Mitä haluat kysyä ateistilta - minä myös vastaan niihin kysymyksiin
Kommentit (381)
Hei ateisti, onko joulupöydässäsi viiniä? Jos on, niin tiesitkö, että Jeesus muutti veden viiniksi? Kuinka siis voit nauttia sitä? Eikö se maistu kitkerältä suussasi?
Ateisti, pitäisikö kirkko ja valtio erottaa toisistaan?
Miten jaksat uskovaisten jäkätystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei olisi mitään kuoleman jälkeen, on kauhistuttava ajatus.
Minusta se ei ole yhtään sen kauhistuttavampi kuin ajatus että ennen syntymääkään ei ollut yhtään mitään.
Elämän arvo on siinä että se on rajallinen. Synnytään, eletään ja kuollaan. "Tuuli käy ylitsemme eikä meitä enää ole, eikä asuinsijamme meitä tunne." Tämä oli muuten Raamatusta. Ikuinen haahuilu jossain paratiisissa on tylsä ajatus ja vie elämältä arvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi? Sukupuoli? Koulutuksesi? Onko lapsia?
Onko elämässäsi ollut suuria haasteita, mitä?
En ole ap, mutta vastaan.
43, mies, taidealan ammattitutkinto + vähän käytännöllisemmän alan perustutkinto, yksi elävä lapsi.
Nuorempana koulukiusaaminen, vanhempana lapsen kuolema.
Elinikäinen ateisti.
Lapsesi on nyt taivaassa. Raamatun mukaan alle 5 vuotias lapsi on viaton ja jeesus ottaa taivaaseen. Yli 5 vuotias..no s.aata.nan syntinen joutaa h.elvetin tuleen
Mikse te ateistit olette niin saatanan ylimielisiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kristityt olette niin herttaisen täynnä lähimmäisenrakkautta ja kunnioitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kristityt olette niin herttaisen täynnä lähimmäisenrakkautta ja kunnioitusta?
Ketkä "te" kristityt?
Mitä ateistina ajattelet agnostikosta?
Hienoa, että et tarvitse ihmisuhria ollaksesi onnellinen. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Hei ateisti, onko joulupöydässäsi viiniä? Jos on, niin tiesitkö, että Jeesus muutti veden viiniksi? Kuinka siis voit nauttia sitä? Eikö se maistu kitkerältä suussasi?
Mun viini tulee espanjalaisilta ja portugalilaisilta viinitiloilta. Sen on luonto tehnyt vedestä, maaperän mineraaleista, ravinteists ja auringon valosta. Ei ditä ole Jeesus millään hokkuspokkustempulla vedestä tehnyt.
Ei maistu lainkaan kitkerätä. Oikein täyteläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi? Sukupuoli? Koulutuksesi? Onko lapsia?
Onko elämässäsi ollut suuria haasteita, mitä?
En ole ap, mutta vastaan.
43, mies, taidealan ammattitutkinto + vähän käytännöllisemmän alan perustutkinto, yksi elävä lapsi.
Nuorempana koulukiusaaminen, vanhempana lapsen kuolema.
Elinikäinen ateisti.
Lapsesi on nyt taivaassa. Raamatun mukaan alle 5 vuotias lapsi on viaton ja jeesus ottaa taivaaseen. Yli 5 vuotias..no s.aata.nan syntinen joutaa h.elvetin tuleen
En tiedä yritätkö lohduttaa, loukata vai pelkästään trollata. Ehkä kaikkia yhtä aikaa. Tosiasia joka tapauksessa on, että kristinusko on omasta näkökulmastani niin täydellisen absurdia, että se ei kykene minua sen enempää lohduttamaan kuin loukkaamaankaan. Lapseni on kuollut, häntä ei enää ole. Viimeisen 11 vuoden ajan olen asiaa surrut ja prosessoinut vapaana uskonnon vääristä lohdutuksista (ja pelotteluista), ja täysin saavuttanut surun viidestä vaiheesta viimeisen, eli hyväksynnän. Suuri osa tuskasta on poissa, loputkin häviävät viimeistään siinä vaiheessa kun minua ei enää ole.
Uskonnon väärään lohdutukseen nojautuva on tuomittu pysymään ikuisesti ensimmäisessä vaiheessa, eli kieltämisvaiheessa. Mitään muutahan usko tuonpuoleiseen ei ole. Yhtä hyvin voisit uskoa, että läheisesi on muuttanut Brasiliaan keskelle viidakkoa muutamaksi kymmeneksi vuodeksi, ja kohtaatte sitten kun hän palaa takaisin.
Mitä oppisi sanoo avioliiton ulkopuolisista suhteista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä oppisi sanoo avioliiton ulkopuolisista suhteista?
Ei ateismi ole mikään oppi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen viini ei taatusti ole Jeesuksen tekemää, eli en jätä juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ateistina ajattelet agnostikosta?
Olen itse agnostinen ateisti. En siis väitä tietäväni, ettei jumalaa ole. En vain usko siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti, pitäisikö kirkko ja valtio erottaa toisistaan?
Valtion ei pitäisi tukea mitään uskontokuntaa.
Totta, eikä tarvittaisi.