Parisuhteen merkkipaaluja ei juhlisteta
Tajusin juuri ettei meidän parisuhteessa ole ikinä juhlittu mitään parisuhteeseen liittyvää. Työpaikat, ylennykset, valmistujaiset ollaan jotenkin juhlittu eli käyty ravintolassa tai vähintään kotona kilistelty kuohuvaa iloisin mielin. Sen sijaan parisuhteeseen liittyvää kuten yhteenmuuttoa tai ensimmäistä yhteistä omistusasuntoa ei juhlittu. Eikä todellakaan olla vietetty mitään vuosipäiviä, tosin me ei kihloissa tai naimisissa olla niin ei olekaan mitään virallista päivää.
Se, että ei juhlisteta yhteisiä merkkipaaluja, ei aktiivisesti haittaa. Silloin tällöin pohdin, että onko tämä meidän suhde ihan "normaali!". Nykypäivänä kun instassa sun muussa somessa aina tulee tuttavapiiristä niitä iloisia kuvia, kun juhlitaan ekaa yhteistä kotia tai perheenlisäystä. Talo kun ostettiin, niin miehellä oli kiire kauppapäivänä lähteä jo kaverin synttäreille sen sijaan että oltaisiin edes vaikka asuntokauppakahvit ehditty juoda yhdessä. Yhteenmuutto aikoinaan meni ihan hujauksessa ja piti äkkiä laittaa tavarat paikoilleen, koska tuparit piti järjestää (kaverit taisi meitä painostaa että ne on pidettävä). Minulla ei liiemmin ole sukua ja vuosien myötä kaverit ovat hajaantuneet ja perheellistyneet ympäri Suomea, joten mitään perinteisiä syntymäpäiväkekkereitä tai mitään kummilasten ristiäisiä ei tule juhlittua. Sen takia ehkä vähän harmittaa, että nämä parisuhteen merkittävät askeleet on vain suoritettu eikä ole pysähdytty edes vaikka juomaan pommaccia hienoista laseista. Meillä on harkinnassa ollut kesämökin osto ja jotenkin nyt yhtäkkiä aloin etukäteen nolostelemaan sitä, kun vaikka työkaverit kysyvät miten juhlistettiin sitä kauan haaveiltua mökkiä ja vastaan että ettei juhlittu mitenkään. Kun mennään naimisiin (miehelle tärkeää) eihän meillä tule olemaan mitään juhlia silloinkaan. Sitten minua ihmetyttää, että mies on aina innoissaan lähtemässä kaikkien kaveriensa isoihin ja pieniin "juhliin": on jopa juhlistettu uutta naisystävää koko kaveripiirin voimin ja itsekin muistan tämän vielä vuosien takaa, koska kyseiset kekkerit oli oikeasti mukavat ja rennot eikä mikään vimpan päälle järjestetty spektaakkeli kiusallisine ohjelmanumeroineen. Itse en nimenomaan tykkää isoista juhlista eli minulle riittäisi juhlimiseen jo se, että voisi ainaisen arjen keskeltä silloin tällöin pysähtyä, syödä vaikka kotona vähän pidemmän kaavan mukaan ja yhdessä iloita, että me tehtiin se mistä ollaan haaveiltu.
Kommentit (27)
Me kyl juhlitaan usein! Joka päivä on pusupäivä!
Karmeeta valitusta. Tee itse omat juhlapäiväsi, tumpelo.
Yllätä mies kun seuraavaksi tulee jokin suhteen merkkipaalu eteen? esim. kun mökki ostettu, osta mökille tunnelmavalot / kynttilöitä ja kuoharipullo? Tai erikoiskahvia ja kakku?
Voithan myös alkaa ensikohtaamisen tai seurustelun aloituksen vuosipäivää viettämään hankkimalla miehelle yllätyslahjan?
Jospa se siitä. Ehkä mieskin joskus alkaa yllättää tai muistaa sinua. Tai sitten ota vaan rohkeasti puheeksi että sinulle olisi tärkeää juhlia virstanpylväitä kahdestaan, pienimuotoisesti. :)
Joulusta voisit kai tehdä oman tunnelmallisen perinteen kutsumalla sinkkukavereiga kylään tms??
Vierailija kirjoitti:
Yllätä mies kun seuraavaksi tulee jokin suhteen merkkipaalu eteen? esim. kun mökki ostettu, osta mökille tunnelmavalot / kynttilöitä ja kuoharipullo? Tai erikoiskahvia ja kakku?
Voithan myös alkaa ensikohtaamisen tai seurustelun aloituksen vuosipäivää viettämään hankkimalla miehelle yllätyslahjan?
Jospa se siitä. Ehkä mieskin joskus alkaa yllättää tai muistaa sinua. Tai sitten ota vaan rohkeasti puheeksi että sinulle olisi tärkeää juhlia virstanpylväitä kahdestaan, pienimuotoisesti. :)
Joulusta voisit kai tehdä oman tunnelmallisen perinteen kutsumalla sinkkukavereiga kylään tms??
On kokeiltu! Pitemmän päälle alkaa kyrsimään, kun ei itse vastavuoroisesti saa! Viimeksi itkin, että minustakin olisi ihanaa saada jotain järjestettyä, edes pientä. Niin puoliso sanoi "tässähän mä nyt oon"! Olin ihan. Lopunalkua :( Noin itsestäänselvänä minua pitää.
Tämä palsta on siitä hyvä, että huomaa todellakin olevansa itse hyvin onnellisessa parisuhteessa. Ei ainakaan ala pitämään omaa parisuhdetta ja miestään itsestäänselvyytenä, kun tänne tulee lukemaan muiden paskoista miehistä. Varmasti suurin osa on trolleja kirjoituksia, mutta ap ei vaikuttanut trollilta.
Joten kiitos ap, että olet täyttänyt tämän päivän kiintiön:)