Äh, tajusinkin, että energisoivalla miehellä on paha adhd. Siksi sitä en kestänytkään.
Siksi se ei oo pysyny missään työpaikassa, rauhoittaa itseään viinalla, sepustaa ummet lammet ventovieraiden kanssa.
Vaikka se on ihana ja karismaattinenkin, niin eihän tuommosta 24/7 hardcore selostajaa kestä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä naisten itsediagnosoimia adhd:ita. Ei ihme, että lapsistakin joka toisella on "adhd", kun diagnoosin kriteeriksi riittää ajoittainen vilkkaus.
Olen eri, mutta ihan varma, että kahdella miehistäni on ADHD (ja luultavasti itsellänikin). Heidän molempien lapsilla se on diagnosoituna. Vauhti ja mielenkiinto tuntuu omalta. Sitten on omat hankaluutensa.
Onko sinulla kaksi miestä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä naisten itsediagnosoimia adhd:ita. Ei ihme, että lapsistakin joka toisella on "adhd", kun diagnoosin kriteeriksi riittää ajoittainen vilkkaus.
Mun lähipiirissäni on kaksi diagnosoitua aikuista miestä, joten ihan tumpelon kylkiaistilla en arvioita heittele.
Verestähän sitä ei pysty laboratoriossa kukaan keltään mittaamaan
Ap
ADHD on sosiaalinen konstruktio. On vaan päätetty, että tietynlaiset luonteenpiirteet muodostavat ADHD:n. ADHD:n määritelmää on lavennettu merkittävästi viimeisten 10 vuoden aikana, mistä johtuen ADHD:n yleisyys on kasvanut merkittävästi.
No vaikkapa sormissa poikkeavuus olisi se, että on syntynyt ilman keskisormia, koska suurimmalla osalla ihmisistä on 10 sormea syntyessään. Sen sijaan normaaleja eroja on vaikkapa se, että yhdellä on lyhyet ja paksut sormet ja toisella kapeat ja pitkät. Sama hermostossa, poikkeavuus aivoissa tarkoittaa harvinaisempaa yleisestä poikkeavaa eroa muiden aivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiirissäni on kaksi diagnosoitua aikuista miestä, joten ihan tumpelon kylkiaistilla en arvioita heittele.
Ap
ADHD on sosiaalinen konstruktio. On vaan päätetty, että tietynlaiset luonteenpiirteet muodostavat ADHD:n. ADHD:n määritelmää on lavennettu merkittävästi viimeisten 10 vuoden aikana, mistä johtuen A
No vaikkapa sormissa poikkeavuus olisi se, että on syntynyt ilman keskisormia, koska suurimmalla osalla ihmisistä on 10 sormea syntyessään. Sen sijaan normaaleja eroja on vaikkapa se, että yhdellä on lyhyet ja paksut sormet ja toisella kapeat ja pitkät. Sama hermostossa, poikkeavuus aivoissa tarkoittaa harvinaisempaa yleisestä poikkeavaa eroa muiden aivoihin.
Ilman keskisormia syntyneitä on ehkä yksi kymmenestätuhannesta tai jotain sinnepäin. ADHD-tapauksia taas ihan virallisestikin diagnosoituina jopa 20% ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
joo miehellä bmw ja ihan pahin tauti kaikista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Sen jatkuvan selityksen lisäksi kävi ilmi että tunteiden hallinta on vaikeaa (suuttuu ja loukkaantuu herkästi) ja välillä valvoo päiväkausia, välillä nukkuu monta perätysten. Tällaisen ihmisen kanssa on vaikeaa jos hänellä ei ole ymmärrystä sille, että joku toinen nukkuu joka päivä ja ei jaksa jutella 7 tuntia putkeen. On luova ja läheisilleen omistautuva ihminen, mutta edellämainittujen asioiden takia aika raskas kumppani.
Parhaimmillaan siis tosiaankin energisoiva, mutta pahimmillaan riistää kaikki mehut itsestä! Eikä suostu olemaan lääkityksellä säännöllisesti, joka tekee hänestä normaalin oloisen, kun ei itse tykkää siitä olosta kun se tekee hänestä hitaamman. -4
En itsekään söisi yhtään mitään lääkettä jonkun toisen tuputtamana.
