Opettavatko jotkut naiset oikeasti tyttärilleen, että miehen luo voi mennä ihan vaan kuuntelemaan musiikkia?
Tai baarista vielä yksille ilman, että pannaan suostumuksella tai ilman?
Kommentit (74)
Kyllä tuli baari-iässä kauan sitten mentyä vaikka minne jatkoille musiikkia kuuntelemaan, ikinä ei sattunut mitään vaarallista, vaikka varmaan jokunen mies pettyi.
Sen sijaan koin tosi ikävää häirintää alle 18-vuotiaana, harrastuksen piirissä ja perhetuttujen kautta. Nämä siat olivat vanhoja miehiä, baarituttavuudet nuoria ikäisiäni.
Ja tämä tosiaan oli vain yhden naisen kokemus.
Ei mulle kukaan mitään opettanut. Mutta olen ollut kuuntelemassa musiikkia ja baarista mennyt jatkoille enkä ole tullut koskaan pakotetuksi mihinkään. On olemassa miehiä jotka osaavat käyttäytyä niinkuin aikuiset ihmiset.
Ehkä olisi kaikkien kannalta selkeintä palata siihen aikaan, kun naisilla piti aina olla mukana "esiliina", eli joku vahtimassa kun mies ja nainen ovat samassa tilassa kahdestaan? Näyttää olevan liian hankalaa ilman. Naiset pelkäävät salakuvaamista ja väkivaltaa, miehet sitä että nainen on suostuvainen, mutta syyttää jälkikäteen raiskaajaksi.
Esiliinapalvelu Oy, olisiko siinä hyvä bisnesidea.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi kaikkien kannalta selkeintä palata siihen aikaan, kun naisilla piti aina olla mukana "esiliina", eli joku vahtimassa kun mies ja nainen ovat samassa tilassa kahdestaan? Näyttää olevan liian hankalaa ilman. Naiset pelkäävät salakuvaamista ja väkivaltaa, miehet sitä että nainen on suostuvainen, mutta syyttää jälkikäteen raiskaajaksi.
Me ysärinuoret tapasimme sanoa, että kaverista pitää pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle kukaan mitään opettanut. Mutta olen ollut kuuntelemassa musiikkia ja baarista mennyt jatkoille enkä ole tullut koskaan pakotetuksi mihinkään. On olemassa miehiä jotka osaavat käyttäytyä niinkuin aikuiset ihmiset.
On olemassa joo, mutta on liian paljon niitä mätämunia seassa, miksi joutuu sitten varomaan jokaista.
Lähinnä mä mietin noita nuoria likkoja, jotka kuvittelevat, että joku päihteitä tarjoava vanhempi mies tekee sen hyvää hyvyyttään. Eikö mikään lamppu syty, että todennäköisesti siitä joutuu jollain tavalla maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä omaa lastani varustaisi noin heikolla ymmärryksellä maailmasta. Se, että voi käydä tuuria ja mitään pahaa ei tapahdu, ei poista sitä, että hyvin todennäköisesti naiselle käy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nykyään on naisissakin paljon sellaisia, joilla ei ole kavereita. Silloin ei voi mennä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mä mietin noita nuoria likkoja, jotka kuvittelevat, että joku päihteitä tarjoava vanhempi mies tekee sen hyvää hyvyyttään. Eikö mikään lamppu syty, että todennäköisesti siitä joutuu jollain tavalla maksamaan.
Nuorena voi oikeasti olla aika tyhmä ja hyväuskoinen. Sen takia ne vanhemmat miehet keskittyvät nimenomaan nuoriin, koska iäkkäämpien naisten kohdalla ei ole mitään tsäänssejä, ellei sitten naisella ole jokin kehityshäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nykyään on naisissakin paljon sellaisia, joilla ei ole kavereita. Silloin ei voi mennä minnekään.
Eli olisiko ratkaisu se, että tukisimme lasten ja nuorten kaverisuhteita? Vaarallisin yhdistelmähän on nuori nainen ja vanhempi saalistajamies, ja nämä iskevät juuri yksinäisiin tyttöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettamisista en tiedä mitään, mutta sinkkuaikoina monet kerrat mentiin eri naisten kanssa baarista jomman kumman kotiin, eikä siellä mitään kovin säädytöntä tehty. Juteltiin, pussailtiin ja nukuttiin.
Usein naiset kysyivätkin, että "voidaanko me vain nukkua?", mikä on toki sinällään kohteliasta, mutta myös aika huvittava asia laittaa kysymyksen muotoon. Ihan kuin siihen voisi vastata, "Ei käy!". 🥶
Yleensä mies rai*kaa tuossa tilanteessa tai lähtee kotiinsa, jos et sitä tiennyt. Ne on ne vaihtoehdot. Jotkut osaa jopa vain nukkua. Hassua, että ajattelit noin, että pahinta olisi vastata "ei käy".
En nyt oikein ymmärrä ja miksi tunnut hyökkäävältä tätä miestä kohtaan?
Mua on pahoinpidellyt 3 miestä ja 2 hyväksikäyttänyt, mutta ei se meinaa että kaikki miehet niin tekee ja nämäkin olivat tuttuja/ läheisiä.
On rumia miehiä jotka eivät ole taatusti pahoja ihmisiä mutta on taatusti myös komeita miehiä jotka ovat pahoja ihmisiä.
Niin mies kuin nainen voi olla paha ihminen. Molemmat huijaa, manipuloi ja valehtelee muille. He yleensä myös saavuttaa enemmän elämässään kuin sääntöjä noudattavat orjat.
Myös monet naiset huijaavat miehiä seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo on suomen laki. Edes yksityisasunto tai humalatila ei oikeuta seksuaalirikokseen
Opettavatko jotkut miehet pojilleen, että laki ei päde yksityisasunnoissa? Tai ei kosketa naisia?
Nykyään miehet opettaaa että laki ei päde enää missään. Rriipuen naisen mielentilasta syyte häirinnästä voi tulla vaikka keskellä katua ja somelynkkaus välittömästi. Kannattaa pysyä naisista erossa kokonaan.
En ole antanut miesten tehdä tarpeitaan minuun 9 vuoteen. Ilmeisesti jotkut kuitenkin vielä antavat.
Ei minun äitini ole puhunut mitään siitä, mistä syistä miehen luo voi mennä. Eikä isäkään. Eikä itse asiassa kukaan muukaan ole puhunut minulle sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo on suomen laki. Edes yksityisasunto tai humalatila ei oikeuta seksuaalirikokseen
Opettavatko jotkut miehet pojilleen, että laki ei päde yksityisasunnoissa? Tai ei kosketa naisia?
Suomen laki joopa joo. Tuomiot on mitättömiä, jos niitä tulee edes.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010856519.html
Tästä ei saanut tehdä aloitusta.
Yksi ulkomaalainen mies kutsui minut jatkoille kämppäänsä, ja sitten piti saarnan siitä että ei kannata lähteä ulkomaalaisten tai suomalaistenkaan miesten kämpille. Se tuntui vähän ristiriitaiselta ja epäreilulta, kun hän itse oli kutsunut minut sinne.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ulkomaalainen mies kutsui minut jatkoille kämppäänsä, ja sitten piti saarnan siitä että ei kannata lähteä ulkomaalaisten tai suomalaistenkaan miesten kämpille. Se tuntui vähän ristiriitaiselta ja epäreilulta, kun hän itse oli kutsunut minut sinne.
Ja mitä muuta?
Toivottavasti ei, sillä en kyllä halua kotiini naista, joka ei halua minua.
Olen kuullut ihan äiti-ihmisen perikunnalleen opettavan.