Korkea aika laittaa ihan isyyslailla se ISYYSTESTI rutiiniksi
Monelta draamalta säästyttäisiin kun isyystesti tehdään laillisesti rutiiniksi.
Lapsen tulee tietää oikea alkuperänsä ja vanhempansa. Ja aikuisen laillisesti testatut, todistetut jälkeläisensä.
Kommentit (441)
Miksi sitä testiä ei itse voi maksaa? Saman verran ne verot nousevat kuin mitä testien hinnaksi tulee jos julkinen niitä alkaisi tehdä, ilmaisia testejä kun ei ole.
Ne jotka testit haluavat voivat aivan vapaasti testejä tehdä. Testit eivät kuitenkaan hoida mitään sairautta niin ne eivät kuulu julkisen terveydenhuollon puolelle.
Lisäksi suurinta osaa nämä testit ei edes kiinnosta koska ei niitä normaalissa parisuhteessa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun se isyys niin paljon pelottaa on varmin keino pidättäytyä tollasesta kanssakäymisestä joka voisi tämäntyyppiseen lopputulokseen johtaa, problem solved :D.
Eipä taida tässä olla ollenkaan kyse siitä että isyys pelottaisi tai siitä että kumppaniaan epäilisi, vaan siitä että tää valtava vastustaminen asiassa josta ei olisi mitään haittapuolia normaalille ihmiselle vähän hämmentää. Miksi tämä vastustus? And that my friend is the problem to solve.
Minua isyystesti ei henkilökohtaisesti haittaisi, mutta en haluaisi lapseltani vietävän oikeuttaan omiin geeneihinsä. Ne ovat hänen ehkäpä tärkein omaisuutensa, ja vanhemmilla ei niitä ole oikeutta tutkia. En myöskään tutki muita lapseni terveystietoja, pankkitiliä jne henkilökohtaisia juttuja joita hän ei minulle erikseen halua käyttööni ja tutkittavaksi antaa.
En tekisi lasta sellaisen kanssa johon en luottaisi.
Joskus käy silleen, ettei puoliso olekaan luottamuksen arvoinen. Tuttava vaikutti oikein luotettavalta ja uskolliselta naiselta. Sellainen kiltti hissukka naapurintyttö. Niin vain pitkän suhteen jälkeen paljasti, että 3kk vanhan vauvan isä voikin olla eräs työkaveri. Ja niinhän se sitten olikin. Onneksi oli sentään munaa kertoa, koska muuten asia ei olisi tullut koskaan ilmi, koska mies luotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun se isyys niin paljon pelottaa on varmin keino pidättäytyä tollasesta kanssakäymisestä joka voisi tämäntyyppiseen lopputulokseen johtaa, problem solved :D.
Eipä taida tässä olla ollenkaan kyse siitä että isyys pelottaisi tai siitä että kumppaniaan epäilisi, vaan siitä että tää valtava vastustaminen asiassa josta ei olisi mitään haittapuolia normaalille ihmiselle vähän hämmentää. Miksi tämä vastustus? And that my friend is the problem to solve.
Monella naisella on kokemuksia miehistä, jotka ilmentävät mustasukkaisuuttaan aluksi viattomalla tavalla, kuten sillä että vaatii jakamaan sijainnin jatkuvasti tai haluaa nähdä puhelimen viestit. Eihän niistäkään haittaa ole, mutta ymmärrettävästi monella myös ne hälytyskellot alkavat soida.
Usein asioita jää ymmä
Siinä juuri lapsen synnyttäneenä ja synnytyksen jälkeisissä herkissä tiloissa kun mies tulisi siihen vaatimaan todisteita, että lapsi on hänen niin ai samperi kun voisi mennä aika paljon enemmänkin tunteisiin kuin vain vähän.
Kyllä
Teemme testin
(Sinä maksat kuten lupasit)
Lapsi todetaan sinun lapseksesi. Tiedän tämän 100% varmaksi.
Sinä muutat pois omistamastani asunnosta mukisematta.
Ero laitetaan vireille.
Alat maksamaan elareita ja olemaan etäisä.
