Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaa kertaa vuokraamassa kirppispöytää - antakaa neuvoja ensikertalaiselle

Vierailija
24.11.2024 |

Olen laittamassa myyntiin siistiä ja hyväkuntoista tavaraa eli kyse ei ole mistään rikkinäisistä ja todella vanhoista tavaroista. Myyntiin on tulossa mm. vauvantarvikkeita, lastenvaatteita, lapsen vanhoja kuomia/kumppareita/talvivaatteita, astioita, kirjoja, pientä sisustustavaraa jne. Mitä olen silmämääräisesti vertaillut, paikkakunnan kirppiksellä ihmiset myyvät yleensä paljon huonokuntoisempia/vanhempia tavaroita (esim. lastenvaatteet, lelut yms ovat tosi vanhoja). Tarkoitus ei ole myydä kalliilla tavaraa, vaan sellaiseen hintaan, että menee kaupaksi.

Mitä kannattaa huomioida, kun ekan kerran vie tavaroita kirppikselle myyntiin? Tarkoitus on ottaa pöytä viikoksi ja maksaa kirppiksen pitäjälle ekstrasumma siitä, että hän huolehtii pöydän siivoamisesta (minulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta käydä joka päivä kirppispöytää siistimässä). Ovatko jotkut varashälyttimet tarpeen kalliimpien tavaroiden kohdalla ja miten ne toimivat? Saako niitä vuokrattua kirppiksen pitäjältä? Toivoisin asiallisia vastauksia, en ole koskaan aiemmin vuokrannut kirppispöytää.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sisustavaroille hinnaksi 0.50-1e. jos eivät ole mitään arvokkaita

Vierailija
22/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita myös siihen hintalappuun koko. Siis esim. Vauvan body 68, 2€. Todella ärsyttävää metsästää niitä kokomerkintöjä, etenkin jos vaatteesta on leikattu laput pois tai merkintä on kulunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kirpputoritavaroissa niitä tarralappuja, joissa on hinta. Meneekö vaate/tavara pilalle siitä liimapinnasta?

Ap

Vaatteista tarralaput myös putoilevat tosi herkästi, niihin laittaisin hintalaput mieluummin hakaneuloilla kiinni.

En osta vaatteita, joihin on laitettu hintalaput hakaneuloilla (muualle kuin niskalappuun).

Vierailija
24/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kirpputoritavaroissa niitä tarralappuja, joissa on hinta. Meneekö vaate/tavara pilalle siitä liimapinnasta?

Ap

Vaatteista tarralaput myös putoilevat tosi herkästi, niihin laittaisin hintalaput mieluummin hakaneuloilla kiinni.

En osta vaatteita, joihin on laitettu hintalaput hakaneuloilla (muualle kuin niskalappuun).

Miksi ihmeessä?

Vierailija
25/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyyrkinyt siihen, että on muutama arvokkaampi juttu  millä kattaa pöydän, ja loput halvemmat sitten tuovat sen voiton.

Toki nuo arvokkaammat jutut ovat myös halpoja, mutta jos pöytä maksaa vaikka 36e/vko niin minulla on ollut esim. 3kpl takkeja myynnissä hintaa 12e/kpl (kuin uusia, ja Esprit, Your Face tmv. merkkiä)

Loput sitten myynyt ajatuksella pois nurkista, hinnat korkeintaan pari euroa  paljon mennyt alle 1e myös myyntiin.

Vierailija
26/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta kysymys kirppiskonkareille: jos pöytä maksaa 40 e/viikko, onko helppoa saada kasaan viikossa yli 40 e?

Se riippuu niin monesta asiasta. Millaisessa paikassa tuo kirpputori on, millainen kaupunki, millaista asiakaskuntaa? Millaista tavaraa sinulla on myynnissä?

2 euron tavaroita pitäisi saada myytyä 20 ihan vain vuokran kattamiseksi.

Mutta joku joka myy kovalla tappiolla hyvin haluttuja tuotteita voi saada sen nopeasti kasaan. Oletan, että suurin osa näistä jotka hehkuttavat "tienanneensa" kirppiksellä 500 euroa viikossa, myyvät ison kasan muodikkaita merkkituotteita 5-20 euron hinnoilla, vaikka ovat itse maksaneet niistä suuria summia. Jokainen voi sitten päässään laskeskella, kuinka kannattavaa kaupankäyntiä tuo on. Niistä merkkituotteista kun saisi todennäk

40 e hintaan sisältyi hylly ja rekki.

Vierailija
27/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ottaa kirppispöytää, jonka tuotteet kirpparin omistajat hinnoittelisi ja pidettäisiin 50 % myyntituotosta?

Vierailija
28/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako ottaa kirppispöytää, jonka tuotteet kirpparin omistajat hinnoittelisi ja pidettäisiin 50 % myyntituotosta?