Lääkäri niitä hänelle on tuputtanut jo kauan ennenkuin tunnettiin. Ottaa lääkkeen välillä, ja itsestäkin silloin tuntuu oudolta, kun on yhtäkkiä hiljaista ja kumppani ei intoile mistään. Se on hänen oma valinta käyttääkö vai ei ja itse olen suhteessa halunnut olla plussien takia, mutta ero käy kyllä mielessä silloin kun on useampia vaikeampia päiviä peräkkäin. Silloinkin kun ei ole erityisen kaoottista, niin tuntuu että jään tämän kumppanin varjoon. Hän tuo mussa esiin niitä tasaisempia puolia, kun jonkun on pakko olla sekin, mutta en tiedä onko se kaikki mitä haluan olla. Pääsisin ehkä itse kukoistamaan ja käyttämään energiaani itseeni paremmin jonkun toisenlaisen kanssa. Mutta minkä teet rakkaudelle. -4
"Ilman keskisormia syntyneitä on ehkä yksi kymmenestätuhannesta tai jotain sinnepäin. ADHD-tapauksia taas ihan virallisestikin diagnosoituina jopa 20% ihmisistä."
Ei todellakaan ole virallisesti diagnosoituna 20 % ihmisistä ADHD.
En tajua miksi nykyään törmää vähän väliä tähän väitteeseen. Onko väärinkäsitetty se Pohjois-Karjalan 16 % pikkupojista diagnoosi noin pahasti 🤔.
Mulla on paha tapa päätyä suhteisiin tällaisten kanssa. Ihmettelen miten se on edes mahdollista, koska itse olen kaikkea muuta kuin tuollainen. Ehkäpä sitten olen niin vetäytyvä, tavoittamaton tai jopa epäkiinnostava, että minuun onnistuvat tutustumaan/haluavat tutustua lähinnä miehet, jotka rakastuvat vaikka roskapönttöön jos se vain jaksaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se, että oma mielenkiinto suuntautuu tuollaisiin.
Eri
Minullakin kaikki tapailumiehet ovat olleet tuota tyyppiä. Kieltämättä miettinyt että voisi olla kestämistä parisuhteessa, kun olen itse rauhaa rakastava ihminen. Rauhallisuus on mielestäni äärimmäisen viehättävä piirre miehessä, mutta sellaiset eivät minusta koskaan kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
"Ilman keskisormia syntyneitä on ehkä yksi kymmenestätuhannesta tai jotain sinnepäin. ADHD-tapauksia taas ihan virallisestikin diagnosoituina jopa 20% ihmisistä."
En tajua miksi nykyään törmää vähän väliä tähän väitteeseen. Onko väärinkäsitetty se Pohjois-Karjalan 16 % pikkupojista diagnoosi noin pahasti 🤔.
Taisi olla koko Suomessa 16%. Pohjois-Karjalassa joku 22%. Niin ja tosiaan ne pikkupojat kasvavat aikuisiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ADHD on sosiaalinen konstruktio. On vaan päätetty, että tietynlaiset luonteenpiirteet muodostavat ADHD:n. ADHD:n määritelmää on lavennettu merkittävästi viimeisten 10 vuoden aikana, mistä johtuen A
Ja merkittävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ADHD on sosiaalinen konstruktio. On vaan päätetty, että tietynlaiset luonteenpiirteet muodostavat ADHD:n. ADHD:n määritelmää on lavennettu merkittä
Ilman keskisormia syntyneitä on ehkä yksi kymmenestätuhannesta tai jotain sinnepäin. ADHD-tapauksia taas ihan virallisestikin diagnosoituina jopa 20% ihmisistä.
Niin. Olisipa niin, että nämä (me) joka viides oltaisiin normaaleja eikä tarvitsisi olla diagnoosia. Voisiko neurotyypillisyydellekin määrittää diagnoosikriteerit ja koodin?
Niin kauan kuin maailma makaa neurotyypillisten ehdoilla, ADHD on handicappi, useasti. Toki siitä saa omat supervoimansa myös moni ja suotuisimmissa olosuhteissa elimistö jaksaa toimia riittävällä tasolla, jotta voi pärjätä maailmassa. Voisin tehdä paljon keskimääräistä vaikeampaa ja vaativampaa työtä, mutta vain keskimääräistä lyhyempiä työpäiviä. Siihen taipuu aivot ja hermosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Sen jatkuvan selityksen lisäksi kävi ilmi että tunteiden hallinta on vaikeaa (suuttuu ja loukkaantuu herkästi) ja välillä valvoo päiväkausia, välillä nukkuu monta perätysten. Tällaisen ihmisen kanssa on vaikeaa jos hänellä ei ole ymmärrystä sille, että joku toinen nukkuu joka päivä ja ei jaksa jutella 7 tuntia putkeen. On luova ja läheisilleen omistautuva ihminen, mutta edellämainittujen asioiden takia aika raskas kumppani.
Parhaimmillaan siis tosiaankin energisoiva, mutta pahimmillaan riistää kaikki mehut itsestä! Eikä suostu olemaan lääkityksellä säännöllisesti, joka tekee hänestä normaalin oloisen, kun ei itse tykkää siitä olosta kun se tekee hänestä hitaamman. -4
En itsekään söisi yhtään mitään lääkettä jonkun to
Lääkäri niitä hänelle on tuputtanut jo kauan ennenkuin tunnettiin. Ottaa lääkkeen välillä, ja itsestäkin silloin tuntuu oudolta, kun on yhtäkkiä hiljaista ja kumppani ei intoile mistään. Se on hänen oma valinta käyttääkö vai ei ja itse olen suhteessa halunnut olla plussien takia, mutta ero käy kyllä mielessä silloin kun on useampia vaikeampia päiviä peräkkäin. Silloinkin kun ei ole erityisen kaoottista, niin tuntuu että jään tämän kumppanin varjoon. Hän tuo mussa esiin niitä tasaisempia puolia, kun jonkun on pakko olla sekin, mutta en tiedä onko se kaikki mitä haluan olla. Pääsisin ehkä itse kukoistamaan ja käyttämään energiaani itseeni paremmin jonkun toisenlaisen kanssa. Mutta minkä teet rakkaudelle. -4
Millaista se teidän kaoottisuus on käytännössä? Kaapinovia jää auki ja imuri keskelle lattiaa ja ruoka tekemättä vai mies pokailee naisia ja katoilee päiviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ihan varma, että kahdella miehistäni on ADHD (ja luultavasti itsellänikin). Heidän molempien lapsilla se on diagnosoituna. Vauhti ja mielenkiinto tuntuu omalta. Sitten on omat hankaluutensa.
Onko sinulla kaksi miestä?!
Ei, vaan viisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Minullakin kaikki tapailumiehet ovat olleet tuota tyyppiä. Kieltämättä miettinyt että voisi olla kestämistä parisuhteessa, kun olen itse rauhaa rakastava ihminen. Rauhallisuus on mielestäni äärimmäisen viehättävä piirre miehessä, mutta sellaiset eivät minusta koskaan kiinnostu.
Mulla ja miesystävällä on kaksi vaihdetta, on ja off. On toiminut aika hyvin, kun molemmat on riittävän vastuullisia oikeissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla koko Suomessa 16%. Pohjois-Karjalassa joku 22%. Niin ja tosiaan ne pikkupojat kasvavat aikuisiksi...
Mietin juuri yksi pv sitä, kun ADHD-aivot rakastavat ja lääkitsemättömät jopa "tarvitsevat" suolaa ja nimenomaan Pohjois-Karjalassa on ollut näitä suolan liikakäytön ongelmia. Lisäksi ruoan kanssa on monia muitakin ongelmia, joten nämä asiat tukisivat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paha tapa päätyä suhteisiin tällaisten kanssa. Ihmettelen miten se on edes mahdollista, koska itse olen kaikkea muuta kuin tuollainen. Ehkäpä sitten olen niin vetäytyvä, tavoittamaton tai jopa epäkiinnostava, että minuun onnistuvat tutustumaan/haluavat tutustua lähinnä miehet, jotka rakastuvat vaikka roskapönttöön jos se vain jaksaa kuunnella.
Joo. Eivät pidä siitä, että joku kilpailee samasta tilasta hänen äänensä kanssa. Sinänsä en tiedä, onko heillekään välttämättä oleellista se, kuunneltiinko heitä ja sisäistettiinkö se, kunhan sai puhua vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Sama. Toinen, jotka kiinnostuvat ovat luonnehäiriöiset. Miten saattaakin olla, että pyörremyrskyihmiset hakeutuvat kohti ja sitten ne rauhalliset miehet taas hakeutuvat hoivaamaan ADHD- ja BPD-naisia.
Tai sitten se ei kestänyt sinua. Projisoi vain sinut omien tuntemuksien tulkiksi, etkä huomannut sitä itse. Luultavasti tulit höynäytetyksi.