Mitä ruokaa teette, kun ette jaksaisi tehdä mitään?
Kommentit (62)
En kirjaimellisesti tee mitään, joskus en jaksa edes mikroa käyttää. Saatan syödä esim. kylmää makaronilaatikkoa suoraan paketista.
Vierailija kirjoitti:
Linssikeitto porisee liedellä. Riittää moneksi päiväksi.
Sama täällä!
Eines laatikoita tai keitän höyry perunoita, lämmitän pakaste pinaattikeiton kastikkeeksi ja kalapuikkoja uuniin.
Seuraavan päivänä loput perunat pilkon pannulle ja pari kananmunaa sekaan. Voissa paistettu muna pyttipannu ihan herkkua. 😋
Perunat höyrytetään kuorineen ja syödään kuorineen jotta kaikki mahdolliset ravintoaineet tallella.
En tee kastikkeita ollenkaan vaan käytän pakaste pinaattikastiketta ihan kaikkiin ruokiin kastikkeeksi. Tai ostan sen valion ruskeakastikkeen valmiina.
Aina jaksaa tehdä ainakin hernekeiton sillä se on maailman helpoin eikä tarvitse kokkitaitoja. Herneet vaan likoon ja laittaa hellalle muhimaan ja sitten ruskistan jauhelihan joukkoon.
Pakastimessa on ruokaa vaikka kahdeksi viikoksi ja kuivakaapeissa näkkileipää jos sattuu sairastumaan.
Olen tottununut tekemään ruokaa sairaanakin kun ei ole ollut koskaan ketään joka passaisi kaikki valmiina nokan eteen.
Eineksiä on aina varalla pakastimessa jos ei jaksa tai huvita. Onhan niitä prosessoituja halpoja eineksiä syötetty lapsuudesta asti kouluruuassakin. Kengänpohja pihvejä ja kumipallo broilerin ja kalan jäte pullia. Ei ne mitään filettä ollut vaan ruhon ja perkuu jätteistä tehtyjä kaikkein halvinta pötsin täytettä.
Joku semmonen valmispata pussista. Eli italianpata, hawaijinpata ja mitä niitä on.
>ruskista liha/kana
>lisää pussi ja vesi
>odota 10 minuuttia ja ruoka on valmis.
MInusta tuo täyttää aika hyvin sen määritelmän, ettei juuri mitään tarvi tehdä. Ei tarvi kuoria eikä pilkkoa, eikä mittailla eikä mitään. Lihan ruskistus on aika simppeli homma.
Sillon kun haluan helpolla,niin jotain minkä voi vaan heittää uunipellille ja valmis. Esim ranskalaiset. Valmis perunasipulisekoitus,kerma auki ja sekaan,kinkkukuutiot ja uuniin. Valmispihvit ja perunat keitetään sellaisenaan,kun ei jaksa edes kuoria valmiiksi. Valmis jauheesta kastike. Sit on myös niitä päiviä,että jaksan levittää pihvit,tehdä muussin ja kastikkeen itse.
Keitän makaronit. Sitten tonnikalapurkki ja pastakastike, päälle vähän juustoa ja sipulia. 10 minuuttia maks.Toinen on lämmin leipä, tonnikalaa, valkosipulia ja tomaattia ja juustoa. Satisfyeriin ja NAM.
Olen juuri potemassa kuumeistä ylähengitystievirusta, määrittämättä mikä virus minussa jyllää. Ei ole tehnty mieli syödä mitään, mutta äsken kumppani kävi pyynnöstäni ostamassa minulle maustamatonta jogurttia ja sitä syön nyt jäisten mustaherukoiden ja kaurahiutaleiden kanssa. En usko, että jaksan syödä tänään muuta, mutta tekipä hyvää
Yleensäkin silloin, kun ei jaksais tehdä mitään, niin hyvällä omalla tunnolla tyydyn johonkin valmiiseen ja helppoon tyyliin suoraan purkista lautaselle
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikkoa 👴🏻🧡🥳
Mumman silakkaloora on parasta herkkua!🥳👵👴
Vierailija kirjoitti:
Eines laatikoita tai keitän höyry perunoita, lämmitän pakaste pinaattikeiton kastikkeeksi ja kalapuikkoja uuniin.
Seuraavan päivänä loput perunat pilkon pannulle ja pari kananmunaa sekaan. Voissa paistettu muna pyttipannu ihan herkkua. 😋
Perunat höyrytetään kuorineen ja syödään kuorineen jotta kaikki mahdolliset ravintoaineet tallella.
En tee kastikkeita ollenkaan vaan käytän pakaste pinaattikastiketta ihan kaikkiin ruokiin kastikkeeksi. Tai ostan sen valion ruskeakastikkeen valmiina.
Aina jaksaa tehdä ainakin hernekeiton sillä se on maailman helpoin eikä tarvitse kokkitaitoja. Herneet vaan likoon ja laittaa hellalle muhimaan ja sitten ruskistan jauhelihan joukkoon.
Pakastimessa on ruokaa vaikka kahdeksi viikoksi ja kuivakaapeissa näkkileipää jos sattuu sairastumaan.
Olen tottununut tekemään ruokaa sairaanakin kun ei ole ollut koskaan ketään joka passaisi kaikki valmiina nokan eteen.
Ei
Miten on edes mahdollista kirjoittaa kaikki yhdyssanat noin päin p ersettä?
En mitään. Haen naapurin pizzeriasta, lähikaupan salaatti- tai valmistiskistä taikka tilaan kotiin.
Jossain vaiheessa olin hulluna lämpimiin leipiin näin syksyisin. Mutta kyllähän siinäkin tarvii jotain tehdä.
Kun ei jaksa. Silloin kannattaa ottaa kahvakuula ja alkaa treenaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikkoa 👴🏻🧡🥳
Mumman silakkaloora on parasta herkkua!🥳👵👴
Näinhän se menee 🧡🥳
Aika harva ruoka, joita teen niin vaatii ponnisteluita. Aikaa tosin voi mennä kypsymiseen. Nyt teen kylmäsavulohi pastaa. Pasta kiehumaan kattilaan. Sipulin kuullotan öljyssä pannulla. Sekaan kylmäsavulohi paloiteltuna ja ruokakerma päälle. Mustapippuria. Pastan valutus, kun on kypsää ja soosi sekaan. Aikaa menee sen pastan kiehumisen ajan.
Aina meillä on pakkasessa jotain kalapuikkoja, kasvispihvejä ym. Kaapissa nuudelia, hernaria. Usein syön pelkän vouleipäaterian, jos ei huvita kokata.
Vierailija kirjoitti:
Keitän makaronit. Sitten tonnikalapurkki ja pastakastike, päälle vähän juustoa ja sipulia. 10 minuuttia maks.Toinen on lämmin leipä, tonnikalaa, valkosipulia ja tomaattia ja juustoa. Satisfyeriin ja NAM.
Mä en tiennyt, että Satisfyerilläkin voi laittaa ruokaa. 🤔
Joku valmis salaattipussi lisättynä broilerilla, katkaravuilla tai tonnikalalla. Vähän oliiviöljyä ja mustapippuria sekaan, niin se on siinä.
Texmex -tyylistä pataa.
Tortillloja.
Kanapasta.
Joskus pelkkiä voileipiä tai säilykkeitä.
Siinä mun yleisemmät helppomenut, jos ei tilausruokia lasketa.
Jos on pakastepizza niin lämmitän sen, tai laitan nuudelit kattilaan. Mieluummin kuitenkin hyppään autoon ja menen johonkin lounaspaikkaan tai heselle.