Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä amatööribändien keikoista, jotka naamioitu juhlaksi?

Vierailija
14.04.2025 |

Eli joku bändi haluaa esiintyä isolle yleisölle, ja koska eivät omaa yhtään faneja, niin päättävät järjestää esim jonkun jäsenen synttärit tai häät niin, että esiintyvät itse. Vieraiden tehtävä on tulla paikalle ja seisoa/istua katsomassa kun bändiläiset fiilistelevät lavalla ja larppaavat lapsuuden unelmaansa rokkitähteydestä.

Nauttisitko tällaisesta vai kokisitko että sinua käytetään jotenkin hyväksi? 

Itse haluaisin etukäteen tietää olevani statisti ja sitten tehdä päätöksen osallistunko vai en. Nyt käynyt jo kaksi kertaa niin, että olen luullut meneväni juhliin, mutta juhlakalun kanssa ei saa vaihtaa sanaakaan, koska hän heiluu lavalla kuin joku superstara.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei ystäväsi ovat muusikkoja. 

Vierailija
2/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole muusikkoja, vaan ihan tavisammateissa olevia musiikin harrastajia, jotka ilmeisesti haluavat larpata välillä rokkitähteyttä. Ja minut kutsutaan yleisöksi kertomatta sitä etukäteen. Vien lahjan ja saan sen lisäksi pakkokatsoa heidän soittoaan. Itsekästä mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole muusikkoja, vaan ihan tavisammateissa olevia musiikin harrastajia, jotka ilmeisesti haluavat larpata välillä rokkitähteyttä. Ja minut kutsutaan yleisöksi kertomatta sitä etukäteen. Vien lahjan ja saan sen lisäksi pakkokatsoa heidän soittoaan. Itsekästä mielestäni.

Kyllä on hirveää että sinut kutsutaan tilaisuuksiin.

Vierailija
4/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia on täysin ok.

Vierailija
5/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkossa kyllä varmistaa, että ovatko nämä nyt oikeat juhlat, ja saako sinun kanssa myös jutella niissä juhlissa, vai oletko lavalla silmät kiinni fiilistelemässä koko illan. Eli sinänsä ei ongelmaa enää, kiinnosti vain ärsyttääkö ketään muuta tällainen pakkofanitus.

Vierailija
6/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin ne koko juhlan ajan soittavat, jos heittävät yhden setin? ainahan sitä voi tanssia tai jutella muiden kanssa vähän kauempana lavasta. 

Vierailija
7/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole hirveää, mutta jos kutsutaan syntymäpäiville ja sitten se onkin yllätyskeikka jossa ei voi jutella kun musiikki pauhaa, eikä itse juhlakalu ole saatavilla lainkaan vaan on jossain rokkitähtiroolissa lavalla.. niin on se aika luotaantyöntävää. 

Miksei etukäteen voi rehellisesti sanoa, että voisitko tulla yleisöksi kun haluattaisiin kokea bändinä miltä tuntuu soittaa isolle porukalle.

Vierailija
8/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kateellinen kun ei ole itse lavalla pällisteltävänä. 

Vierailija
9/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Se on heidän synttärinsä ,jos he haluavat ohjelmaksi esiintyä niin mitä siitä sitten? Voit jutella myöhemmin ei ne siellä lavalla jatkuvasti ole.

Vierailija
10/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin ne koko juhlan ajan soittavat, jos heittävät yhden setin? ainahan sitä voi tanssia tai jutella muiden kanssa vähän kauempana lavasta. 

Nämä kaksi kertaa on mennyt niin, että ovat koko ajan lavalla ja tauot lähinnä keskenään jossain nurkassa ja muutenkin jossain roolissa, siis etteivät käyttäydy kuten normaalisti. 

En tunne tästä bändistä kuin kaksi henkilöä ja meillä ei juurikaan yhteisiä tuttuja, joten olen tosiaan siellä yleisössä sitten ventovieraiden keskellä katsomassa kun kaverini ovat lavalla.

Vierailija
11/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tullut kutsua tällaisiin juhliin, joten en pysty ymmärtämään miksi tämä olisi kovin suuri ongelma. Tuskin kovin yleistä edes,  varmaan ongelma vain ap:lle

Vierailija
12/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kutsun ihmisen juhliin, niin mieti  että tunteeko hän sieltä ketään ja yritän varmistaa että ainakin joku toinen tuttu tulee. Jos ei, niin sitten huomioin tätä yksin tullutta enemmän kuin sellaisia joilla muitakin tuttuja juhlissa. 

Siksikin tuntuu epäreilulta mennä tuollaisiin juhliin joissa juhlakalu ei edes huomioi minua, enkä tunne ketään muutakaan ennalta. Miksi edes kutsuu minut, jos ei halua sanaakaan vaihtaa? Aivan, siis yleisöksi, eli ajattelee vain itseään, eikä minua lainkaan.

Vierailija
13/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää. Miten ap oikein selviydyt?

Vierailija
14/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh no eipä tällaista riesaksi asti ole niin en koe ongelmana. Taitaa olla jonkin melko marginaalisen ryhmän tapoja tällaiset.0

Vierailija
15/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän noloa mielestäni, ainakin jos koko ilta menee niissä bänditouhuissa.

Vierailija
16/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä. En ole koskaan ollut tällaisissa juhlissa eikä ole tullut edes mieleen, että sellaisia juhlia olisi olemassa. Varmaan olisi ihan kiva tapahtuma!

Vierailija
17/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan tanssia, maalaamista ja juoksemista. Onko siis ok, jos kutsun ihmiset synttäreilleni ja sitten astelen yllättäen lavalle esittämään tanssin, juhlasali on täynnä maalauksiank kuin näyttelyssä ja lopuksi lähden go pron kanssa lenkille jota yleisö voi seurata valkokankaalta? 

Minuahan pidettäisiin hulluna! Mutta jostain syystä musiikkiharrastajilta tällainen oman egon pönkitys sallitaan.

Vierailija
18/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, tämäkin aloitus on trollin huutelua komerosta. Koska trolli elää yksin komerossa, trolli pitäisi vapauttaa veroista. Siis trollin mielestä. 

Vierailija
19/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen kun pakotetaan nauttimaan livemusiikista.

Vierailija
20/35 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sp voi järjestää itse juhlat joissa ei ole lainkaan häiritsevää ohjelmaa. Selvästi himoaa niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi