Miten te ymmärrätte aikuisen ihmisen kohdalla käsitteen "joululoma"? Minä ymmärrän sen niin, että 24.-26.12. on vapaapäiviä.
Siksi en ymmärrä kelalaisten ulinaa, koska eiväthän he näinä päivinä töihin joudu.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Alkaisivat sitten irtisanoutua, niin minä menisin riemusta kiljuen heidän tilalleen. En tarvitse joululomaa ja pyhätkin voisin olla töissä.
T. Työtön
Et varmaan palkkaakaan halua koska sinne ei nyt palkata uusia lähtevien tilalle enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaisivat sitten irtisanoutua, niin minä menisin riemusta kiljuen heidän tilalleen. En tarvitse joululomaa ja pyhätkin voisin olla töissä.
T. Työtön
Hae ihmeessä Kelalle. Palkka on n. 2200-2400 euroa bruttona ja vaaditaan korkeakoulututkinto. Tämä sinulta varmasti löytyy?
Parempi tuokin on kuin työttömyyspäiväraha. Ja amk-tutkinto löytyy kyllä.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Jännästi moni käyttää lomapäiviään koululaisten lomien aikaa. Laskettelukeskukset tukossa Loppiaiseen asti, Helsingissä vähemmän aamuruuhkia ja jotenkin olen aina yksin silloin töissä (omasta valinnastani toki).
Lomakiellolla aiheutetaan ongelmia lapsiperheille, eli työntekijät saattavat alkaa katsella muita töitä. Kelan johdon olis syytä miettiä miten näitä ruuhkahuippuja saisi rauhoitettua. Tässä ei nyt ole kyse mistään luonnonilmiöistä vaan Brežneviläistä aikaista kalenteriin tuijottelua.
Hyvä jos työpaikkoja vapautuu menen sinne mielelläni töihin. Tulijoita on kyllä.
Kolme päivää ei ole mielestäni loma, vaan pyhävapaa. Loma on esimerkiksi joulu, uusi vuosi ja välipäivät
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lomat ja muut vastaavat pyhät tarkoittavat rahaa. Ja tykkään olla töissä esim. Jouluna ja juhannuksena.
Joo, ja silloinhan tulee myös monille lapsiperheille antaneeksi aikaa olla keskenään. Tosin kesälomien jaossa kyllä käyttävät aina lapsiaan syynä saada heinäkuussa loma, vaikka veisi lapset lomallakin hoitoon, koska voi.
Ja sitten pian tuleekin aika, jolloin mummujen on pakko pitää loma juuri heinäkuussa, koska pitää vahtia lapsenlapsia.
Meille tuli vuosien jälkeen työnjohtaja, joka pani vuorotteluun ne heinäkuun lomat, silloin joku lapsetonkin sai lomaa silloin kun halusi. Sai tietysti keskenään sitten saman työn hallitsevat myös vaihdella loma-aikojaan.
Minä olen aamut, päivät ja illat töissä ke-su. Yksi vapaa viikonloppu kuussa, 12 vuodessa. Joulut, pääsiäiset, juhannukset, arkipyhät aina töissä.
Ei pyhä-, ilta- eikä ylityölisiä. Ei mitään korvauksia mistään, ei edes työn ohessa päivystyksestä taikka kriisityöstä saa varallaolo- eikä lähtökorvausta.
Ei minulla ole myöskään työaikalain suojaa eli 5pv/vko on tarvittessa tehtävä 24h työtä. Työtä on paljon, siitä suuri osa on raskasta. Ja ylipäänsä valtaosa työmäärästä jää suurelta yleisöltä piiloon.
En valita. Kuukausipalkkani on 3500e brutto, sama kuin hoitajilla - vaikka olen opiskellut juuri saman verran kuin erikoislääkäri eli 6v työn ohessa (akateeminen loppututkinto ja kaksi erikoistumiskoulutusta a 3v).
Leirityötä 24/7 on myös paljon ja työnantaja on toki keksinyt siihenkin ikiomat päivärahat, jotka ovat paljon pienemmät kuin ns. virallinen päiväraha joka teillä muilla on.
Teen tätä koska minulla on vahva kutsumus. Mistään muusta syystä en tekisi. Tämä on järjetöntä. Mutta sellaista monen työ on. En valita, itse kannan valinnoistani vastuun.
En edes nyt, kerron vain miten omaa ammattikuntaani kohdellaan. Kautta maan, ei vain meillä.
Myös esimerkiksi poliisit ja pelastushenkilöstö ovat palkkakuopassa ja työnsä on varmasti hirveän kuluttavaa. He ovat suoranaisessa hengenvaarassa. Hekään eivät valita, vaikkei palkka ole lähellekään hoitajien tasoa.
Keksin monta suurempaa vääryyttä työelämästä kuin se, etteivät Kelan virkailijat saa ottaa 29 tai 38 vuosilomapäiviään yhtenä kuukautena vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Missä Kelan työntekijät ulisee? Itse kun olen nähnyt vain median tekemiä uutisia, en työntekijöiden ulinaa.
Kyllähän niissä median uutisissa on haastateltu myös Kelan työntekijöitä.
Ehkä ymmärtäisit, jos olisit joskus käynyt töissä.
Myötätunto Kelalaisille.
On ihan yleinen käytäntö joka alalla, että työnantaja ei ko. alan sesonkiaikaan lomia myönnä. Kelalla yksi sesonki nyt sattuu ajoittumaan vuodenvaihteeseen, kun jollain toisella alalla se saattaa olla vuoden hiljaisinta aikaa ja lomat siksi mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Lomapäiviä on käyttämättä reilusti, koska aina on kiire töissä, eikä voi pitää lomaa. Oli jo kuukausia sitten kerrottu työnantajalle, että ma 23 12 ja pe 27.12 olen lomalla. Nyt sitten täytyykin olla nuo päivät töissä.
Tervetuloa duunariporukkaan. Jotkut on jopa nuo pyhät töissä,että helpolla pääset.
Hae ihmeessä Kelalle. Palkka on n. 2200-2400 euroa bruttona ja vaaditaan korkeakoulututkinto. Tämä sinulta varmasti löytyy?