Kuten sanoin ei luottamusta ei mitään muutakaan.
Laitetaan myös sp-testit miehille pakollisiksi ennen kuin suhteessa aletaan harrastaa seksiä paljaaltaan. Veronmaksajien pussista toki.
Vierailija kirjoitti:
Ne heti hermostuu ja vastustaa asian etenemistä tai siitä keskustelemista, joilla on suurin syy....
Siis jos pariskunta haluaa perustaa perheen ja muuta ei keksitä kaiken kokeilun jälkeen kuin ottaa sivusta niin mikä on onkelma?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "kriisinpaikka" se joillekin parisuhteessa on jos isyystestiä toinen haluaa ja isyytensä näin vielä testin avulla tunnustaa. Mikäpä siinä, ei ole iso juttu.
Omituista jos nainen kokee sen jotenkin muka hirmu ahdistavaksi ja saa aikaan tuosta draaman tai kriisin jos kerran on rehellinen kunnon nainen.
Isyystesti on ihan ok. Ilman muuta kannatetaan!
Minä kokisin sen syytöksenä, että olen valehtelija. Vaikka voisin todistaa, etten ole, niin jotain olisi mennyt peruuttamattomasti rikki. Vai onko teistä muista ok, että syytetään valehtelijaksi?
Jos tätä rutiininomaista testausta perustellaan sillä, että joka lapsella on oikeus biologiseen isäänsä, niin sittenhän tarvitaan myös DNA-näytteet kaikilta lisääntymisikäisiltä miehiltä, että pystytään kaivamaan esiin se oikea biologinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä rutiininomaista testausta perustellaan sillä, että joka lapsella on oikeus biologiseen isäänsä, niin sittenhän tarvitaan myös DNA-näytteet kaikilta lisääntymisikäisiltä miehiltä, että pystytään kaivamaan esiin se oikea biologinen isä.
Ja bio-isille, jotka eivät ole kunnon isiä (sosiaalinen isyys ja elatus) kunnolliset sanktiot. Lapsistahan on kyse!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tämähän alkaa kuulostaa hauskalta idealta!
Vierailija kirjoitti:
Sen testin voit ihan itse tehdä nostamatta naurettavaa mekkalaa, joka paljastaa vain harhaluuloisen persoonallisuutesi.
Hinta 276 €.
Liian kallis valtion maksettavaksi (14 miljoonaa /vuosi).
"Vuonna 2024 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 209 miljoonaa euroa."
Tuon rahan voisi käyttää hyödyllisemmin. Isyystestistä olisi sekin hyöty, että mammat eivät jakaisi pimpslooraa ihan niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan myös sp-testit miehille pakollisiksi ennen kuin suhteessa aletaan harrastaa seksiä paljaaltaan. Veronmaksajien pussista toki.
Naisillehan se pitää laittaa pakolliseksi. Naisesta se tauti tarttuu kikuliin, homoja lukuun ottamatta.
Ja miehille pakollinen munakello, joka heti tekee hälytyksen, kun käyvät vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus erityisesti sivistysvaltiossa, missä elämme, tietää syntymänsä jälkeen ihan laillistettu alkuperänsä.
Suurin osa normi-veronmaksajista jolla ei ole tunnustamattomia lapsia, ei näe tässä toimenpiteessä pienintäkään ongelmaa. Maksetaanhan me kaikki yleveroakin.
Ahaa, tämä ei siis olekaan patriarkaalista valvontaa? No, siinä tapauksessa lapsen äidille ei tule esittää mitä perustavimmanlaatuista epäluottamuslausetta, joka voidaan tulkita myös kunnianloukkaukseksi. Jos puhtaasti olisi kyse lapsen oikeudesta, niin lapsi saa sitten aikanaan halutessaan, esim. 18v täytettyään, niin halutessaan tietää itseään koskevan geneettisen isänsä. Hänen oikeus. Muille (äiti, isä ja muut), tieto ei edusta lapsen oikeutta, joten perusteltua tiedonsaantioikeutta ei olisi.
