Vesirokko..päiväkoti
Moikka,
Miten on jos nuorimmaiseni sairastuu vesirokkoon, niin miten on voinko viedä isosiskon tarhaan, jos hänelle ei ilmaannu näppyjä? Ainahan se ei tartu, vaikka tiedänkin että on kyseessä on helposti tarttuva rokko..
-Töpö
Kommentit (35)
enkä pitäisi siitä, että tuot. Perheen sisällä tarttuu huippuherkästi ja sillä on pitkä itämisaika ja lapsesi alkaa tartuttamaan muita jo ennen kuin näppylät näkyvät. Minä olen kyllä rokotuttanut lapseni, mutta kaikki eivät ole eikä työssäkäyvien ole kovin helppo järjestää niin pitkää hoitoa...
jos joka tapauksessa on nuoremman kanssa kotona niin sitten eri asia
ap:n tapauksessa hän ole joka tapauksessa sairaan lapsen kanssa kotona? Minä henkilökohtaisesti en todellakaan tieten tahtoen veisi potentiaalista taudin kantajaa tarhaan, mutta olen huomannut monen niin tekevän...
14 vuorokauden päästä ensimmäisen sairastumisesta ja vesirokko kestää n viikon, joten kyllähän se vaan niin on, että joudut viemään molemmat hoitoon ennen kuin toinen edes sairastuu. Näin meillä ainakin oli ja valitettavasti ensin isompi tartutti koko eskariryhmän kun ei edes tiedetty rokon olevan tulossa ja pienempi tartutti sitten ajallaan oman ryhmänsä, kun ei terveen lapsen kanssa voinut jäädä kotiin vaikka tiedossa olikin, että rokko todennäköisesti on tulossa.
Eli vie vaan se vielä terve leikkimään kavereiden kanssa, ehtii sitten olemaan kotona ja sairastamaan kun oma vuoro tulee!
Jos isompi saa tartunnan sisarukseltaan niin nuorimmainenkin ehtii palata hoitoon ennen kuin isompi saa oireita.
on yleensä lieväoireisempi. Ja tyttölasten on tärkeä saada immuniteetti ennen sukukypsää ikää. Minä otan mielelläni vesirokon, jos sitä on jossain tarjolla, sittenpä on sairastettu.
Minusta yksinkertaisinta on kysyä tarhasta, mikä on käytäntö.
minä en ymmärrä, että miksi se turhaan pitäisi sairastaa. Varsinkin kun se voi olla todella raju pienelläkin lapsella.
Kun toinen sairasti ensin, sitten kahden viikon tauko ja sitten toinen. Molempien kanssa meni puolitoista viikkoa ennen kuin kotoa voi liikkua jonnekin. Kesä ja kärpäset meni ohi sisällä kökkien. (siis lämpimmimmät ja sateettomat ajat)
Vesirokko tarttuu jo pari päivää ennen kuin edes tietää sitä sairastavansa joten siitä se on aika ikävä tauti.
Jos sisaruksia on paljon ja tulee epäilys että yhteen on tarttunut kannattaisi ne muutkin koettaa saada kipeiksi yhdellä kertaa.
PS:
Tunti samassa huoneessa riittää tartuttamaan vesirokon toiseen ihmiseen vaikkeivät kosketuksissa olisikaan toisiinsa.
miksi toinen lapsi pitää viedä hoitoon jos toinenkin lapsi saa olla kotona? Antaisit lapselle vapaapäivän. Vaikka lapsi joutuisi olemaan sisällä koko päivän ja katsomaan sisaruksen sairastamista, on se kuitenkin nautinnollisempaa lapselle kuin mennä päiväksi pois. Lapsetkin haluaa välillä vapaata ja olla tekemättä yhtään mitään. Pieni joutilaisuus silloin tällöin on vaan hyvästä ja kehittää luovuutta. Ei aina tarvii olla kivaa ja kavereita.
Voi herranjestas anna mun kaiki kestää, nytkö lapsia ei saisi viedä tarhaankaa,ettei niillä vaan olisi liian kivaa?
jos joutuvat pitämään ylimääräisiä vapaapäiviä.
katsomassa sisaruksen sairastamista.
siitä että on viikon pari eristyksessä kotona ainoana huvina katsoa pikkusisaruksen sairastamista? Sun täytyy pitää sitä päiväkotia aivan kamalana paikkana.
Vaikka lapsi joutuisi olemaan sisällä koko päivän ja katsomaan sisaruksen sairastamista, on se kuitenkin nautinnollisempaa lapselle kuin mennä päiväksi pois.
vaikka samassa huoneessa nukkuivat ja samaa päiväkotia kävivät. Joten mitenköhän ne olisi saanut sairastumaan samaan aikaan?
kannattaisi ne muutkin koettaa saada kipeiksi yhdellä kertaa.
PS:Tunti samassa huoneessa riittää tartuttamaan vesirokon toiseen ihmiseen vaikkeivät kosketuksissa olisikaan toisiinsa.
oppia, ettei aina tarvi olla kivaa? Miten tää nyt meni, onko pk:ssa siis kivaa ja nautinnollista vai eikö ole?
miksi toinen lapsi pitää viedä hoitoon jos toinenkin lapsi saa olla kotona? Antaisit lapselle vapaapäivän. Vaikka lapsi joutuisi olemaan sisällä koko päivän ja katsomaan sisaruksen sairastamista, on se kuitenkin nautinnollisempaa lapselle kuin mennä päiväksi pois. Lapsetkin haluaa välillä vapaata ja olla tekemättä yhtään mitään. Pieni joutilaisuus silloin tällöin on vaan hyvästä ja kehittää luovuutta. Ei aina tarvii olla kivaa ja kavereita.
Toinen töissä käyvä aikuinenhan voi viihdyttää sitä tervettä sisarusta iltaisin. Käydä ulkoilemassa ja leikkiä lapsen kanssa. Kyllä nyt muutaman päivän voi kotonakin olla ja leikkiä itsekseen, jos ei voi yksin pihalle päästää.
mutta hermot ehtii mennä jo yhden päivän aikana. Ei ne kumminkaan itsekseen leiki vaan tappelee ja häiritsee sitä sairasta jonka pitäisi levätä
Omien lasten kanssa ei enää osata olla kotona. Yksi vielä menee mutta muut hoitoon. Lapsilla pitää olla koko ajan ohjattua toimintaa ja viihdykettä. Millaisia aikuisia tulee näistä passatuista lapsista.
jos vaihtoehtojakin on. Eikä niitä kukaan siellä päiväkodissa passaa, kotona pikemminkin.
millaisia näppyjä vesirokossa on?