Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistuneisuushäiriö hajottaa minut :(

Vierailija
24.11.2024 |

Tämäkin on vain yksi sairaus muiden joukossa mitä minulla on mutta tämä vain pahentuu kokoajan. Kaikenlainen normaalista arjestani poikkeava oli sitten pieni tai iso asia niin saa minut romahduksen partaalle. Välillä voi olla rauhallisempaa mutta pääosin olo on punaisella jos kuvaa tilannetta mittarilla jossa on vihreä, keltainen ja punainen alue ja viisari on lähes aina punaisella mitä joskus voi olla keltaisen ja punaisen rajalla tai hieman keltaisen puolella. En muista koska olisi ollut sellainen olo että viisari olisi ollut vihreällä eli hyvä ja rauhallinen olo.

Kaikenlaiset oireet tulee tästä ja pahimpia on kun jokin kipu tai muu niin tulee sairauden pelko ja siitä kuoleman pelko jne. Lainasin kirjastosta sarjakuvia jotta lukemalla niitä saisi ajatukset muualle mutta eipä ole auttanut kun nekin tuntuu vaan nostavan jännitystä vaikka lukenut ne lapsena miljoona kertaa jolloin tietää aikalailla mitä niissä tapahtuu.

Ja kun tuo muu ulkopuolinen maailma vielä vyöryy päälle eikä sitä saa suljettua pois ellei muuta täysin tynnyriin asumaan missä omat ongelmansa ja siinäkin sekoaisi kanssa yhtälailla.

Joka päivä käy mielessä että lähtisi pois kokonaan niin loppuisi kaikki ahdistus ja kivut.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitkä asiat pahentavat ja mistä on ollut edes jotain "helpotusta". Kylmä ei paranna. Miten lämpö ja lepo. Jos on koko aja menossa kylmässä sinne tänne, tuskin hyvä talvella, vaikka liikkuminen voi osalla laittaa veren kiertämään tai auttaa jossain määrin. Entä niistä huolista irrottaminen joista voi. Mikä ei toimi kipuun ja mikä voisi toimia jollain tavalla, onko kokeiluja. Mikä on kivun lähde, että sitä voisi helpottaa vai voiko. Muillakin on talvella pahentuvia tiloja. 

Vierailija
22/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä sulla on ap käytössä? Ahdistukseen on monia lääkkeitä olemassa. Toki kaikille ei kaikki sovi ja kaikkien ahdistusta ei saa kokonaan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 6 kirjoitti väärin. Pitäisi lukea: Tällä hetkellä pärjään ilman vakituista lääkitystä, käytössä vain tarvittaessa ahdistuslääke.

Mikä tällainen lääke on?

Vierailija
24/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama, ja ahdistus loppui jostain syystä niin 3v jälkeen. En edelleenkään tiedä miksi. Kävin terapiassa josta oli hyötyä tasan se 45 minuuttia kun puhuin hänen kanssaan. Kerran ahdistuskohtaus kesti yli 24h, olin niin poikki että ajattelin että helpompi kuolla. En tiedä miksi alkoi ja miksi loppui. Sain lääkkeet ja oksensin niin rajusti että en uskaltanut enää ottaa. Mulla oli sama, sairaudet ja kuoleman pelko. Jos olet niitä ihmisiä jotka uskoo Jumalaan tms niin suosittelen sitä. Itse en usko ja silloin toivoin että voi kun uskoisin niin saisin rauhan

Vierailija
25/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ahdistus olikin autismia. 

Olen kyllä autimismin kirjolla eli on asperger ja add. En muistanut niitä tuossa mainita ja eipä ne sairauksia ole tai miten kukakin haluaa ajatella. Mutta ahdistuneisuushäiriö ja masennus plus muut tulleet varmaan aikanaan kun ei vielä ollut tietoa että olen kirjolla mutta nuo asperger ja add diagnoosit niin ne nyt tiennyt jokusen vuoden ja niihin sopeutunut mutta nuo muut sitten vaan pahentuneet.