Naisen pitäisi olla ensin kunniallinen, että kunniaa voisi loukata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinä kannatan pakollisia isyystestejä. Syynä se, että lapsella on oikeus tietää oikea isänsä.
Olen tässä vuosia seurannut tuttavan kamppailua, kun ei tiedä oikeaa isäänsä. Pitkälle aikuisuuteen luuli isän olevan sama kuin muilla sisaruksilla, mutta sitten paljastui totuus ettei olekaan. Äitinsä ei suostu kertomaan isän nimeä, ilkeyttäänkö vai mitä, en tiedä.
Lähes samanlainen tilanne on toisessa tapauksessa, jossa äiti yhtäkkiä vuosien jälkeen ilmoitti lapsensa isäksi toisen. Siltikään tätä isyyttä ei ole testattu, koska "kyllä sydän tietää". Ei tiedä.
Lapsen oikeudet on mulla se syy, miksi pakollisia isyystestejä kannatan.
Ehkä äitinsä on tullut raiskatuksi? Tai ystäväsi on insestin tulos?
Jos kuuluu poliittisella kentällä vasenta laitaa kannattaviin, on hyvinkin mahdollista. Sieltähän on jo ehdotettu, että aikuiset lähimmäiset saisivat paneskella keskenään ilman muiden paheksuntaa ja laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei haluu, onko pakko. Entäs mun perheen yksityisyys.
Totta, mitä jos ei yksityisyytensä takia halua selvittää virallisesti isyyttä. Esimerkiksi mies tietää jo ennalta, että lapsi ei ole hänen omansa, mutta asia on hänelle ok ja hän ei halua asiaa virallisesti rekisteröitävän mihinkään.
Lapsella on oikeus tietää alkuperänsä ja lähtee jo lasten oikeuksien julistuksesta. Miehen oikeudet ovat toissijaisia.
Minun isäni on valinnut olla isäni ilman dna testejä, ja hyvä sellainen on ollut. Ei minua kiinnosta, onko hän biologinen isäni, enkä missään olosuhteissa haluaisi saada tietoa, että ei ole.
Myös tähän valintaan on minulla oikeus.
Testillä vähenisi mahdollisuus, että tietämättään nainen on perustanut perheen velipuolensa kanssa ja ihmettelee kun kaikki lapset jollain tavalla vammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen testin voit ihan itse tehdä nostamatta naurettavaa mekkalaa, joka paljastaa vain harhaluuloisen persoonallisuutesi.
Hinta 276 €.
Liian kallis valtion maksettavaksi (14 miljoonaa /vuosi).
"Vuonna 2024 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 209 miljoonaa euroa."
Tuon rahan voisi käyttää hyödyllisemmin. Isyystestistä olisi sekin hyöty, että mammat eivät jakaisi pimpslooraa ihan niin paljoa.
Miehet pettävät enemmän ja ovat mm väkivaltaisempia ja ovat tunteidensa vietävissä enemmän kuin naiset
Vierailija kirjoitti:
Luulen että monet ympäriinsä naiskentelevista ja paljaaltaan panevista miehistä vastustavat pakollisia isyystestejä.
Ihan turha, koska naiset haluavat munaa. Ei siinä ympäriinsä tarvitse panna, kunhan avaa tinderin ja sopii treffeja, niin pannaan mun tai naisen luona. Tänä vuonna oon 8 naiseen laskenut spermat sisään.
Mitäpä tuumii mies, kun hän saa vaatimansa isyystestin tuloksen ja sanoo vaimolleen "tämä vain varmistaa sen, että olen lapsen isä, kun enhän minä sinua epäillyt mistään" ja vaimo vastaa "tosi hyvä juttu, minua jo jännitti, onko lapsi sinun vai ei". Saattaa miehen suupielet mennä alaspäin ja hyvä olo haihtua.
Ei se mikään kriisinpaikka ole, koska nainenhan on kuullut miehen periaatteesta jo tapailun alkuvaiheessa. Jos asia ei olisi naiselle ok, mitään parisuhdetta ei olisi. Muussa tapauksessa nainen on syyllinen ellei todista syyttömyyttään.