Pam väittää että Suomessa ei pärjää eikä tule toimeen 800 eurolla kuussa
Alas voitte kommentoida että miten te olette pärjäänneet 800 eurolla tai vähemmällä kuukauden aika niin voimme sitten yhdessä osoittaa Pamin väitökset vääriksi ja perättömiksi.
https://www.pam.fi/artikkelit/tulisitko-toimeen-800-eurolla-kuukaudessa…
Kommentit (364)
Maalla asuessa voi pärjätä. Itse maksoin 300€/kk vuokraa talosta. Autonpito kallista, julkiset ei kulje eikä töitä löydy. Sähkölämmitys kallista. Kaupungissa ei pärjää. Varsinkin jos opintovelkaa tms.
No esimerkiki itselläni jää vuokran jälkeen ruokaan, lääkkeisiin sähkö sekä vesilaskuun että puhelin ja netti menohin ja matka menoihin ja vielä muihin ei kuukausittaisiim menoihin 85€ - Kyllä se vähän haastavaksi menisi sillä kuukausi pärjätä, Onneksi ei ole isompia sairausmenoja!
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tämä hintojen nousu. Lisäksi monet annoskoot ovat pienentyneet ja lisäksi hintaa nostettu. Joudun jättämään saarioisten pastasalaattieineksetkin jatkossa hyllyyn
Ai kauheaa, kun köyhä joutuu itse tekemään ruokansa, eikä rahat riitä eineksiin. 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 e ei riitä jos siitä.vähennetään myös vuokra. Monella Helsingissä tuillainen summa menee jo pelkästään vuokrakuluihin.
Helsingissa voi esim etsiä vaikka kymmenen tai viisitoista kaveria ja vuokrata joku halpa kaksio tai kolmio kimpassa.
Niin, mutta mennään todellakin takapakkia kehityksessä. Ihan kuin Amurin työläismuseokorttelin ensimmäiset asunnot jostain 1800-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tämä hintojen nousu. Lisäksi monet annoskoot ovat pienentyneet ja lisäksi hintaa nostettu. Joudun jättämään saarioisten pastasalaattieineksetkin jatkossa hyllyyn
Ai kauheaa, kun köyhä joutuu itse tekemään ruokansa, eikä rahat riitä eineksiin. 😱
Tervetuloa kommentoimaan takaisin sen jälkeen kun osaat lainata tekstejä.
Jos asuu puolison kanssa, ja asumiskulut ja ruokakulut menee noin 50/50, niin kyllä 800 eurolla pärjää erinomaisesti.
Itse olen yhden lapsen yh, nettotulot 1300e ja maksan sillä ihan kaikki niin kahden ihmisen asumiseen kuin elämiseenkin liittyvät asiat. Suoratoistoja sillä ei tosin maksella ja kotona syödään vain itsetehtyä kotiruokaa, eikä ole maksullisia harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 e ei riitä jos siitä.vähennetään myös vuokra. Monella Helsingissä tuillainen summa menee jo pelkästään vuokrakuluihin.
Helsingissa voi esim etsiä vaikka kymmenen tai viisitoista kaveria ja vuokrata joku halpa kaksio tai kolmio kimpassa.
Niin, mutta mennään todellakin takapakkia kehityksessä. Ihan kuin Amurin työläismuseokorttelin ensimmäiset asunnot jostain 1800-luvulta.
No sitähän vihreät haluaa. Kulutus alas.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis tuolla 800 eurolla pitää saada?
ruokaan riittää kyllä
20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen viikon kaikkiin kuluihin.
T: Kokoomuslainen
Riippuu missä asuu. Jos asuu jossain perähikiällä, jossa asumiskulut on puoli-ilmaisia, niin ehkä sitten pärjää. Mutta ei siellä kyllä todennäköisesti töitäkään löydä.
Mä asun kaupungissa ja kaupungin vuokra-asunnossa. Mun vuokra on pelkästään jo 720 euroa. Eli en todellakaan pärjäisi 800 eurolla kuussa. Pakko asua täällä töiden takia.
Mulla ei oo varaa käydä edes hierojalla Suomessa ku alkean 50 e maksaa halvimmillaankin. Säästän mieluummin vietnamin tai thaimaan lomaan ja käyn siellä hieronnoissa 5 eurolla. Tässäkin suomi jää nuolemaan näppejään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Tarkoitatko todella, että 10-15 ihmistä asuisi kaksiossa/kolmiossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa se itsetehtykin. Mikään ei ole halpaa Suomessa. Kanankoivissakin tai jauhelihoissa hinnat tuplaantuneet. Makaronipussin sai ennen 20 sentillä. Nyt 50 senttiä. Saksassa saa edelleen 10-15 sentillä
Vierailija kirjoitti:
Vuokrataso on sama kautta maan. 800 riittää ehkä rupiseen kaksioon, muttei perheasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruokaan riittää kyllä
20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen viikon kaikkiin kuluihin.
T: Kokoomuslainen
Mutta mulle ei riitä 7000 egeä kuussa.
T. Teemu Keskikalja (PS)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voi löytää mutta ei löydä ketään jotka moiselle ryhmälle asunnon vuokraisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa.
15 ihmistä kaksiossa?
Perheen kodissa on laskennallisesti jokaiselle perheenjäsenelle oltava tilaa 14,8 neliötä.
Ei taitaisi edes taloyhtiö moista hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen töihin tulevat ulkomaalaiset tekee aina noin. Heitä asuu yleensä 2-4 henkilöä samassa asunnossa. Säästävät vuokrakuluissa. Miksi ei suomalaiset perheettömät pienituloiset voisi tehdä samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
ruokaan riittää kyllä
Mitä yleensä pitää palkalla maksaa? Eläminen kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Riittää hyvin. Ei jäänyt eläkkeestä paljon tuota enempää ja vielä on 450€ tilillä loppu kuuksi.
Sulla on siis vuokra, vesi, sähkö ilmaista?
Tonnin saa jokainen ihan heittämällä jos vaan vähän tekee jotain töitä joskus.
🇺🇦🇮🇱