Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaa kertaa vuokraamassa kirppispöytää - antakaa neuvoja ensikertalaiselle

Vierailija
24.11.2024 |

Olen laittamassa myyntiin siistiä ja hyväkuntoista tavaraa eli kyse ei ole mistään rikkinäisistä ja todella vanhoista tavaroista. Myyntiin on tulossa mm. vauvantarvikkeita, lastenvaatteita, lapsen vanhoja kuomia/kumppareita/talvivaatteita, astioita, kirjoja, pientä sisustustavaraa jne. Mitä olen silmämääräisesti vertaillut, paikkakunnan kirppiksellä ihmiset myyvät yleensä paljon huonokuntoisempia/vanhempia tavaroita (esim. lastenvaatteet, lelut yms ovat tosi vanhoja). Tarkoitus ei ole myydä kalliilla tavaraa, vaan sellaiseen hintaan, että menee kaupaksi.

Mitä kannattaa huomioida, kun ekan kerran vie tavaroita kirppikselle myyntiin? Tarkoitus on ottaa pöytä viikoksi ja maksaa kirppiksen pitäjälle ekstrasumma siitä, että hän huolehtii pöydän siivoamisesta (minulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta käydä joka päivä kirppispöytää siistimässä). Ovatko jotkut varashälyttimet tarpeen kalliimpien tavaroiden kohdalla ja miten ne toimivat? Saako niitä vuokrattua kirppiksen pitäjältä? Toivoisin asiallisia vastauksia, en ole koskaan aiemmin vuokrannut kirppispöytää.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki kirjoihin: Laita sen tarralapun alle maalarinteippiä. Tai älä liimaa tarralappua ollenkaan vaan laita maalarinteipillä kulmista kiinni. Ne kirppiksen tarrat repivät kanteen rumia jälkiä ja jättävät kohdan tahmeaksi. Niitä on vaikea saada irti. Kansipaperista niitä ei saa ollenkaan irti. Kirjojen keräilijänä tarrat on mulle tuskaa. :D 

Vierailija
42/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta kirppiksiä, mutta järkyttää lukea tuosta varastelusta tai tavaroiden pöllimisestä omaan pöytään ja niiden vohkimisesta pöytää tyhjentäessä. 

Hämmentää, miten huono moraali osalla voikaa olla ja surutta otetaan toisten omaisuutta.

Tapoin usein aikaa kirpparilla ja etenkin vakkarimyyjät, eli eläkemammat viettävät paljon aikaa laahustaen kirpparilla siirtelemässä tavaraa omiin pöytiin.

Sitten vaikka puolen vuoden kuluttua voivat laittaa tämän varastetun tavaran myyntiin. Minun harrastukseni oli palautella tavarat takaisin oikeisiin pöytiin. 

Muutenkin nämä vakkarimyyjät romuineen pilaavat kirpparin nopeasti. Heillä on samat ylihinnoitellut tavarat pöydässä vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnitän hintalaput vaatteisiin ompelemalla. Kyllä se sauma tai kokopallu kestää muutaman piston, ompelemallahan se vaatekin on tehty. Tarralapun liimaan pahville ja sen pahvisen lapun kiinnitän ns. karhunlangalla, sitä saa nykyisin myös ohuena versiona.

Vierailija
44/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat lukolliseen lasivitriiniin. Tinkijöille luu kurkuun ja haistata paskat.

Vierailija
45/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kirpputoritavaroissa niitä tarralappuja, joissa on hinta. Meneekö vaate/tavara pilalle siitä liimapinnasta?

Ap

Esim. kirjoihin kannattaa laittaa alle maalarinteippi, johon liimaa tarran.  Se irtoaa helpommin, eikä kansiin jää jälkiä.

Vierailija
46/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta kirppiksiä, mutta järkyttää lukea tuosta varastelusta tai tavaroiden pöllimisestä omaan pöytään ja niiden vohkimisesta pöytää tyhjentäessä. 

Hämmentää, miten huono moraali osalla voikaa olla ja surutta otetaan toisten omaisuutta.

Tapoin usein aikaa kirpparilla ja etenkin vakkarimyyjät, eli eläkemammat viettävät paljon aikaa laahustaen kirpparilla siirtelemässä tavaraa omiin pöytiin.

Sitten vaikka puolen vuoden kuluttua voivat laittaa tämän varastetun tavaran myyntiin. Minun harrastukseni oli palautella tavarat takaisin oikeisiin pöytiin. 

Muutenkin nämä vakkarimyyjät romuineen pilaavat kirpparin nopeasti. Heillä on samat ylihinnoitellut tavarat pöydässä vuosia.

Ihmettelen usein, miten joku viitsii pitää vuosikaupalla samoja romuja pöydässä. Ja miksi kirppisten pitäjät edes vuokraavat heille pöytiä, kun se karsii pois asiakkaita. 

Vierailija
47/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kirpputoritavaroissa niitä tarralappuja, joissa on hinta. Meneekö vaate/tavara pilalle siitä liimapinnasta?

Ap

Vaatteista tarralaput myös putoilevat tosi herkästi, niihin laittaisin hintalaput mieluummin hakaneuloilla kiinni.

En osta vaatteita, joihin on laitettu hintalaput hakaneuloilla (muualle kuin niskalappuun).

Miksi ihmeessä?

Hakaneula tekee reiän vaatteeseen.

No aika harva kangas on sellaista, että hakaneula oikeasti mitään reikää tekisi. Mutta kyllä kai jokainen tajuaa olla laittamatta hakaneulaa sen tyyppiseen kankaaseen.

Vierailija
48/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen usein, miten joku viitsii pitää vuosikaupalla samoja romuja pöydässä. J

Aina kun uusi kirppis aloittaa, niin siellä on hyvä meininki. Uudet myyjät, hyvät tavarat ja halvat hinnat.

Sitten tulevat nämä vakkarimyyjät ja pilaavat kirpparin ylihinnoitetuilla romuillaan. Päivystävät aamusta iltaan, kahmivat hyvät ja halvat tavarat ja laittavat omiin pöytiinsä suolaisella hinnalla.

Jos olisin kirppiksenpitäjä, en katselisi tällaista hetkeäkään. Nämä trokarit pitäisi käräyttää verottajalle. Tosin eivät he myyntivoittoa tee niillä hinnoillaan. Kai se jokin sairaus on.

Vierailija
49/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuo, jotka kirppiksellä siirtävät toisten tavarat omiin pöytiinsä. Ostavatko ne halvemmalla ja myyvät kalliimmalla vai ihan suoraan varastavat?

Vierailija
50/50 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp