Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Kelan työntekijä on sopinut loman ja varannut matkan joululle?

Vierailija
22.11.2024 |

Työnantajanhan pitäisi siinä tilanteessa korvata matkan hinta, jos sitä ei voi perua. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hemmetin törkeää työnantajalta, eli valtiolta. Ja nillittäjät voisi muistaa, ettei ne Kelan työntekijät laadi niitä lakeja, minkä perusteella tukia jne. myönnetään tai evätään.

Valtio ei ole kelalaisen työnantaja, vaan Kela.

Vierailija
42/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen Kelassa töissä ja olen varannut perheelleni loman Lappiin joululomaksi. Pyhät on tietty minullakin vapaat ja arkipäivät teen etänä. Etätyö mahdollistaa perheen kanssa lomailun kyllä. Ulkomailla etätyö ei ole sallittua, mutta Suomessa voi liikkua vapaasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen Kelassa töissä ja olen varannut perheelleni loman Lappiin joululomaksi. Pyhät on tietty minullakin vapaat ja arkipäivät teen etänä. Etätyö mahdollistaa perheen kanssa lomailun kyllä. Ulkomailla etätyö ei ole sallittua, mutta Suomessa voi liikkua vapaasti. 

Onnistuu noin kotimaan matkalla, pitää vain roudata työvälineet mukana... Pelkkä läppäri ei riitä.

Vierailija
44/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa ei voi tilata, jollei lomaa ole hyväksytty. Jos vuosiloma on hyväksytty ja se perutaan, voidaan alkaa keskustella työnantajan kanssa varausmaksun korvaamisesta, mikä yleensä on satasen luokkaa.

Vierailija
45/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hemmetin törkeää työnantajalta, eli valtiolta. Ja nillittäjät voisi muistaa, ettei ne Kelan työntekijät laadi niitä lakeja, minkä perusteella tukia jne. myönnetään tai evätään.

Valtio ei ole kelalaisen työnantaja, vaan Kela.

No näinhän se onkin. Törkeää silti.

Vierailija
46/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vakavaa jos kelan henkilö ei pääse lomalle, Ei tuossa sentään mistään ihmisistä ole kyse.

Vierailija
47/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelassa kerrottiin jo elokuussa, että vuoden 3 viimeiselle viikolle ei saa lomia eikä ensi vuoden alkuun. Pyhät on tietty vapaapäiviä, ei ne aattoma ole töissä, mutta 23. ja 27. päivä on ihan tavallisia työpäiviä. Töitä ei tarvitse tehdä urakalla, normaali tahti riittää. Ei ole mitenkään epänormaali tilanne, ei muutkaan valtion virastot/laitokset ole suljettuina. Työkkärit on auki ja tulee olemaan hauskaa soitella asiakkaille, ei se jouluviikon perjantai ole mikään lomapäivä, jolloin ei tarvitse vastata puhelimeen, jos viikkoa aikaisemmin ilmoittaa, että aika on varattu.

Asiakas voi siirtää varatun ajan. Toisaalta isompi riesa se sinulle on olla aatonaattona töissä kuin asiakkaalle käyttää 10 min kanssasi höpöttelemiseen samalla kun vaikka valmistelee jouluruokia kotona.

Vierailija
48/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Kuulemma myös moni kansanedustaja joutui perumaan jo ostetun perheen yhteisen lomamatkan viime heinäkuussa, kun rajaturvallisuuslain käsittely venyikin heinäkuun puoliväliin asti. Kun työt pitkittyvät, niin sitten lomat perutaan. Kuinka moni valitti julkisuudessa siitä? En huomannut, vaan peruivat vaan. Aiemmin esimerkiksi moni hoitaja on joutunut perumaan lomiaan esim. korona-aikaan. Sellaista tapahtuu monilla työpaikoilla. Ehkä valtion laitoksissa ei vaan ole totuttu sellaiseen?

Vierailija
49/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuksien käsittelijä tuskin on saanut lomaa. Muu Kelan työntekijä tietysti pitää lomansa sovitusti. Et kai sinä kuvittele, että Kelassa on vain etuuksien käsittelijöitä?

Vierailija
50/50 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan tuntea syyllisyyttä siitä, että pidän ihan omalla päätöksellä joululomaa 3 viikkoa. Mutta olen tehnyt hirveästi ylitöitä tänä vuonna, tänäänkin ja huomenna taas. Työn ei pitäisi hallita meidän elämää tällä tavalla. Emme elä enää agraariyhteiskunnassa. Ja silloin joulun aikana tosiaan levättiin. Ja joulua kesti loppiaiseen tai nuuttiin asti.

Mistä asiasta sinä nyt oikein olet aikeissa kokea syyllisyyttä? Siitä, että pidät lomaa ja jossain täysin toisessa työpaikassa, johon sitä et liity mitenkään, ollaan töissä normaaleina työpäivänä?

Loma taitaa olla sinulle tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi