Vesirokko..päiväkoti
Moikka,
Miten on jos nuorimmaiseni sairastuu vesirokkoon, niin miten on voinko viedä isosiskon tarhaan, jos hänelle ei ilmaannu näppyjä? Ainahan se ei tartu, vaikka tiedänkin että on kyseessä on helposti tarttuva rokko..
-Töpö
Kommentit (35)
ja illat harrastuksissa ettei vaan vahingossakaan tule tylsää hetkeä lapsen kanssa kotona! Sen edestään löytää minkä taaksen jättää.
miksi pitäis sotkee koko perheen rytmit yhden vesirokkosen takia. Niin vaikea kuin se on monien näköjään tajuta, niin ei se päiväkoti kaikille lapsille oo "työpäivä" vaan mukava päivä touhuta kavereiden kanssa. Ainakin meidän lapsille, joilla ei syrjäkylällä ole kavereita muualla. Ja monelle se laiskempi vaihtis vois ollakin se, että jättää lapsen makailemaan telkkarin ääreen, viitsimättä pakata sitä päiväkotivalmiiksi ja kärräämättä sinne.
omien vanhempiensa ja sisarrustensa kanssa
huh huh sentään
jos osa posrukka kotona miks yhden pitäis rahtautua tarhaan
kyllä mun lapset on viihtyneet kotona
esikoien meni hoitoon 4v kun aloitintyöt ja oli hoiodssa vaan pari päivää viikossa kun mulla oli arkivapaita paljon
ja hienosti viihtyi
toinen lapsi on 4 v ja ei ole ikinä viel ollut hoidossa ja hyvin viiihtyy
lasten kanssa pitä puuhata yhdessä ei kait kukaan viihdy yksinään
me askarrellaan tehdään puuhatehtäviä luetAan kirjoja ulkoillaan lauletaan pelataan pelejä soitetaan musiikki ja tanssitaaan soitetaan pianoa leivotaan yhdessä siivotaan yhdessä laitetaan ruokaa yhdessä
camoon äidit lapsi viihtyy kun tehdään kimpassa ja siinä sivussa oppii kaikkee
eli lapset kotiin jos jotona ollaan ja ei tarhaan tartuttaan muita lapsia
ja miksi ei rokotusta anneta lapselle
meillä on annettu ei tartte turhaa kärsiä
lapsille kun joku on vesirokossa... Älkää nyt viitsikö.
lasten kanssa pitä puuhata yhdessä ei kait kukaan viihdy yksinään
me askarrellaan tehdään puuhatehtäviä luetAan kirjoja ulkoillaan lauletaan pelataan pelejä soitetaan musiikki ja tanssitaaan soitetaan pianoa leivotaan yhdessä siivotaan yhdessä laitetaan ruokaa yhdessä
camoon äidit lapsi viihtyy kun tehdään kimpassa ja siinä sivussa oppii kaikkeeeli lapset kotiin jos jotona ollaan ja ei tarhaan tartuttaan muita lapsia
ja varsin lievänä. Muutama kymmenen näppylää ja kuumeeton poika. Onneksi ei oltu ehditty miettiäkään sitä rokotetta. Viikko oltiin kotona ja poissa. Eli vesirokosta voi selvitä aika vähälläkin, mitä ei usein muisteta kun eniten ääntä pitää ne kauhukokemuksia omaavat.
veljen lapsista nuorempi sairastui vesirokkoon, sai tartunnan meidän lapsilta eli tiedettiin mahdollisuus ja jopa toivoivat sitä. Hoidosta (ryhmis) kuitenkin sanottiin, ettei tervettä, vanhempaa lasta saanut tuoda hoitoon, koska oli odotettavissa että myös hänelle tulee vesirokko. Hoidossa oli joku lapsi, jolle vesirokko oli vaaraksi terveydelle (reuma tms). Eli heillä piti terveenkin olla oireettomana kotona, kun nuorempi sairasti, ja sitten 10 pv nuorempaa myöhemmin tuli ensimmäiset näppylät hänellekin.
Paras kun kysyy hoitopaikan käytäntöä, toisissa kun on eri systeemit.
Hmm..no kaikenlaisia vastauksia tuli, kiitos niistä:) Tässä nyt ei ole kysymys siitä että en vaan viitsisi olla myös vanhemman muksun kanssa kotona. Ensiksi ..tiedän että isompi lapsi kyllästyy kotona, se on satavarmaa. Lisäksi mulla on vaan pari viikkoa laskettuun aikaan, ja olen itse jokseenkin huonossa kunnossa. Ja nyt tietysti pelottaa, että isompi sairastuu just silloin kun vauva syntyy: ja vauva saa tartunnan(
Täytynee viedä tyttö lääkärille tänään ja tarkistaa että kyseessä on tosiaan vesirokko..joku rokkohan se on koska neidille on tullut näppylöitä yön aikaa ihan joka paikkaan ja ne kutisee.
Ja tosiaan, täytynee kysyä päiväkodin mielipidettä.
Toisekseen minä ainakin haluan tyttöjeni varsinkin sairastavan vesirokon nyt lapsina. Mielummin niin, kuin se, että eivät sairasta, ja sitten itse raskaana ollessaan saavat olla sydän syrjällään, että saavat juuri silloin sen tartunnan.
Minun olisi nimittäin pitänyt viedä se terve sisarus tarhaan ja eihän se käynyt päinsä vesirokkopotilaan kanssa. Miehellä siis alkoi työt niin aikaisin, ettei tarha ollut vielä auki. Sinänsä hyvä, ettei tarvinnut miettiä viekö vai ei. Ja peräkkäin meilläkin sairastettiiin eli yli kuukausi meni, ennen kuin olivat molemmat kunnossa :((((
Terve pääsi sitten iltasella minun tai isänsä kanssa purkamaan vähän energiaa ulos. Nyt olisi ihan eri juttu, kun on oma talo eli ei haittaisi sitä tervettäkään, kun touhua riittäisi ja ulos pääsisi omalle pihalle :)
Sisareni oli rokotettu ja sen turvin uskalsi tulla meille kun lapsilla oli vesirokko. Sittenpä kuitenkin kävi niin, että rokotesuoja ei riittänyt ja sairastui aikuisiällä ja oli todella huonossa kunnossa. Kyllä lapsena sairastettu tauti antaa varmemman suojan myöhempää tartuntaa vastaan.
vaan enterorokko. Lääkäri sanoi että voi viedä tarhaan, ei tarvitse eristystä. Kunhan voi syödä ja on muuten virkeä. Tytöllä on vaan aikasta paljon noita näppylöitä, varsinkin alapäässä, käsissä ja jaloissa.
ollut pari - kolme päivää, eivät ole muuttuneet vesikelloiksi. Tulkittiin kuitenkin vesirokoksi, koska sitä päiväkodissa on liikkeellä, mutta ihmetyttää vesikellojen puute.
ja sanoi että suussa näkyy näppylöitä ja se kuulema varmisti diagnoosin. Mua vaan ihmetyttää kun kuulema enterossa ei näpyt tai rakkulat kutise, meillä niitä on ihan lapsi täynnä ja ne kutisee ihan kauheesti. Atarax hiukka helpottaa..yö pelottaa. Ja kiva kiva, esikoiseltakin bongasin pari näppylää jaloista. Jännää myös että kuulema vesirokkopotilaita ei oo nyt syksyllä hänen luona käynyt kuin yksi, mutta enteropotilaita ja useampia.
. Kyllä lapsena sairastettu tauti antaa varmemman suojan myöhempää tartuntaa vastaan.
Kysehän on nyt siitä etteivät vanhemmat jaksa olla lastensa kanssa. Helpompi laittaa ne päiväkotiin.