Suomessa välitetään enemmän mummojen terveydenhuollosta kuin heidän jotka näiden hoidot maksaa
En yhtään ihmettele että sote tulee uppoamaan ja syvälle. Itsekin pitäisi 20 vuotta jaksaa työelämää ja lokkien hoidon maksamista. Ei kiitos.
Kommentit (654)
Hönö trade kirjoittaja on mielenterveys syistä eläkkeellä oleva hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että nyt vanhuksena on ihmisiä jotka vienyt näitä kusipäitä kouluun ja terveyden hoitajille. Harrastuksiin. Nyt nämä samat käy elättäjiensä kimppuun. Ryöstölle. Ja ne jotka eläkkeitä pienensi aikanaan saavat ihan selittää yahvelle niitä tekoja itse. Kiljuset Zyzko vitsit ja Lipposen porukka. Hävetkää ortodoksikirkon väki ja synagogat , moskeijat miten te käyttäydytään muiden maissa asutte kehtaatte. Maattomat heimot ryöstelee muiden maissa.
Ajattelen sitä , että nämä vanhukset ovat kusettaneet itselleen hyvät eläkkeet meidän piikkiin. Voi sitte itse ajatella sitä. Itse jäitte 59-vuotiaana keskimäärin eläkkeelle lähes ilman tyel-maksuja.
Siis jokainen työeläkettä saava on kusettaja? Oikein sarjakusettaja?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kylläkin lehdistä lukenut ja yleisestä keskustelusta julkisuudessa kuullut, että vanhuksien hoitopaikat lopetetaan, voivat sitten hoitaa toinen toisiaan esim yhteisöllisessä asumisessa, ystävät ja sukulaiset saavat jatkossa hoitaa heitä, joten kannattaa pitää ystävistä ja sukulaisista kiinni, eikä esim riidellä heidän kanssaan.
Aika ikävä tilanne jos ei ole sulaisia eikä ystäviä lähellä, alzheimeria saiastava ihminen asuu yksin, ehkä joskus joku kunnallinen apulainen käy katsomassa, mutta muuten voi huseerata mitä tahansa, lähteä vaikka ulkoilemaan alusvaatteissa talvella tms.
tätäkö siis halutaan?Älkää ainakaan kadehtiko ikäihmisiä.
On kyllä syytä kadehtia. Vuosikymmenien loma muiden piikkiin..omaa aikaa tärkeämpää ihmisellä ei juuri ole ja kun sen vielä joku rahoittaa..
Varastetulla autolla ajaa väärillä rekkareilla myy huumeita kotipaikka Virossa tai muualla Albaniassa kuka niistä mitään veroja maksaa tai eläkkeitä . Elävät VARASTAMALLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on käsittämätön geriatrinenhoivakoti. Kaikki paukut ladattu suuriin ikäluokkiin ja hieman heitä nuorempiin. Muille sitten vähän tähteitä. Ei tällaisella geriatrialla ole tulevaisuutta.
Siis mitkä ihmeen paukut, älä viitsi naurattaa. No voihan sitä omaa napaansa vaan tuijotella niin kuin tämä geriatripaukuttelija.
Geriatripaukettelijalle tiedoksi, hoivaa ei saa suuret ikäluokat eivätkä muutkaan, taidat olla jo tippunut kehityksen junasta.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000. Eihän tta hönö trade hullua voisi edes töihin laittaa.
Siksi se kirjoittaa toisten terveystietoja, kun on päässä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eläkeläisillä verotus nousee ensi vuonna, jos eläke 22000 vuodessa tai enemmän.
Mitä ihmettä sinä kitiset?
Teillä on noussut eläkkeet parin vuoden aikana 10%. Tällä vuosituhannella ei sellaisia palkankorotuksia ole näkynyt. Teidän elättäjänne siis ei ole saanut.
Eläkkeet nousee taas vuoden alusta 1.3%. Mainitsemasi veronkorotus on keskimäärin 0.6%, ja maksimissaankin jää nousun alle. Oletko kenties tyhmä, vai levitätkö valheellista propagandaasi tieten tahtoen? Teiltä ei edes leikattu omistusasuntojenne asumistukia.
Älä nyt vaahtoa!
Maksan enemmän veroja kuin jotkut työssä käyvät, jokin peruste siihenkin on ollut, ekä ole koskaan saanut minkään valtakunnan asumistukia.
