Anoppi aiheuttaa avioeron
Menin toisen kerran naimisiin reilut neljä vuotta sitten. Olin aiemmin naimisissa lähes 15 v ja siitä liitosta on kolme lasta. Totuin silloisen vaimoni kanssa normaaliin perhe-elämään. Nyt tässä toisessa liitossa vaimoni ja anoppi haluavat näköjään lähinnä elää yhdessä ja meikäläinen odottaa talossaan. Vaimo viettää äitinsä luona useita päiviä ja öitä kuukaudessa. Vaimon ja anopin suhde on jotenkin sairaan symbioottinen. Anoppi ilmeisesti ahdistuu, jos joutuu olemaan yksinään. Vaimo on koko ikänsä asunut käytännössä äitinsä kanssa ja kumpikaan heistä ei ilmeisesti kykene lainkaan ymmärtämään että mun kannalta tämä ei ole perhe-elämää.
Menin naimisiin, jotta olisi normaali avioelämä. Miksi muuten mennä naimisiin ? Olen kysynyt vaimolta tätä, mutta hänestä tämä on normaalia.
Kaduttaa koko suhde. Tunteet alkaa loppumaan ja vaimo ei enää edes viehätä. Ei sen puoleen, jos hän olisi joskus kotona niin anoppi olisi todennäköisesti messissä, joten ei siinä romantiikka kuki. Hän väittää haluavansa olla naimisissa kanssani ja varmaan haluaakin, mutta toisaalta ei mene jakeluun, että ajan jakaminen noin suhteessa 35-65 % äidille ei ole normaalia.
Olen yrittänyt selittää, että on normaalia laittaa lapsi päiväkotiin (anoppi vastustaa ja niin myös muija vaikka aloitti jo työt, anoppi voi siis ängetä tekmään palvelusta lastenhoitajana, josta pitäisi olla ihan sairaan kiitollinen), käydä töissä, hakea lapsi ja viettää normaalia perhe-elämää. Niin teimme kolmen lapsen kanssa edellisessä suhteessa. Olen yrittänyt saada jakeluun, että mummon luona välillä vieraillaan ja mummo vierailee meillä ja hoitaa halutessaan lasta välillä. Mutta anoppi on kuin perheemme keskiössä koko ajan. Kun hän vierailee, hän jää viikoksi. Eikä todellakaan asu kaukana, autolla menee 30 min. Tai sitten vaimo on hänen luonaan joka viikko öitä myöten useita päiviä.
Minä otan eron, jos tilanne ei muutu. Enkä usko että muuttuu. Nytkin vaimo on äitinsä luona, hän on käytännössä ollut siellä joka päivä ja lähes joka yö viimeisen kuukauden aikana. Hyvä että näen naperoa paria tuntia enempää viikossa.
Kommentit (22)
Miten paljon ne entisen suhteesi lapset ovat teillä, ap? Mietin vaan, että lähteekö vaimosi heitä pakoon sinne äidilleen?
🇺🇦🇮🇱
No siis, miten tuo suhde on edes avioliittoon päätynyt, jos tilanne on ollut tuo koko ajan? Vai muuttuiko tilanne jossain vaiheessa?