Ei kannata. Joko yrittävät myydä liian kalliilla saadakseen paremmat voitot tai sitten myyvät lopuksi hirveään alihintaan päästäkseen eroon tavaroista.

Vierailija
29/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo varkaita, toivottavasti sinulla on ainakin yksi henkilö kaverina.

Vierailija
30/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se hakaneula on laitettu vaatteen kankaaseen kiinni niin, että jää näkyvät reiät, niin en osta. 

Vierailija
31/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä?

Hakaneula tekee reiän vaatteeseen.

Vierailija
32/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppispöydät ovat pieniä. Älä vie liikaa tavaraa kerralla.

Minkään tavaran ei kannata olla hinnaltaan enempää kuin 5 euroa. Jos laitat lapsen kengille liikaa hintaa, joku jotka ne tarvitsee varastaa ne, kun kohtuuhinnalla ostaisi.

Varaudu siihen, että jollet käy vahtimassa pöytääsi, tavaroita katoaa enemmän, kun asiakkaat siirtävät ne vääriin pöytiin. Myös muut myyjät vievät tavaroita omiin pöytiin, että voivat pöydän tyhjennyksen yhteydessä varastaa ne helposti.

Viikon aikana käy pari kertaa kirppis läpi ja pauta siirretyt tavarat takaisin.

Vierailija
33/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi laittaa myös esim napinläpeen. Hakaneula tosiaan tekee reikiä tietynlaisiin kankaisiin. 

Vierailija
34/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoista menee lasten kirjat jos hinta kohdallaan. Muut ei yleensä,

Vierailija
35/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-älä laita myyntiin mitään sellaista, minkä katoaminen/särkyminen harmittaisi. moni tuote muuttuu täysin arvottomaksi, jos menee kirpparilla rikki. eikä kukaan tule tunnustamaan, että minä muuten pudotin sen maljakkosi lattialle.

-jos sinulla on joku yksittäinen kalliimpi tavara, niin myy vaikka tori.fissä. ostaja kyllä löytyy, jos on kysytty tavara. todennäköisesti saat myös paremman hinnan kuin peruskirppiksellä eikä tarvitse pelätä varkautta.

-hinnoittele tuotteet jo lähtökohtaisesti fiksusti. älä pyydä kahvipurkista vitosta, vaan myy kahdella eurolla. laita lapsen hyväkuntoinen toppahaalari myyntiin 8 eurolla kahdenkympin sijaan jne.

-suosi kausituotteita. nyt kaupaksi menevät luistimet, sukset, talvivaatteet jne. kesälelut ja muut kannattaa laittaa myyntiin lähempänä kesää jne.

-laskeskele, minkä verran sinun tarvitsee myydä kattaaksesi pöytävuokran. jos pöytävuokra on vaikka 30 euroa, joutuisit myymään sen eteen 15 kpl 2 euron tuotteita tai 30 kpl 1 e tuotteita. vasta tuon jälkeen myytävistä tavaroista alkaisit tienaamaankin jotain.

-tutki etukäteen, mikä on hyllypaikan koko. joku isokokoisempi tavara ei välttämättä mahdu hyllyyn, eikä sitä saa paloturvallisuussyistä jättää lattialle pyörimään.

Vierailija
36/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Joko yrittävät myydä liian kalliilla saadakseen paremmat voitot tai sitten myyvät lopuksi hirveään alihintaan päästäkseen eroon tavaroista.

Tässä hommassa häviää itse. Myyjät ottavat riemumielin myyntiin hyvää tavaraa, mutta ottavat myös isosti provikkaa itselleen. Jotkut toiset tavarat taas saattavat alihinnoitella, jotta saavat nuo tavarat myytyä. Kun myyntiaika lähenee loppuaan, ei heillä ole mitään intoa pitää tavaraa täydellä hinnalla myynnissä, koska heille olisi ylimääräistä vaivaa tavaroiden pakkaamisesta pois myynnistä.

Vierailija
37/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä?

Siihen tulee yleensä reikä, kun tylsä hakaneula rikkoo kankaan langan. Sen huomaa vasta pesun jälkeen.

-ohis-

Vierailija
38/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta kirppiksiä, mutta järkyttää lukea tuosta varastelusta tai tavaroiden pöllimisestä omaan pöytään ja niiden vohkimisesta pöytää tyhjentäessä. 

Hämmentää, miten huono moraali osalla voikaa olla ja surutta otetaan toisten omaisuutta.

Vierailija
39/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo varkaita, toivottavasti sinulla on ainakin yksi henkilö kaverina.

Eiköhän tässä meinattu kirppiksiä, joissa kukaan ei ole pöytiä vahtimassa.

Vierailija
40/50 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka kehotatte laittamaan muutaman kalliimman tuotteen pöytään, jotta sillä kattaa pöydän vuokrakulut. Herkästi käy niin, että juuri nuo kalliimmat tuotteet lähtee pitkäkyntisten matkaan...