Niin, onhan eläkeläisillä korkeampi veroprosentti. Selvästi. Tietysti siitä unohtuu sujuvasti se, että me työssäkäyvät maksamme veroprosentin päälle 8-9% eläkemaksuja eli vertailussa eläkkeestä jää about sama käteen kuin vastaavasta palkasta. Kimmo Kiljunen, tuo surkea eläkeläispopulisti, tietysti sanoo, että eläkemaksuja ei saa huomioida, koska "keräätte omaa eläkettä". HALOO! Maksamme siitä nykyisiä eläkkeitä. Se nyt vielä puuttuu, että näitä nykyeläkeläisten hyväksi maksettuja ei saisi edes huomioida, kun vertaillaan nettotuloja.
Enemmän ihmettelen, miksi esimerkiksi sairaspäivärahasta maksetaan enemmän veroa kuin eläkkeestä. Tai työttömyyskorvauksesta.
Muuten pienimmistä eläkkeistä saa enemmän käteen kuin palkasta. Ihan sen takia, että vaikka veroprosentti olisi nolla, niin silti ne eläkemaksut otetaan siitä. Pienestä eläkkeestä ei oteta mitään.
Kaikista palkoista Suomen valtion kansalaiset on maksanut työeläke vakuutus maksut 15 vuotiaasta asti kun on työpalkkaa saanut. Työnteosta. Kaikki jotka on laillista palkkaa saaneet työssä. Se on meillä ollut aina niin tämä . Oppikaa siitä menkää omiin maihinne maksamaan verot siellä ja eläke vakuutukset kuten kuuluu. Älkää täällä varastelko kateellisena.
Vierailija kirjoitti:
Työtönhän se on! Just kirjoitti hakevansa eläkkeelle masennuksen vuoksi?
Suosittelen palstakirjoituksiensa printtaamista eläkehakemuksen liitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kylläkin lehdistä lukenut ja yleisestä keskustelusta julkisuudessa kuullut, että vanhuksien hoitopaikat lopetetaan, voivat sitten hoitaa toinen toisiaan esim yhteisöllisessä asumisessa, ystävät ja sukulaiset saavat jatkossa hoitaa heitä, joten kannattaa pitää ystävistä ja sukulaisista kiinni, eikä esim riidellä heidän kanssaan.
Aika ikävä tilanne jos ei ole sulaisia eikä ystäviä lähellä, alzheimeria saiastava ihminen asuu yksin, ehkä joskus joku kunnallinen apulainen käy katsomassa, mutta muuten voi huseerata mitä tahansa, lähteä vaikka ulkoilemaan alusvaatteissa talvella tms.
tätäkö siis halutaan?Älkää ainakaan kadehtiko ikäihmisiä.
On kyllä syytä kadehtia. Vuosikymmenien loma muiden piikkiin..omaa aikaa tärkeämpää ihmisellä ei juuri ole ja kun sen vielä joku rahoittaa..
Sen kun kadehdit ihan vapaasti, sehän se tekee sut tyytyväiseksi, juu mikä ilo ja onni kadehtiminen onkaan.
ENEMMISTÖ ELÄKKEELLÄ OLEVISTA ON MAKSANUT TEL TYÖ ELÄKE VAKUUTUSMAKSUT JA VEROT NOIN 60 VUOTTA TYÖSSÄ OLLESSA. Toivomme että kuolet ennen eläkeikää. Jää sekin raha rehellisille tavallisille työssä käyneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että nyt vanhuksena on ihmisiä jotka vienyt näitä kusipäitä kouluun ja terveyden hoitajille. Harrastuksiin. Nyt nämä samat käy elättäjiensä kimppuun. Ryöstölle. Ja ne jotka eläkkeitä pienensi aikanaan saavat ihan selittää yahvelle niitä tekoja itse. Kiljuset Zyzko vitsit ja Lipposen porukka. Hävetkää ortodoksikirkon väki ja synagogat , moskeijat miten te käyttäydytään muiden maissa asutte kehtaatte. Maattomat heimot ryöstelee muiden maissa.
Ajattelen sitä , että nämä vanhukset ovat kusettaneet itselleen hyvät eläkkeet meidän piikkiin. Voi sitte itse ajatella sitä. Itse jäitte 59-vuotiaana keskimäärin eläkkeelle lähes ilman tyel-maksuja.
