Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitteleeko joku oikeasti, että ansiosidonnaisella elää herroiksi??

Vierailija
23.11.2024 |

Ja pitkän aikaa? Mä saan nettona 1400 eikä mulla oo enää varaa pitää edes autoa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rutiset lantapaukku?

Vierailija
22/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kyllä hyvin, 2800€ /kk käteen. Mulla olikin hyvä palkka, joten pidin vähän "lomaa" tarkoituksella🙂 nyt taas töissä.

Normi kk palkkasi oli 9000e?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan se riippuu kulurakenteesta. Mä saan 1100 euroa. Menot on onneksi superpienet eikä ole mitään lainojakaan. Tuosta osa mene säästöön ja osa käyttöön. Lisäksi tulee jonkin verran pääomatuloja. Auto seisoo pihassa, ei sille nyt ole käyttöä ni ei tule kulujakaan. 

Saispa pian töitä... 

Vierailija
24/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa ansiosidonnaista ei käytännössä ole kuin 8 viikkoa. Tämä romutti täysin keskituloisten perusturvan, kun työttömyys kasvaa koko ajan.

Pitää alkaa miettiä huomattavasti tarkemmin esimerkiksi, millaisia lainoja on varaa maksaa jatkossa, jos joutuu työttömäksi. 

Tämä. Ainut asia miksi uskalsin ottaa lainaa on ansiosidonnainen. Nyt joudun asumaan koko elämäni tässä asunnossa.

Vierailija
25/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siitä saatiin, kun vuosikausia hoettiin mediassa, ettei kannata lähteä töihin, kun on niin hyvät ansiosidonnaiset ja muut tuet. Olisi sietänyt olla hiljaa vain. 

Vierailija
26/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjää, riippuu tietenkin mitä on tienannut. Mies saa reilu 2k, opiskelee siinä sivussa. 

Vierailija
27/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kyllä hyvin, 2800€ /kk käteen. Mulla olikin hyvä palkka, joten pidin vähän "lomaa" tarkoituksella🙂 nyt taas töissä.

Siis oot tienannut reilusti yli 10 000 euroa kuussa? Muuten ei ole tuollainen määrä mahdollinen. Leikkuri iskee ansiosidonnaisiin niin, että käteen jää reilusti palkkaa vähemmän ja mitä suuremmat tulot, sitä suurempi suhteellinen ero.

Laskuri näyttää 7000€ tuloilla saavan 2670€.

Veroa menee se 25%, mikä on aika kova.

Vierailija
28/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kokkareista ja persuista kuvittelee, et sillä perusrahallakin elää herroiksi eli mitä se oli, 590€ per kk verojen jälkeen... Eikun kortistoon vaan kansanedustajatkin kauden jälkeen kuten kaikki muutkin menevät! Tosin kassaan kuuluessa saavat huomattavasti enemmän kuin tuon perusrahan, mutta ansiosidonnaisen on riitettävä ilman minkäänlaisia sopeutumistukia, joilla vetävät lonkkaa ja rahastavat kansalaisten kustannuksella. 

Vierailija
29/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä ansiosidonnainen asiantuntijatyöstä noin 1300€ / kk, perhe on ja asuntolaina. Jippii.

Vierailija
30/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ansiosidonnaiseni olisi samaa luokkaa, joten en edes vaivaudu kuulumaan kassaan, koska asumistuki- ja toimeentulotukikelpoisena tulee yhteensä sama raha pelkältä Kelan luukulta. 

Sama. Saan siis myös tuonverran ansiosidonnaista ja yllätyin kun käytin kelan laskureita. Saisin lähes saman ilman kassaakin. Johtopäätös on se ettei pienipalkkaisen kannata mihinkään kassoihin rahojaan turhaan laittaa. Minun päivärahani peruste on 3300 euron kuukausipalkka. Tietysti jos asuminen on ilmaista, puoliso tai isä tai äiti tai joku muu maksaa mutta yksinäisellä vuokralaisella ihan sama oletko työttömyyskassassa vai et.

Vierailija
31/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oot tienannut reilusti yli 10 000 euroa kuussa? Muuten ei ole tuollainen määrä mahdollinen. Leikkuri iskee ansiosidonnaisiin niin, että käteen jää reilusti palkkaa vähemmän ja mitä suuremmat tulot, sitä suurempi suhteellinen ero.

Laskuri näyttää 7000€ tuloilla saavan 2670€.

Veroa menee se 25%, mikä on aika kova.

Verotus on Suomessa tosiaan kovaa, täällä voi rikastua vain perimällä kunnolla, voittamalla lotossa, tai sitten pääomatuotoilla. Ei kovin kannustavaa, ainakin jos verorahoja käytetään huonosti. Tästäkin syystä hassua kadehtia suurituloisia. 

Vierailija
32/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ansiosidonnaista 4300 euroa kuukaudessa ja kyllä sillä yksin asuva pärjää joten kuten. Hienoa että meillä on tällainen järjestelmä yhteiskunnan huonommassa asemassa olevien auttamiseksi. Töihin tietenkin haluan mennä mutta nautitaan ainakin puolen vuoden lomasta kun se on mahdollista.

Vierailija
33/33 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ansiosidonnaiseni olisi samaa luokkaa, joten en edes vaivaudu kuulumaan kassaan, koska asumistuki- ja toimeentulotukikelpoisena tulee yhteensä sama raha pelkältä Kelan luukulta. 

Sama. Saan siis myös tuonverran ansiosidonnaista ja yllätyin kun käytin kelan laskureita. Saisin lähes saman ilman kassaakin. Johtopäätös on se ettei pienipalkkaisen kannata mihinkään kassoihin rahojaan turhaan laittaa. Minun päivärahani peruste on 3300 euron kuukausipalkka. Tietysti jos asuminen on ilmaista, puoliso tai isä tai äiti tai joku muu maksaa mutta yksinäisellä vuokralaisella ihan sama oletko työttömyyskassassa vai et.

Paitsi eikös nyt vuoden alusta tule se, ettei asumistukea (vai lisä?) saa enää, jos on omistusasunto? Eli pienipalkkaisen kannattaa kuulua kassaan, jos hänellä on omistusasunto. Vuokralla eri juttu, kun tuon asumistuen saa. Tuo ansiosidonnaisen portattainen tiputusmäärä on älytön, tänä aikana on vaikeaa saada töitä parissa kuukaudessa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän