Torin järkyttävät hinnat
Nuori muutti omilleen ja tarvitsee pöytää, tuolia, mikroa, piironkia jne. Ajattelin että voisi säästää sillä ettei osta kaikkea uutena.
Katin pyllyvillat. Esimerkiksi keittiön lastulevypöydistä, ilman tuoleja, Torissa ihmiset pyytävät surutta 150-250€.
Käytiin Sotkassa, siellä oli halvempaa. Paljon halvempaa. Mikä näitä ihmisiä vaivaa?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ostin mikroaaltouunin Torista, 10 euroa. Myyjä sanoi, että valo ei toimi. Aukaisin mikron ja lamppu oli löystynyt tärinät/kuumuudesta. Ruuvasin sen tiukempaan ja valot toimii. Kunnon ohjelmoitava mikro kympillä, hyvä kauppa.
Hyvä ja hyvä, itse ostin uuden, sekään ei maksanut kuin 20€ kodinkone liikkeen avajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin käynyt ikeassa, on edullisempi.
Mitä Ikean pöydällä tekee? Lapsi lyö haarukan jo ensimmäisellä kerralla pöydän pahvikannesta läpi.
Se riski on aina noiden Ikean huonekalujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin nojatuolin 400€:lla. Myyntihinta 250€ siitä olisi ihan edullinen kun on lähinnä koristeena ollut. Köyhälle on kaikki kallista ja ilmaiseksi pitäisi saada. Mukavahan se on kun joku toinen tekee viikon töitä ja maksaa palkallaan lapsellesi tuolin. Ei tarvitse itse persiitä nostaa äitin ja isin sohvalta. Edes äitin ja isin.
Pierulta haiseva, käytetty nojatuoli, ja pitäisi saada yli puolet siitä mitä ite oot maksanut? Joo ei. Nyt on vielä Black week ja hyvin todennäköistä, että huonekalukaupoissakin hyviä tarjouksia. Tuon saattaa siis saada uutenakin melkein samaan hintaan kuin sinulta käytettynä. En ihmettele, että Torissa ei aina kauppa käy.
Ohis. Aika huonoja tarjouksia ollut (ainakin tähän mennessä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin käynyt ikeassa, on edullisempi.
Mitä Ikean pöydällä tekee? Lapsi lyö haarukan jo ensimmäisellä kerralla pöydän pahvikannesta läpi.
Ikeasta löytyy myös puisia huonekaluja. Maksavat toki enemmän kuin pahviset. -eri
Oikea hinta on se millä kaupat syntyvät. Myyn käytettyjä aika hyväkuntoista tavaraa joiden hinnan yritän laittaa järkeväksi ja sitten on jonkin verran käyttämättömiä mutta ei enää uusia vaatteita jotka ovat olleet väärän kokoisia. Syksyllä meni kaupaksi 50-100 euron hintainen tavara mutta nyt tingitään 20 eurosta puolet pois eli liekö taloustilanne kiristynyt. K
Muutaman vuoden aikana olen päässyt melkoisesta määrästä itselle tarpeettomasta tavarasta eroon Torin kautta ja aina on mukavaa että ei tarvitse heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin vaikka rahallinen arvo olisi pieni. Merkkitavarasta voi pyytää aina vähän enemmän kun niistä ollaan valmiita maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin mikroaaltouunin Torista, 10 euroa. Myyjä sanoi, että valo ei toimi. Aukaisin mikron ja lamppu oli löystynyt tärinät/kuumuudesta. Ruuvasin sen tiukempaan ja valot toimii. Kunnon ohjelmoitava mikro kympillä, hyvä kauppa.
Hyvä ja hyvä, itse ostin uuden, sekään ei maksanut kuin 20€ kodinkone liikkeen avajaisissa.
Ostin kaapistoon integrotavan mikron ja halusin AEG:n kun vuokra-asunnon muut kodinkoneet on samaa merkkiä. Ei löytynyt parilla kympillä vaan maksoi monta sataa. Tuli ihan tyylikäs kun sen sijoitti paikalleen. Torissa ei ollut näitä yhtään tarjolla jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka helevetti viitsii tehdä jossain tori.fi:ssä kauppaa? Myydä tai ostaa. Molemmat ihan yhtä helvettiä, osto tai myynti. Jonkun jonninjoutavan krääsän takia pitää järjestää yleensä vähintään viikon kirjeenvaihto. Ja liian usein myyjillä että ostajilla on ne realiteetit hukassa.
Tämä on vain osittain totta. Joidenkin kanssa kauppa käy mutkattomasti niin ostajana kuin myyjänä. Jotkut jaksavat sitten vääntää muutaman kympin tuotteista viikkotolkulla ja heille kaikki on jotenkin niin kovin vaikeaa.
Ihan yksittäisiä tinkaajia on viime aikoina ollut ja vastaan aina hitaasti enkä hirveästi laske hintaa kovin paljoa ainakaan heti kun olen ilmoituksen laittanut. Joku on valmis ostamaan haluamallani hinnalla kun vain perustelee miksi olen laittanut hinnan tai kun sanoo että kohde on suosittu. Tinkaamista pahempaa on kun joku ilmoittaa haluavansa ostaa ja sitten ei kuulu mitään eli aika harvoin kaupat toteutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka helevetti viitsii tehdä jossain tori.fi:ssä kauppaa? Myydä tai ostaa. Molemmat ihan yhtä helvettiä, osto tai myynti. Jonkun jonninjoutavan krääsän takia pitää järjestää yleensä vähintään viikon kirjeenvaihto. Ja liian usein myyjillä että ostajilla on ne realiteetit hukassa.
Tämä on vain osittain totta. Joidenkin kanssa kauppa käy mutkattomasti niin ostajana kuin myyjänä. Jotkut jaksavat sitten vääntää muutaman kympin tuotteista viikkotolkulla ja heille kaikki on jotenkin niin kovin vaikeaa.
Ihan yksittäisiä tinkaajia on viime aikoina ollut ja vastaan aina hitaasti enkä hirveästi laske hintaa kovin paljoa ainakaan heti kun olen ilmoituksen laittanut. Joku on valmis ostamaan haluamallani hinnalla kun vain perustelee miksi olen laittanut hinnan tai kun sanoo että kohde on su
Laitoin ison pinon kankaita myyntiin hinta 10€. Ei mennyt kuin hetki niin tuli ensimmäinen tarjous -50%. Että heti olisi pitänyt puoleen hintaan myydä? Varmaan viedä kotiinkin toiselle puolelle maata. Estoon menee kaikki nillittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksittäisiä tinkaajia on viime aikoina ollut ja vastaan aina hitaasti enkä hirveästi laske hintaa kovin paljoa ainakaan heti kun olen ilmoituksen laittanut. Joku on valmis ostamaan haluamallani hinnalla kun vain perustelee miksi olen laittanut hinnan tai kun sanoo että kohde on su
Vitkuttelijoiden kanssa ei ikinä tule kauppoja. Yleensä jos henkilö haluaa ostaa, hän ilmaisee sen selkeästi ja haluaa hoitaa maksun ja lähettää yhteystiedot saman tien. Myyjänä myös haluan pakata paketin nopeasti ja saada tavaran matkaan ostajalle niin pian kuin mahdollista. Jos joku jää miettimään tai viesteissä kestää, niin hän on hupihuutelija.
Onko teille tullut viime aikoina toridiiliehdotuksia joiltain ihme tsing-tsang-tsoo -ulkkareilta jotka pyytävät ottamaan yhteyttä sähköpostitse? Mulle on tullut näitä pari ja olen saman tien laittanut estoon. Taas lisää pontta sille, että t-diili on täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bongailen parhaillaan muutamia juttuja kodin sisustuksen päivittämiseen, hakuvahdit päällä näistä. Oon havainnut että paljon laadukkaampaa tavaraa annettavana kuin myytävänä. Hyvinkin merkkihuonekalua tai ylipäänsä siistiä ja hyväkuntoista huonekalua poiskantohintaan, ainakin pk-seudulla.
pk seudun rojut saa jäädäkin sille aluelle koska luteet..
Ööö, luteita on jossain vuokraluukuissa. Mutta menepä toki Pariisiin. Sieltä luteita saat helposti.
Joo luteet aistii kaikki vuokrakämpät ja osaa sitten kiertää omistusasunot kaukaa :D Ja kukaanhan ei omista niitä vuokra-asuntoja.
Tori onkin sellanen paikka.
Lasten pyörä kuusi kuvaa. Hinta 20 vain nouto.
Maksan kympin tuo toiselle puolelle kaupunkia.
Nissan 180 pois uuden romun tieltä. Vaihda äxboxiin. Maksan 50. Vaihto kiinan skootterin.
Nämä on sitten vehkeitä jotka vaihtoivat omistajaa tunnissa. Oikealla rahalla ja koko hinnalla. Seassa oli ennen Ilmoituksen poistoa 6-15 tinkivinkujaa. Joten tollattiisiii lastulevykakkojen ostajille varmaan lähtee 30 tinkivinkua.
Vierailija kirjoitti:
Onko teille tullut viime aikoina toridiiliehdotuksia joiltain ihme tsing-tsang-tsoo -ulkkareilta jotka pyytävät ottamaan yhteyttä sähköpostitse? Mulle on tullut näitä pari ja olen saman tien laittanut estoon. Taas lisää pontta sille, että t-diili on täyttä paskaa.
On tullut, eilen kaksi. Jätin huomiotta.
Moni myy Torissa niitä oikeita huonekaluja eli arvokkaita. Ostakoon ap niitä pahvilootiaan Ikeasta
Onko muille tullut ostoaikeissa olevia jotka sitten yht'äkkiä katoavat?
Onko se kiusantekoa vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät huutelevat ja sitten ei olekaan rahaa ostaa.
Myy vain yli 100€ arvoisia keräilyjuttuja. Näissä ostajat ovat tietoisia siitä, mikä tuotteen arvo on ja maksavat sen ilman tinkimistä. Myös yhteydenpito on nopeaa ja selkeää. Ei turhia kyselyjä eikä ongelmia noudossa/toimituksessa.
Vanhat vaatteet, huonekalut yms halpa roina/krääsä, jos ei kelpaa ilmaiseksi sukulaisille/ystäville, niin suoraan Jätteenkäsittelylaitokselle.
Sitten on näitä kun ilmoituksessa lukee että saa tarjota, no tarjoat ihan järkevän hinnan, sitten alkaa nillitys kun tässä tuotteessa ei ole tinkivaraa, ai no sorry, luin varmaan väärin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät huutelevat ja sitten ei olekaan rahaa ostaa.
Myyn vaatetta joka on arvokas ja olen laittanut hinnan alemmas kuin monet muut. Kiinnostuneita on tullut pari mutta on ole saanut vielä myydyksi. Olisin tyhmä jos laskisin hintaa. Noudon yhteydessä ostaja voi tsekata tuotteen ja mielestäni se on reilua.