistä esim. lihakastikkeista. En tiedä miten tuossa toteutuu oikeudenmukaisuus ettei joku syö enempää kuin toinen. Vrt joku ottaa viinikarahvista puolet ja muut saavat vain tipat.
Itse en lähde noihin mukaan. Tilaan ja syön sen mitä syön enkä halua jäädä kiitollisuudenvelkaa joten ap:n tilanteessa peruisin ruokailun. Tai ellei suostu että hän tuo mulle kotiin puolet ruuasta jolloin voimme jakaa sen tasapuolisesti ja hygienisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ikinä käynyt missään paremmassa ravintolassa missä jaetaan maistelumenu? Luuletko oikeasti että jengi lusikoi siellä keittoa vuorotellen :D
Ihme että kukaan tuollaista pässiä yleensä mihinkään kutsuu. Seuralainen takuuvarmasti saa hävetä ja kärsiä.
Repesin :D
Puoliso ihmettelee mitä hytkyn. En kerro. En takuulla :D
suomalaiset ravintolassa... pyydät toisen lautasen ja aterimet, jos ei muka annettaisi muuten. kuten lapsillekin jaettaessa. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ikinä käynyt missään paremmassa ravintolassa missä jaetaan maistelumenu? Luuletko oikeasti että jengi lusikoi siellä keittoa vuorotellen :D
Ihme että kukaan tuollaista pässiä yleensä mihinkään kutsuu. Seuralainen takuuvarmasti saa hävetä ja kärsiä.
Repesin :D
Puoliso ihmettelee mitä hytkyn. En kerro. En takuulla :D
Ihana ! Sain hyvät naurut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä minäkin ihmettelen!? Syötkö sä ap yleensä kotona tai sit toppatakki päällä Hesellä? Kiessus.
Älä unohda lippistä päässä ruokaillessakin. Jalat pöydällä, röyhtäilyt ja pieremiset jälkeenpäin kuuluvat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kahdelle tarjotut mitä oon syönyt tulevat omissa kipoissaan missä on omat lusikat tms millä nostelet ne ruuat omalle lautaselles ja syöt omilla välineillä.
Jos on joku aasialainen ravintola, niin näin ei ole. Siinä keskellä pöytää on useampi lämminruokalaji sekä riisit erikseen. Siinä kyllä jokainen ottaa kauhomalla niistä esim. lihakastikkeista. En tiedä miten tuossa toteutuu oikeudenmukaisuus ettei joku syö enempää kuin toinen. Vrt joku ottaa viinikarahvista puolet ja muut saavat vain tipat.
Itse en lähde noihin mukaan. Tilaan ja syön sen mitä syön enkä halua jäädä kiitollisuudenvelkaa joten ap:n tilanteessa peruisin ruokailun. Tai ellei suostu että hän tuo mulle kotiin puolet ruuasta jolloin voimme jakaa sen tasapuolisesti ja hygienisesti.
ehkä sinun ei kannata käydä ravintolassa muutenkaan. tilaat varmaan viinitkin senttilitroittain. mene grillille tai abc:lle. tai ruotsinlaivalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ehkä sinun ei kannata
Ot mutta senttilitroittain viinit kyllä tilataan. Vai kilometreittäinkö olet tilannut :)?
Miten muuten oikeassa elämässä oikeasti tuo tasapuolisuus toteutuu noissa ruoka/viiniasioissa? Joku syö ja juo itsensä ähkyyn muiden piikkiin? Onhan tästä ketjujakin kun joku haluaa että lasku jaetaan pääluvun mukaan vaikka itse olisi syönyt kahdellasataa kaverusten tilatessa salaatti vissyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähde noihin mukaan. Tilaan ja syön sen mitä syön enkä halua jäädä kiitollisuudenvelkaa joten ap:n tilanteessa peruisin ruokailun. Tai ellei suostu että hän tuo mulle kotiin puolet ruuasta jolloin voimme jakaa sen tasapuolisesti ja hygienisesti.&n
vain suomessa tuota senttilitroittain tilaamista. naurettavaa tärkeilyä. muualla se on lasi. - ulkomailta
En tiedä muusta mutta ap mitä tarkoittaa jaannut? Surkeaksi on mennyt ihmisten kirjoitustaito, jaannut, voihan prkle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähde noihin mukaan. Tilaan ja syön sen mitä syön enkä halua jäädä kiitollisuudenvelkaa joten ap:n tilanteessa peruisin ruokailun. Tai ellei suostu että hän tuo mulle kotiin puolet ruuasta jolloin voimme jakaa sen tasapuolisesti ja hygienisesti.&n
näitä ahmijoita riittää. paras yrittää ennakoida seuransa moukka-aste etukäteen. ei muuta tehtävissä.