Tietysti kun on nuo asperger ja add niin vaikuttaa paljon miten pystyy pärjäämään yhteiskunnassa ja työelämässä jossa en ole. Mutta tiedän suht aikalailla miten toimia itseni kanssa niiden kanssa. Saakohan tuosta selvää mitä tarkoitin? ap

Vierailija
26/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähde mihinkään nyt! 

Älä anna ahdistukselle valtaa. Kokeile rentotusmenetelmiä, asioita ja tekemistä mitkä saavat ajatuksesi olotilastasi pois. Jos tarkkailet omia tuntemuksia sitä suuremmaksi se ahdistus kasvaa, siksi jotain muuta ajateltavaa. 

Onko sulla ystäviä, läheisiä? Kesksutelua ja tekemistä heidän kanssaan. 

Pitää myös selvittää mistä ahdistuksesi on peräisin ja hoitaa sitä syytä, niin ahdistuksesikin lieventyy. 

Musiikki ja luovat keinot ovat monelle hyvä apu.

Vierailija
27/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeile aswagandaa!

Ihmettelin mikä tämä on joku pila jne. mutta olikin oikea tuote. En ole koskaan edes kuullut tuosta vaan ihan uusi juttu minulle. Hetki meni lukiessa jotain tietoja siitä. En tiedä sopiiko se yhtään niiden lääkkeiden kanssa mitä minulla nyt on käytössä. Jos tämä on toimiva niin miksei tätä ole ehdotettu minulle näiden muiden lääkkeiden sijasta edes kokeiluun jos se toimii? ap

Oon eri. Onko sun lääkkeissä haittavaikutuksia, se lista. Entä lisääkö joku niistä ahdistusta jos piti poistaa. Missä vaiheessa sun lääkkeiden pitäisi toimia? Onko lääkevoide kipukohtaan vai syvällä. Joillakin burana lisää kipuja jossain vaiheessa, vaikka pitäisi poistaa, joka on myös kummallista. Saatko ravintoaineita ja mineraaleja tarpeeksi. Vatsan bakteeritasapaino vaikuttaa myös imeytymiseen. Muillakin on talvella tai joskus ongelmia. Entä hormonitasapaino. Keskustelupalstan negat eivät ainakaan sovi monelle, siitä ahdistuu. Positiivinen materiaali parempi. 

Vierailija
28/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama, ja ahdistus loppui jostain syystä niin 3v jälkeen. En edelleenkään tiedä miksi. Kävin terapiassa josta oli hyötyä tasan se 45 minuuttia kun puhuin hänen kanssaan. Kerran ahdistuskohtaus kesti yli 24h, olin niin poikki että ajattelin että helpompi kuolla. En tiedä miksi alkoi ja miksi loppui. Sain lääkkeet ja oksensin niin rajusti että en uskaltanut enää ottaa. Mulla oli sama, sairaudet ja kuoleman pelko. Jos olet niitä ihmisiä jotka uskoo Jumalaan tms niin suosittelen sitä. Itse en usko ja silloin toivoin että voi kun uskoisin niin saisin rauhan

Ei tullut mieleen että nimenomaan Jumala paransi sinut? 

Kaikkea hyvää!

Vierailija
29/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeile aswagandaa!

En ole ap, mutta ostin tuollaisen valmisteen (Huono äiti -merkkinen), kotimainen tuote. 

Kuitenkin googlasin, niin sen on epäilty aiheuttavan maksavaurioita. 

Vierailija
30/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako jokin siihen?

Vierailija
31/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeile aswagandaa!

En ole ap, mutta ostin tuollaisen valmisteen (Huono äiti -merkkinen), kotimainen tuote. 

Ei olemassa kotimaista ashwagandhaa!!