Siis jokainen työeläkettä saava on kusettaja? Oikein sarjakusettaja?
Kollektiivina kyllä. No nyt alkaa jäädä eläkkeelle sellaisia , jotka sitä tyel-maksua on jo maksaneetkin. Lisäksi riippuu siitä miten tähän epäreiluun eläkeasiaan suhtautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000. Eihän tta hönö trade hullua voisi edes töihin laittaa.
Siksi se kirjoittaa toisten terveystietoja, kun on päässä vikaa.
Eiks se just tehny pätkän hommia. Kait ne siälki tajusii sen päänsisällön, eik duuni taaskaa jatkunu.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Työssäkäyvällä on työnantajan maksama työterveydenhuolto, jossa pääsee aina tarvittaessa yksiyiselle terveysasemalla joko työterveyslääkärin tai yleislääkärin vastaanotolle tunnin - parin varoitusajalla.
Eläkkeellä olevalla mummolla tai vaarilla ei käytännössä ole terveydenhoitoa. Terveysaseman ajanvarauksen takaisinsoitto soittaa kun jaksaa ja torppaa kaikki yritykset päästä lääkärille tai ylipäätään teveysasemalle eikä päivystykseenkään oteta vaan käsketään menemään omalle terveysasemalle.
Kenellä on, kenellä ei. Aika iso osa ihmisiä saa vain minimin työterveydestä eli ei ole mitään piikkiä yksityisellä auki. Tyyppisesti juuri esimerkiksi pienipalkkaiset ei saa mitään muuta kuin suoraan työn liittyvät minimipalvelut ja lakisääteisen työterveystarkastuksen.
Olin aiemmin pörssiyhtiössä töissä ja siellä oli tosiaan aikalailla piikki auki Terveystalolle. Kun siirryin kaupungille töihin, loppui tämä riemu kokonaan. Nyt en saa mitään. Työterveystarkastus ainoa. Jopa saikkutodistukset joutuu hakemaan terkkarista. Tyttäreni työskentelee palvelualalla ja työterveys koskee vain sairaslomien saamista. Ei mitään muuta. Muuten menee sitten terkkariin jonottamaan nieluviljelylähetettä, jos on angiina epäily.
Itse nostelette monesta maasta työkkäriä ja tukia minkä ehditte. Elatusmaksut maksamatta.
Eläkemaksujen maksaja. Katsopa veroehdotustasi, maksamasi tyel-summa on sinulle verotuksessa vähentävä asia. Ymmärrättekö te verotuksestanne mitään.
Suuret ikäluokat n 10 vuotta maksoivat korotetettua tyelliä.
Jokainen maksaa aina mitä päättäjät kulloinkin päättävät.
Nyt joku kirjoittaa, että kaikki työeläkettä saavat ovat sarjakusettajia. Onkohan hän miehenä vastuussa kaikista miesten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä?
Vierailija kirjoitti:
ENEMMISTÖ ELÄKKEELLÄ OLEVISTA ON MAKSANUT TEL TYÖ ELÄKE VAKUUTUSMAKSUT JA VEROT NOIN 60 VUOTTA TYÖSSÄ OLLESSA. Toivomme että kuolet ennen eläkeikää. Jää sekin raha rehellisille tavallisille työssä käyneille.
Ai, nyt te olette olleet oikein 60 vuotta työelämässä, seuraavaksi jo 100 vuotta? 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Haloo. Kerropa se ihminen, joka on 60 vuotta ollut maksamassa eläkemaksuja? Niitä ei edes otettu aiemmin yli 68-vuotiaalta, joten maksaminen alkoi varmaan sitten 8-vuotiaana...?
Mitä tulee eläkekertymään, niin minä, 1977, syntynyt en saanut mitään kertymää maksuistani ennen kuin 23-vuotiaana. Laki muuttui 2005 eli vasta 1983 syntyneet ehti vuoden saada sitä ennen kuin tuli 23 täyteen eli alkoi kertyä 22-vuotiaana. Siitä sitten asteittain niin, että 1988 syntyneet on eka ikäluokka, kun eläkettä kertyi heti täysi-ikäisestä. Vanhat tykkää tästä huutaa, mutta oikeasti nyt 41-vuotiaat on eka ikäluokka, joka sai edes vuoden hyödyn tuosta. Nyt 36-vuotiaat on saaneet hyödyn vasta täysimittaisena.