Jokaiselle jokin asia on joskus uusi ja tulee vastaan ensimmäistä kertaa. Täällä palstalla kun kysyy "tyhmiä" niin jengi nauraa sut pöpelikköön.
Kyllä mullakin on toisinaan sen verran pitkä kaapeli, että mietin mitä joku asia tarkoittaa, kunnes se välähtää mieleen. Tai jos ei välähdä, niin sitten otetaan selvää. Me ollaa kaikki taatusti jossain asiassa juntteja eikä käsitetä asioita. Eduskunnassa istuu paljon pässejä jotka eivät tiedä mitä litra maitoa maksaa. Ja sen pitäisi olla itsestään selvä asia tietää.
:-D
"Miehen kanssa joskus olen jaannut" JAKANUT
Kiitos Jeesus, elävässä elämässä ei tarvitse olla tekemisissä näiden tynnyrin reiistä kurkistelevien ja kyselevien kanssa. En tunne edes myötätuntoa.
Paras jos menette pizzeriaan niin voit sorminesi räpiä pizzanpuolikkaan. Eikä kukaan ihmettele.
ei olla ikinä kuultukaan että jokin ruoka jaetaan. ns perusruuat. pitseriassa joskus joku puolittaa max ja syö sen omalta lautaselta. samoin pulla jos puolitetaan kuten iso leivos tai jätti puusti,niin veitsellä ja oma lautanen. huh huh muka keittoo samalta vadilta -kas kun ei samalla lusikalla vuorotellen. ootsää joku feikki. hyi oksnnus. muistakin nuolla ikenissä se lusikka ja ota syväkurkkuun,sit annat kaverille-sun vuokki- ,nuolette vielä lautasen. . normaaalit tekee jos pakko siis pakko-noi annospuolitukset ehkä ja siirtävät omille lautasilleen, tarjoilija auttaa.. hyi v..ttuuu. meni ruokahalut.
Ihan ensiksi miettisin, mitä voisin tehdä toisin jotta ei tarvitse maalata uhkakuvia ja miettiä noin negatiivisesti ihmisestä jota kutsun ystäväkseni. Jos itseensä meneminen ei onnistu, soittaisin tälle henkilölle ja kehoittaisin käyttämään lahjakortin jonkun toisen kanssa. Antaisin ystävälle mahdollisuuden aidosti ilahduttaa jotakuta.
Vierailija kirjoitti:
Et kieltäydy koska on ilmaista.
aina omat lautaset vaikka ns jaettava ruoka-nimikkeellä
Ap, ei muutakuin tarralenkkarit tiukalle ja talsit syömään, hyvin se menee
Vierailija kirjoitti:
samalta lautaselta riisit ja soosit sormin suuhun
Ja alkukeittoa samasta kiposta yhteisellä lusikalla vuoronperään nassuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kahdelle jaettava ruoka-annos...kait sule omat lautaset tulee herrajjestas
Riippuu kyllä paikasta. Esim. ranut + kanat tulevat vain yhteen koriin. Jos 1 annoksen tilaa. Ei niitä kokki kahtia tai kolmia jaa.
Ei niin mutta puhtaalla veitsellä leikkaatte halki ja sitten molemmat nostaa omalle lautaselle oman osan
No tätä minäkin ihmettelen!? Syötkö sä ap yleensä kotona tai sit toppatakki päällä Hesellä? Kiessus.