Yksinasuvat ilman tukiverkostoa: varaudutteko jotenkin kriisitilanteisiin?
Pitkät sähkökatkot, kaukolämmityskatkot erityisesti kerrostaloissa ym. Miten olette varautuneet?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkyy tekevän kauppansa nyt kaikki varautumiseen liittyvät tarvikkeet.
Eli hyvin tuntuu pelko uppoavan natohulluihin.
No ei vara venettä kaada ja uhka voi olla ihan vaan lumimyrsky ja pitkä sähkökatko. Ei kaikki varaudu ydinsotaan hernekeittopurkeilla kuten helluntalaiset.
Vierailija kirjoitti:
En. En lähde pelko propagandaan mukaan. Kun sota tulee niin sitten vain kuolen.thats it
Tää on hyvä. Joskus sitä kuolee kuitenkin. Parikymmentä vuotta sinne tai tänne.
Vierailija kirjoitti:
En. En lähde pelko propagandaan mukaan. Kun sota tulee niin sitten vain kuolen.thats it
No mä en ole edes sotaan varautunutkaan. Siihen skenaarioon harkitsen varautumista vasta sitten, kun täytän 68. Siihen asti olen valmiuslain mukaan velvollinen menemään sinne, minne viranomaiset käskee, ja tekemään sitä, mitä viranomaiset käskee. Ihan muihin tilanteisiin olen kotivarallani varautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksin asuminen tekee varautumisesta vaikeampaa?
Ei ole ketään keltä pyytää apua tai paikkaa minne mennä, jos turvaverkkoakaan ei ole. On huolehdittava itse kaikesta.
Ap
Naapureilta voi aina pyytää apua.
Ei kaikilla ole naapureita, joilta voi pyytää apua. Hätätilanteessa naapureillakin voi olla tarpeeksi huolehdittavaa omassa perheessä ja lähisukulaisissa, eivätkä halua tai pysty huolehtimaan muista.
No minä puhuinkin vain omasta puolestani. He ovat tuoneet mulle joskus ruokaa heidän päivälliseltään, kun ovat tienneet minun olevan tosi sairas. Tosin mulla on kyllä kotivarakin. He ovat kuitenkin sanoneet, että ottaa vaan yhteyttä, jos tarvitsen apua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaasukeitin ja risukeitin. Olis sittenin pitänyt ostaa sprii-keitin. Perkeleen perkeleen perkle.
Ei ne vielä kokonaan ole kaupoista loppuneet. Risuja metsässä riittää, muiden polttoaineiden saatavuus voi loppua aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvä. Joskus sitä kuolee kuitenkin. Parikymmentä vuotta sinne tai tänne.
Kun on kaikkensa antanut tälle pskamaalle niin mitään muuta hävittävää ei ole kuin oma henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään keltä pyytää apua tai paikkaa minne mennä, jos turvaverkkoakaan ei ole. On huolehdittava itse kaikesta.
Ap
Ei kaikilla ole naapureita, joilta voi pyytää apua. Hätätilanteessa naapureillakin voi olla tarpeeksi huolehdittavaa omassa perheessä ja lähisukulaisissa, eivätkä halua tai pysty huolehtimaan muista.
No minä puhuinkin vain omasta puolestani. He ovat tuoneet mulle joskus ruokaa heidän päivälliseltään, kun ovat tienneet minun olevan tosi sairas. Tosin mulla on kyllä kotivarakin. He ovat kuitenkin sanoneet, että ottaa vaan yhteyttä,
Onpa sulla kivat naapurit. Omat naapurini varmaan vaan nauraisivat jos vaikka sairastuisin enkä pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Pidän sukanvarressa sen verran rahaa, että sillä pääsee täältä pois jos kovin iso kriisi tulee.
Luin juuri varautumisohjeista ettei varautumista kannata perustaa vain siihen että pääsee pois. Mitäs jos on sellainen väkivaltakaaos, ydinlaskeuma tms ettet pääse? Tai sitten on vaan iso ja pitkä sähkökatko (ei tuu bensaa, ei ole katuvaloja jne)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin selviydyitte? Nro 31.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuh, aina voi pyytää. Ootko varma että tosi kriisissä sun naapurit auttaa sua, suhtautuu suhun edes ystävällisesti eikä vaikka ryöstä sua?