Vierailija
32/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi voi vaan pahentaa oireita, koska ihminen samaistuu diagnoosiin ja alkaa elää sen mukaan.

Vierailija
33/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeile aswagandaa!

Tuote on Suomessa valmistettu. 

Vierailija
34/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asia sinulla selvisi/todettiin/tutkittiin? Ja minkä ikäisenä? Itselläni olen myös tätä vaihtoehtoa miettinyt. 

Vierailija
35/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jotta lukemalla niitä saisi ajatukset muualle mutta eipä ole auttanut"

Tuo onkin täysin väärä keino toimia ikävien ajatusten kanssa, eli niistä ei oikeasti pidä päästä eroon - silloin ne vain vahvistuvat. Loogisestihan sitä luuleekin, että ajatuksista on päästävä eroon. Se luulo tulee siitä, että esim. uhkaavasta petoeläimestä on päästävä eroon (niin kuin siitä kuuluukin päästä eroon). Ajatusten kohdalla on kuitenkin toisin.

Vierailija
36/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele tätä taustalla kotona tai missä oletkaan

Vierailija
37/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeile aswagandaa!

Tuote on Suomessa valmistettu. 

Mitä väliä sillä on? Raaka-aine on rahdattu jostain kehitysmaasta ja on harhaanjohtavaa markkinointia laittaa tuollaiseen tuotteeseen Suomen lippu.

Vierailija
38/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ilmeisesti ole kumppania? Mulla oli ja hän ei välittänyt tippaakaan ahdistuksestani. Ahdistus ei kuulemma häirinnyt häntä, kunhan se ei vaikuttanut hänen elämäänsä, eli pyöritin arjen yksin. Minua ei terapia auttanut ja kavereilleni en leimaantumisen vuoksi halunnut puhua. Aloin pokata muita miehiä, s*ksi vei ajatukset aina jonkin aikaa muualle, silloin tunsin olevani elossa ja tästä tuli kuin h**metta. Välillä pitää käydä hakemassa dopamiinit ja oksitosiinit näin. Kenelle sopii, kenelle ei.

Vierailija
39/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ahdistuneisuushäiriö. En tiedä onko sinulle mitään apua, mutta itse oivalsin kerran tuskan hetkellä, että pahinta mitä tässä voi tapahtua on kuolla ja sitten ei tarvitse enää koskaan palata tähän tilanteeseen. Tätä ajatusta käytän katastrofiajatusten jyllätessä välillä paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä.

Elämäni on monien selvityskeinojen kokoelma ja riski on erakoitua. Mutta haastan itseäni aika ajoin, koska suututtaa myös paljon se, että tämä häiriö rajoittaa ihan liikaa elämääni nykyään. Eilen otin rauhoittavaa ekstra-annoksen ja lähdin yhteen tapahtumaan. Kannatti, oli hauskaa. Minulla on aina joku etukäteen keksitty selitys esim. migreeni, jonka avulla pakenen paikalta, jos olo käy liian tukalaksi. Hengityksellä ja tiukalla keskittymisellä selviän lyhytkestoisista tilanteista esim. jonotus kassalle. 

Välillä ahdistaa vähän kaikki. Minulla on joitakin ns. turvakirjoja ja -sarjoja, kuten Gilmoren tytöt ja Jenny Colganin kirjat. Etäliikuntakurssit ovat myös pelastus ja auttaa ahdistukseen esim. harrastan tanssia etänä. 

Lääkkeiden lisäksi terveellinen elämäntapa ei kofeiinia, ei sokeria, ei päihteitä, paljon unta, kevyesti kuormittavaa liikuntaa, lähimetsä jne. Tsemppiä ja voimia sinulle! Hae ammattiapua, jos itsemurha-ajatukset jäävät päälle. 

Vierailija
40/59 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ratkeaisi helposti 1mg xanoria/ksalolia kadulta per pv, siinä voittajan valinta ja pystyy työelämässäkin olemaan