Nämä jotka naureskelee varautumiselle ovat todennäköisimmin Pietarin trolleja. Mikään muu taho ei hyödy siitä, jos olemme varautuneet huonosti. Mitä huonompaa varautuminen on, sitä nopeammin puolustustahto, moraali ja koko yhteiskunta romahtaa. Miettikääpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaasukeitin ja risukeitin. Olis sittenin pitänyt ostaa sprii-keitin. Perkeleen perkeleen perkle.
Ei ne vielä kokonaan ole kaupoista loppuneet. Risuja metsässä riittää, muiden polttoaineiden saatavuus voi loppua aika äkkiä.
Totta. Eli kiroilinko aivan turhaan? Huonekaluista voin myös vuolla risuja keittimeen ja keitellä parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minäminäminä minunminusta...niin teillä tosiaan on vain se oma napa, mistä huolehtia. Ei ole monilla muillakaan mitään turvaverkkoa, jotka sinkkuja ei ole. Vaan voipi olla silti monta, joista itsensä lisäksi pitää huolehtia.
Missä sinkkukaverit? Yhdessähän te huolta toisistanne pidätte. Saatte vielä itse valita ystävänne. Ja kaikki vapaudet velvoitteista vapaina (muut ihmiset) tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuh, aina voi pyytää. Ootko varma että tosi kriisissä sun naapurit auttaa sua, suhtautuu suhun edes ystävällisesti eikä vaikka ryöstä sua?
Ollaan nyt tunnettu niin pitkään, että kyllä uskon heidän auttavan, jos apua pyydän. He kun ovat olleet valmiita auttamaan vaikka mitään apua en ole pyytänyt.
Olen varannut käteistä jota olen säästänyt 15 vuotta. Säästöillä saan ruokaa 10 vuodeksi ainakin. Sitten minulla on klapeja varastossa ainakin 4 vuodeksi joten voin tehdä pihagrillissä ruokaa jos ei kotona ole sähköä. Minulla on myös iso pata jossa voi lämmittää vettä peseytymistä varten. Ruoka ja vesi tärkeimmät kuitenkin mitä tarvii kriisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti tuolla, että "on huolehdittava itse kaikesta". Niinhän kaikkien pitää. Ei se ole mikään yksinelävien kohtalo.
Huomaa että sua ei vaivaa turvaverkkojen puute, koska et kertakaikkiaan ymmärrä. Kysymys ei siis ollut sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minäminäminä minunminusta...niin teillä tosiaan on vain se oma napa, mistä huolehtia. Ei ole monilla muillakaan mitään turvaverkkoa, jotka sinkkuja ei ole. Vaan voipi olla silti monta, joista itsensä lisäksi pitää huolehtia.
Missä sinkkukaverit? Yhdessähän te huolta toisistanne pidätte. Saatte vielä itse valita ystävänne. Ja kaikki vapaudet velvoitteista vapaina (muut ihmiset) tehdä niin.
Oi kamala, oletko sä jossain pakkoavioliitossa ja pakotettu synnyttämään lapsia vai mistä moinen katkeruus? Etkö saanut valita omaa puolisoasi ja ystäviäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olen varannut käteistä jota olen säästänyt 15 vuotta. Säästöillä saan ruokaa 10 vuodeksi ainakin. Sitten minulla on klapeja varastossa ainakin 4 vuodeksi joten voin tehdä pihagrillissä ruokaa jos ei kotona ole sähköä. Minulla on myös iso pata jossa voi lämmittää vettä peseytymistä varten. Ruoka ja vesi tärkeimmät kuitenkin mitä tarvii kriisissä.
Mistä sä ostat sitä ruokaa jos kauppa on kiinni tai et pääse sinne?
Eli hyvin tuntuu pelko uppoavan natohulluihin.